در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

خرید صندلی طبی راحت | بهترین قیمت صندلی تاشو

فهرست مطالب

تا به حال دقت کرده اید که روزانه چقدر از وقتمان را نشسته سپری می کنیم؟ به نظر شما این مقدار نشستن در طول یک روز چه آثار مخربی بر بدن ما خواهد داشت؟ با وجود ساعات زیادی که هر روزه پشت میز، فرمان ماشین و سیستم های کامپیوتری می نشینیم، نیاز به راه هایی داریم که مانع از به خطر افتادن سلامتی مان شود؛ یکی از آنها، خرید صندلی طبی است.

در این مقاله به معیار های خرید صندلی طبی مناسب و راهکار های کاهش خطر نشستن برای سلامتی اشاره کرده ایم.

صندلی طبی برای نشستن طولانی مدت

با ورود سبک زندگی جدید و تبدیل شدن مشاغل پر تحرک و کشاورزی به مشاغل کارمندی، ما ساعات زیادی را روی صندلی می نشینیم. از نشستن در ماشین گرفته تا نشستن پشت میز، در هر جایی نیازمند صندلی متناسب با بدنمان هستیم.

حالت استاندارد بدن

بدن ما در حالت ایستاده و یا خوابیده کامل، در حالت استاندارد است اما با نشستن، بدن از حالت طبیعی خارج شده و فشار روی ستون فقرات ما وارد می شود. حالا اگر به شکل نامناسبی بنشینیم مانند خم شدن رو به جلو و یا افتادگی شانه ها در هنگام کار، این حالت در بدن ما باقی می ماند و پس از مدتی بدن ما حتی در حالت ایستاده هم فرم نامتناسبی خواهد داشت. علاوه بر این که نشستن طولانی مدت باعث ایجاد عوارض مختلفی در بدن ما می شود، انتخاب صندلی نادرست هم باعث عوارضی مانند کمر درد، گردن درد و درد های عضلانی کتف و غیره خواهد شد. بنابراین بهتر است با انتخاب صندلی ای متناسب با بدن خودمان این آسیب ها را به حداقل برسانیم. در سالهای اخیر صندلی های زیادی با عنوان طبی به بازار معرفی می شوند اما آیا همه این ها ویژگی های یک صندلی طبی را دارا هستند؟

سوال اینجاست که صندلی طبی چیست؟ و چه مشخصه هایی دارد؟

صندلی طبی که نام دیگر آن صندلی ارگونومیک است، به صندلی ای گفته می شود که برای حمایت از بدن انسان و با توجه به ویژگی های فیزیکی او ساخته شده باشد و چند مشخصه کلی دارد:

پشتی مناسب:

صندلی ارگونومیک باید پشتی نرم و انعطاف پذیری داشته باشد. پشتی صندلی باید به گونه ای باشد که امکان نشستن را فراهم کند. صندلی هایی با عرض بسیار کم، احساس راحتی به فرد نمی دهند و باعث می شود که انسان به زحمت روی آن بنشیند. عرض مناسب برای یک صندلی طبی بین 45 تا 50 سانتی متر است؛ ضمن این که پشتی باید ارتفاع مناسبی هم داشته باشد و بسیار کوتاه نباشد.

بدن انسان در قسمت گودی کمر، دارای یک خم است که به او کمک می کند فشار بالاتنه را بهتر تحمل کند، بهتر است صندلی های طبی، یک بالش کوچک روی پشتی صندلی طبی هم داشته باشند تا جای گودی کمر را پر کند و مانع فشار به کمر شود.

شیب صندلی:

مسئله مهم دیگر شیب صندلیست که بهتر است قابل تنظیم باشد، در غیر این صورت شیب مناسب برای شما حدودا 110 درجه است.

عمق صندلی:

عمق صندلی بخشی از صندلیست که روی آن می نشینیم و باید طول کافی داشته باشد؛ نه آنقدر زیاد باشد که نتوان به پشت صندلی تکیه داد و نه آنقدر کم که نتوان روی آن نشست.
کف صندلی طبی باید تا حدی زانوان را هم حمایت کند بنابراین فاصله از پشت زانوی شما تا سر صندلی، باید 5 تا 10 سانتیمتر باشد.

ارتفاع صندلی از زمین:

دقت کنید، اگر صندلی ای می خرید، که ارتفاعش قابل تنظیم نیست؛ حتما روی آن بنشینید و ارتفاع آن را بررسی کنید. دقت کنید که باید حتما پایتان به زمین برسد در غیر این صورت صندلی شما اصلا مناسب نیست و باعث زانو درد و کمر درد شما خواهد شد.

البته صندلی های قابل تنظیمی هم در بازار وجود دارد که ارتفاع آن از مقداری کمتر نمی شود بنابراین باز هم لازمست از مناسب بودن ارتفاع آن برای خودتان مطمئن شوید. حتما هنگام خرید از فروشنده بخواهید ارتفاع صندلی را تا جای ممکن کم کند تا ارتفاع واقعی صندلی مشخص شود.

جنس صندلی:

بله درست است، حتی جنس صندلی هم در سلامتی بدن انسان نقش دارد. صندلی هایی که مرتب باعث عرق کردن فرد می شوند برای نشستن مناسب نیستند. جنس پارچه باید به گونه ای باشد که امکان تنفس به پوست انسان بدهد.

برای برخی از کاربرد های صندلی طبی مانند صندلی اداری و مدیریت، بهتر است که صندلی دسته داشته باشد.

دسته داشتن صندلی باعث می شود که فرد هنگام خستگی، دستان خود را روی آن بگذارد و آرنج و ماهیچه ها از حالت کشیده خارج شده و استراحت بیشتری داشته باشد.

حالت درست نشستن پشت صندلی

داشتن صندلی ارگونومیک خوب است اما با داشتن یک صندلی مناسب، تنها نصف راه را رفته اید، یادتان باشد هیچ چیز مهم تر از شیوه نشستن شما روی صندلی نیست. مثلا برای کار کردن با کامپیوتر:

  • حداقل به اندازه یک طول دستتان از سیستم کامپیوتری فاصله داشته باشید.
  • سعی کنید دستهایتان را موازی با سطح زمین روی میز بگذارید.
  • از نشستن کج و نشستن درحالتی که کمرتان چرخیده است، جدا خودداری کنید؛ چون با این کار فشار زیادی روی یک طرف بدن وارد شده و مهره های ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • بهتر است بالای لپ تاپ در سطح دید شما باشد.
  • یک پا را روی پای دیگر نیندازید زیرا این کار باعث می شود تا به مهره های پایین فشار زیادی وارد شود و همچنین مهره های بالای ستون فقرات را هم در گیر کند.
  • و مهم ترین کار این است که حتما هر چند دقیقه یکبار از جای خود پا شوید و در اتاق کمی بچرخید.

    به طور کلی سعی کنید تا حد امکان به حالت ایستاده خود شبیه باشید، مثلا گردن را رو به جلو ندهید و کتف خود را کمی به عقب مایل کنید.

چرا صندلی های ارگونومیک گران هستند؟

صندلی ارگونومیک به این دلیل که با دقت بیشتری نسبت به صندلی های عادی ساخته می شود، قیمت بیشتری هم دارد. این صندلی ها اجزای بیشتری نسبت به صندلی های عادی داشته و معمولا توسط شرکت های تولیدی مبلمان معتبر تولید می شوند.

صندلی مدیریت و کارمندی به دلیل این که کاربر ساعات زیادی از آنها استفاده می کند لازم است که ارگونومیک باشند بنابراین با توجه به کاربردی که دارند و نوع مشتریان که اکثرا از مدیران هستند، قیمت هم افزایش پیدا می کند.ی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

در کل هر چقدر که یک صندلی قابلیت های بیشتری داشته باشد قیمت آن هم افزایش می یابد. مثلا قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع، دسته ها و وجود بالشتک گودی کمر، همه از مواردی است که باعث افزایش قیمت صندلی می شوند. البته به این فهرست می توانید شرکت تولید کننده و جنس و کیفیت ساخت را هم اضافه کنید.

صندلی طبی تاشو شیدکو

گروه تولیدی شیدکو با سالها تحقیق در زمینه تولید محصولات آموزشی و مبلمان، توانسته است یکی از بهترین انواع صندلی طبی را تولید و به بازار عرضه کند.
صندلی تاشوی شیدکو با دارا بودن خاصیت ارتجاعی به راحتی وزن بالا را تحمل می کند، همین خاصیت ارتجاعی باعث شده تا فشار بالاتنه به کمر وارد نشود و فشار وزن بر صندلی وارد می شود.

و به دلیل تخلخل سطح نشیمنگاه و پشتی آن، هوا به راحتی در این صندلی جریان می یابد و در طولانی مدت باعث عرق کردن و خستگی کاربر نمی شود.

این صندلی بسیار سبک بوده و به راحتی با یک دست قابل حمل است. مسئله مهم تر این که این صندلی ها تاشو هستند و تعداد زیادی از آنها به راحتی در یک انباری جا می شوند.
پیش از این، صندلی های تاشوی موجود در بازار فقط خاصیت متحرک بودن و سبک بودن را داشتند اما طبی بودن صندلی تاشوی شیدکو آن را برای مصارف متنوعی مانند استفاده در باغ، کافه، مطب پزشک، فضاهای اشتراکی ، استفاده به عنوان صندلی کامپیوتر و غیره هم مناسب کرده است.

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. بهشتی گفت:

    سلام
    صندلی تاشو شیدکو خیلی خیلی راحته و نکته مهم اینه که صندلی تاشو شیدکو خیلی محکم و سبکه
    حتما بخرید

  2. محسن گفت:

    سلام برای یک کافه جدید ما تعدادی صندلی تاشو خریدیم، بعد از 3 ماه خیلی نو و خوب موندن و ما از صندلی ها توی فضای باز استفاده میکنیم و با خیالت راحت میزاریمشون بیرون.

  3. محبی گفت:

    سلام ما 10 تا صندلی طبی از شیدکو خریدیم که خیلی جنس خوبی دارن و از همه مهم تر خیلی راحت و طبی هستند
    تشکر از شیدکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *