در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

نصب تخته وایت برد + ویدئو آموزش نصب

فهرست مطالب

نصب تخته وایت برد شیدکو

حتماً تا به حال برایتان پیش‌آمده که محصولی خریده باشید؛ اما شیوه نصب و راه اندازی آن را ندانید. در این صورت احتمالا با پشتیبانی شرکت سازنده تماس می‌گیرید و درخواست نصاب می‌کنید. البته این مساله خیلی در مورد وایت برد صادق نیست و شاید خودتان مجبور به نصب وایت برد باشید.
اما وایت برد را کجا باید نصب کنیم و این کار را چطور باید انجام دهیم؟

اما وایت برد را کجا باید نصب کنیم و این کار را چطور باید انجام دهیم؟

آموزش نصب تخته وایت برد

با مشکلاتی که تخته‌های گچی ایجاد می‌کرد، وایت برد یکی از لوازم آموزشی موردنیاز هر مؤسسه آموزشی شده است. اما این محصول یکی از کالاهایی است که پس از خریدن آن ممکن است پشتیبانی نصب دریافت نکنید و خودتان مجبور به نصب وایت برد باشید. پس بهتر است طریقه نصب آن را هم بدانید.

وایت برد را در کجا نصب کنیم؟

تابلو وایت برد به دلایل مختلفی در خانه ها استفاده می شوند، ممکن است آنها را برای تدریس آنلاین، برنامه ریزی، درس خواندن و یا بازی کردن کودکان به کار ببریم.بنابراین محل نصب تابلو بهتراست در تیررس نگاهمان باشد. بهتر است تابلوی وایت برد را درخانه بر روی دیواری نصب کنیم که دیوار روبرویی آن نیز خالی باشد تا بتوانیم از روبرو به کل صفحه مسلط باشیم و نوشته های روی تابلو را بهتر بخوانیم.

اما اگر از وایت برد در مدرسه و کلاس استفاده می کنید، لازمست استاندارد های نصب وایت برد را هم رعایت کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  1. به دلیل انعکاس نور روی وایت برد و کلا تخته کلاسی، قوانین مهمی در نصب آن وجود دارد؛ مثلا این که هرگز نور از پشت سر دانش آموزان به تخته نتابد و یا این که وایت برد را باید در جایی نصب کنید که سمت چپ پنجره قرار گیرد (به عبارتی نور از سمت چپ دانش آموزان به تخته بتابد).
  2. فاصله ی لبه ی پایین وایت برد از سطح کف‏ اتاق باید متناسب با قد دانش آموزان باشد. که معمولا برای دانش آموزان اول دبستانی هفتاد سانتی متر و برای دانش آموزان کلاس های دیگر هشتاد سانتی متر است.

نصب وایت برد

  1. نصب وایت برد نیاز به مهارت خاصی ندارد اما با توجه به ابعادی که برای وایت برد خود انتخاب کرده اید احتمالا نیاز دارید از دیگران کمک بگیرید.
  2. برای نصب وایت برد بر روی دیوار منزل یا حتی دیوار کلاس در مدرسه، ارتفاع خاصی را بر اساس استانداردها برای نصب در نظر بگیرید و با مداد آن را علامت بزنید.
  3. سپس ابعاد وایت بردی که دارید را روی دیوارعلامت زده و محل قرار گیری چهار گوشه ی وایت برد را بر روی دیوار علامت بزنید.
  4. محل قرار گرفتن میخ (رول پلاک، آویز و…) را از روی وایت برد اندازه گیری کنید (مثلا: محل نصب میخ 4 سانتیمتر از ضلع بالا و 4 سانتیمتر از ضلع جانبی وایت برد فاصله دارد) ، حالا همین مختصات را روی دیواری که علامت زده اید مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند که نقطه دقیق قرار گیری میخ یا رول پلاک را بدانید.
  5. اگر تخته وایت برد با وزن زیاد دارید، از رول پلاک استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید به دیوار میخ بزنید و وایت برد را آویزان کنید. البته در گوشه ی بعضی از انواع تابلوی وایت برد محلی برای نصب پیچ تعبیه شده که می توانید از آنجا تابلو را نصب کنید.
  6. برای اطمینان از کج نبودن وایت برد، می توانید از یک تراز استفاده کنید.

    تخته‏ سیاه باید درجای خود محکم نصب شود، به ‏طوری که هنگام نوشتن‏ جلو و عقب نرود و تکان نخورد وصداهای‏ گوش خراشی از آن شنیده نشود.

نصب تخته وایت برد پایه دار

خریدن پایه برای وایت برد به شما کمک می کند که استفاده های متنوع تری از آن داشته باشید. این پایه ها برای هر نوع وایت برد با هر سایزی قابل استفاده هستند و با کمک چرخ هایی که دارند می توانید به راحتی آن را جا به جا کنید.

نصب و سرهم کردن این پایه ها کار سختی نیست فقط کافیست مراحل گفته شده در داخل داخل کاتالوگ را دنبال کنید. یا از فروشنده نحوه نصب آن را سوال کنید. نصب و سرهم کردن این پایه ها کار سختی نیست فقط کافیست مراحل گفته شده در داخل داخل کاتالوگ را دنبال کنید. یا از فروشنده نحوه نصب آن را سوال کنید.

البته اگر باز هم شیوه نصب پایه وایت برد را نمی دانید احتمالا این کلیپ به شما کمک زیادی می کند:

مراحل نصب وایت برد پایه دار:

  1. قبل از انجام مراحل، توجه کنید که به هنگام نصب همه قطعات شیدکو، لوگوی شیدکو رو به شما باشد.
  2. اول از همه از بستن پایه های اصلی شروع می کنیم: ابتدا پیچ های آلن که روی میله چرخدار وصل شده است را باز می کنیم. سپس پایه عمودی را روی میله چرخدار، قرار داده و با پیچ به هم محکم می کنیم.
  3. برای این که دو پایه اصلی بهم متصل شوند آنها را با میله های میانی به هم وصل می کنیم. پایه را در مرحله قبلی حاضر کردیم؛ در این جا فقط کافیست دو میله میانی را به آن پیچ کنیم.
  4. همین کار را با پایه دیگر هم انجام می دهیم؛ یعنی میله میانی را به پایه وصل می کنیم.
  5. احتمالا روی میله های میانی و یا میله های عمودی، گیره های تنظیم (گیره کلمپ) را دیده باشید. این گیره ها کمک می کنند تا شما بتوانید طول میله را تغییر دهید.
    هر میله یک میله کوچکتر در درون خودش دارد که با باز کردن گیره، می توانید آن را حرکت دهید و طول میله را بیشتر کنید.

نسبت به برندی که خریداری می کنید، پایه ها قابلیت تنظیم دارند. هر چقدر کیفیت محصول بهتر باشد، بیشتر متناسب با نیاز شما قابلیت تغییر را دارد. بنابراین لازم است گیره های تنظیم طول، برای همه میله ها وجود داشته باشد.

اگر بخواهید سایز های مختلف تابلوی وایت برد را روی این پایه ها قرار دهید، فقط کافیست گیره میله میانی را باز کنید و طول آن را بیشتر کنید.

وایت برد و پایه وایت برد شیدکو

در خرید وایت برد پایه دار موارد بسیاری اهمیت دارد؛ مانند باکیفیت بودن چرخ‌ها، استحکام مواد به‌کاررفته در پایه‌ها برای نگهداری وایت برد و غیره. اگر می‌خواهید محصول با کیفیتی خریداری کنید که تا سال‌ها برایتان کار کند حتماً به سراغ برندهای معتبر در این زمینه بروید.
یکی از این برندها، شیدکو است که سابقه‌ی چند دهه تولید تابلوهای وایت برد باعث شده محصولات این شرکت تبدیل به برندی معتبر و شناخته شده در کشور شود.

دلیل کیفیت محصولات شیدکو چیست

بهره‌مندی از تیم متخصص و متبحر در شرکت شیدکو که باعث شده رضایت کاربران محصولات این شرکت در اولویت باشد. ازاین‌رو این شرکت در تولید تابلوهای وایت برد خود از بهترین متریال استفاده می‌کند: در ساخت تابلوهای وایت برد از ورق گالوانیزه وارداتی استفاده می‌شود که بسیار مقاومت در برابر استفاده‌های متعدد است و رنگ یکنواخت و قابلیت پاک‌شوندگی خوبی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر زهوارهای این تابلوها در هر مدل و با هر ابعادی که باشند از آلومینیوم ساخته شده‌اند که با رنگ کوره‌ای خود ضد خراش هستند. این زهوارها دارای طراحی مدرن و شیک و قسمتی برای مخفی‌کردن پیچ نصب در چهارگوشه آن هستند. شرکت شیدکو جهت افزایش ماندگاری تابلوها از ورق فلزی در قسمت پشت آنها استفاده کرده است که باعث جلوگیری از رسیدن رطوبت به ورق MDF و جلوگیری از موج‌دار شدن آن می‌شود. پایه متحرک چرخ‌دار شیدکو نیز از پروفیل بسیار محکم با رنگ کوره‌ای تولید شده که پیچ‌های تنظیم شیب آن بسیار محکم هستند و به ثبات تابلو در هر شیبی کمک می‌کنند. چرخ‌های پایه متحرک از پلاستیک فشرده باکیفیت ساخته شده‌اند که قابلیت قفل و ثابت‌شدن در مکان موردنظر را دارند. نصب تابلوی وایت برد بر روی پایه متحرک بسیار راحت است.

نتیجه گیری

اگر برای خرید وایت برد خود دغدغه نصب تابلو را دارید و یا اصلاً مکانی را برای نصب در اختیار ندارید، نگران نباشید. با انتخاب و خرید یکی از مدل‌های وایت برد شیدکو در ابعاد موردنظرتان می‌توانید روش نصب را از کارشناسان این شرکت بپرسید. اگر قصد خرید پایه متحرک برای قراردادن وایت‌بردتان را دارید نیز مطمئن باشید که مونتاژ این پایه برای نصب تابلو بسیار آسان‌تر از تصور شما است. کارشناسان شرکت شیدکو در تمامی مراحل شما را راهنمایی خواهند کرد. پس برای دریافت مشاوره و خرید محصولات شیدکو همین امروز اقدام کنید.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. مجتبی گفت:

    سلام بعد از نصب تابلو وایت برد متوجه شدیم جای ماژیک روی اون میمونه، با کارخانه تماس گرفتیم و گفتن که باید لایه پلاستیک روی تابلو رو بکنید و بعد استفاده کنید

  2. امینی گفت:

    سلام و درود، من داخل سایت قیمت محصولات رو ندیدم، لطفا برای دریافت لیست قیمت راهنمایی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید