در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

مالکیت معنوی برای محصولات شیدکو

مالکیت معنوی چیست؟

مالکیت معنوی در حقیقت عبارت است از یک قانون، روش یا ساختار قانونی که بر اساس آن، امنیت حقوقی در یک سرمایه گذاری فکری برای فرد مبتکر، طراح، سازنده یک اثر جدید و نو، ایده و طرح جدید، محصول نوآورانه و … تأمین می گردد. به واسطه مالکیت معنوی، یک محصول، یک اثر، اختراع یا ایده می تواند در انحصار یک فرد یا شرکت خاص باشد. این قانون به منزله یک پوشش محافظ از ابداعات و نوآوری ها در تمام زمینه ها تلقی می گردد.

بدیهی است که طرح یا محصولی که در راستای برطرف کردن نیاز یا حل مشکلی از مصرف کنندگان یا مشتریان، طراحی و تولید نشده باشد در مدت زمان کوتاهی با شکست روبرو خواهد شد. اینکه یک شرکت یا تولید کننده به دنبال طرحی جدید برای ارائه محصولاتی باشد که نیاز مشتریان را برآورده سازد و مطابق با سلایق آنها باشد؛ در واقع، اولین گام برای ورود به ایده های جدید و سودآوری خواهد بود.

همه ما می دانیم که طراحی و ایده پردازی برای طراحی و تولید یک محصول یا تعدادی از محصولات در یک حوزه خاص، نیازمند همکاری تیم تخصصی و حرفه ای است؛ از طرفی دیگر، برای تمام مراحل باید سرمایه های هنگفتی صرف شود تا مراحل ابتدایی تولید به انجام برسند. هزینه های طراحی و تولید محصول یا محصولات در بخش نیازسنجی، قالب سازی اولیه و ثانویه، تست های اولیه و ثانویه، تست های اولیه پس از تولید اولیه محصولات، هزینه های مربوط به برندسازی، هزینه های بخش تبلیغات و بسیاری موارد دیگر، نمونه هایی از هزینه هایی هستند که باید برای موفقیت یک برند، صرف شوند.

پس از اینکه تمام مراحل فوق، طی شد، اکنون نوبت به انبوه سازی محصول و بهره برداری از آن می رسد. بنابراین باید یک قانون ویژه وجود داشته باشد تا بتواند از این همه تلاش و کوشش ها، حمایت کرده و دغدغه ی تولید کنندگان در مورد امکان کپی برداری و سوءاستفاده از محصول به بار نشسته را رفع نماید. مالکیت معنوی در حقیقت در همین راستا عمل می کند.

یکی از مهم ترین دغدغه های ذهنی تولیدکنندگان محصولات جدید و نوآورانه و یا ایده پردازان این است که برخی از افراد سودجو به راحتی از نمونه های محصولات یا ایده های آن ها کپی برداری می نمایند؛ حال که شرکت تولید کننده پس از سالها تلاش برای تولید و ارتقاء محصولات خود و صرف هزینه های بسیار زیاد برای تولید و تبلیغات، محصولات به ثمر نشسته اند، سودجویان می توانند با کپی برداری به اعتبار و تولیدات شرکت، صدمه بزنند. در صورتی که امنیت لازم برای حفاظت از طرح های صنعتی و یا ایده های جدید و محصولات خلاقانه وجود نداشته باشد، تمام تلاش و امیدواری تولید کنندگان و سرمایه گذاران به یأس و ناامیدی مبدل می شود و درنتیجه این افراد در آینده، دیگر تمایلی به سرمایه گذاری های فکری و مالی نخواهند داشت.

از طرفی طرح صنعتی باید بکر بوده و تنها در اختیار همان طراح و یا شرکت تولید کننده باشد تا از جانب افراد سودجو مورد بهره برداری اقتصادی قرار نگیرد؛ از اینرو قانون مالکیت معنوی و ثبت طرح صنعتی در کشور ایجاد شد.

اصل مالکیت معنوی این امکان را فراهم می سازد که تولید کنندگان و سرمایه گذاران بتوانند زیر یک چتر امنیتی و حمایتی قوی، یک طرح صنعتی یا محصول را به ثبت رسمی برسانند و اقدام به تبلیغ برای مصرف کننده ی نهایی نموده و بتوانند هزینه های صرف شده را به شرکت خود بازگردانند. به این ترتیب، نگرانی های شرکت تولید کننده و یا طراح صنعتی از افشا شدن، دزدیده شدن و سوء استفاده از طرح ها و ایده ها توسط سودجویان برطرف خواهد شد.

ثبت طرح صنعتی و رعایت حقوق مالکیت معنوی در شرکت شیدکو

شرکت شیدکو با ارائه بهترین طراحی برای محصولات و تجهیزات آموزشی، تولیدات خلاقانه و نوآورانه خود را در زیر چتر حمایتی و حقوقی مالکیت معنوی قرار داده است. تمامی محصولات شیدکو تحت انحصار شرکت شیدکو قرار دارند و به ثبت قانونی رسیده اند.

تنها در این صورت است که تجاری سازی، سودآوری و بازگرداندن هزینه های صرف شده در تمام بخش ها قابل حصول خواهد بود.

ثبت و حمایت از طرح های صنعتی چه مزایا و محاسنی دارد؟

ثبت و حمایت از طرح های صنعتی، مزایا و محاسن بسیاری می باشد که در این قسمت به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

1-بسترسازی مناسب جهت رقابت سالم تولید کنندگان و طراحان صنعتی

با تکیه بر بسترسازی مناسب برای معرفی محصولات جدید، رقابت میان تولید کنندگان و طراحان محصولات در یک حوزه خاص، افزایش می یابد؛ در همین راستا زمینه مناسب فراهم می شود تا تولید کنندگان بعدی که قصد ورود به این بازار را دارند، محصولاتی بهتر، جدیدتر و بسیار عالی تر از نمونه های قبلی ارائه دهند. این عوامل موجب رشد و شکوفایی کشور در نظر علمی و اقتصادی می گردد. در همین راستا، کیفیت تمام محصولات، روز به روز، بهتر و رضایت بخش تر خواهد شد.
بسترسازی مناسب برای ایجاد رقابت در بازار طراحی و تولید محصولات جدیدتر، منجر به افزایش کیفیت محصولات می شود؛ به این ترتیب، طراحان و تولید کنندگان سعی می کنند علاوه بر کیفیت، به زیبایی ظاهری، استانداردها و … نیز اهمیت ویژه ای داشته باشند.

2-ایجاد روحیه پویا-تقویت خلاقیت و نوآوری در صنایع- ثروت سازی ناشی از طراحی محصولات جدید

در صورتی که از طرح صنعتی، سوء استفاده نشود و بسترسازی مناسبی برای معرفی محصولات جدید انجام گردد، نه تنها سبب نوآوری و خلاقیت در صنایع می شود، بلکه تولید کنندگان بعدی با روحیه ای پویا و خلاق تر، محصولات با کیفیت تری تولید می نمایند که در مجموع موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کشور می گردد.

ثبت محصولات شیدکو در اداره کل مالیت معنوی

  • ارتقای کیفیت محصولات آموزشی – بهبود مستمر – تغییر استانداردهای آموزشی از حالت سنتی به مدرن (هدف اصلی)
  • ارائه محصولاتی بی رقیب و بی نظیر در بازار
  • ارائه طرح ها و ایده های جدید برای تجهیزات آموزشی
  • مدلسازی اولیه و ثانویه برای محصولات
  • قالبسازی اولیه و ثانویه برای محصولات
  • طراحی برای فروش اولیه و ارائه نمونه به بازار هدف
    تست اولیه و رفع اشکالات موجود- اصلاح طرح ها و تغییر قالب سازی ها در صورت نیاز
  • تست نهایی محصولات و ورود به بازار
  • بررسی بازار و دریافت بازخورد از مشتریان- جمع آوری نظرات، پیشنهادات و انتقادات مصرف کنندگان
  • تولید انبوه محصولات
  • تبلیغات- برندسازی


بنابراین شرکت شیدکو می تواند در سایه این بستر رقابتی، محصولاتی متمایز و بی همتا را با بالا ترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا به محیط های آموزشی ارائه نماید.

گواهینامه‌ها

هرگونه کپی برداری از برند شیدکو، پیگرد قانونی دارد!

علی رغم تمام مواردی که در فوق ذکر شد و با وجود قوانین مالکیت معنوی برای محصولات و طرح های صنعتی، متأسفانه بسیاری از سودجویان در قالب کارگاه های کوچک اقدام به تولید محصولات این شرکت می نمایند. این افراد، حقوق مالکیت معنوی را نقض می کنند و محصولات بی کیفیت را با نام و برند شیدکو به بازار ارائه می دهند.

شرکت شیدکو از همین طریق اعلام می دارد بعد از ثبت طرح صنعتی خود، در صورت مشاهده هرگونه کپی برداری از محصولات، نام و برند تجاری شیدکو و یا مشابه سازی محصولات، این شرکت حق اقامه دعوی در مراجع ذیصلاح را داشته و این را حق مسلم خود می داند که درخواست توقیف و جلوگیری از تولید، فروش، واردات، صادرات و … را نماید؛ همچنین این شرکت می تواند ادعای ضرر و زیان یا خسارت ناشی از کپی برداری از محصولات خود توسط سودجویان را به صورت قانونی پیگیری نماید.

بر همین اساس از شما مشتریان و مصرف کنندگان عزیز درخواست می نماییم در زمان خرید محصولات و تجهیزات آموزشی، به نام و برند شیدکو بر روی محصولات حتماً دقت داشته باشید.

این شرکت هیچ گونه تعهد و ضمانتی در قبال محصولات کپی برداری شده ارائه نمی دهد!

شماره های ثبت شده توسط شرکت تجهیزات آموزشی شیدکو:

شرکت شیدکو مفتخر است که با ثبت طرح صنعتی بیش از 20 محصول، موفق ترین و فعالترین شرکت در خصوص رعایت حقوق مالکیت معنوی و کپی رایت در کشور می باشد.

ثبت قضایی کلیّه محصولات شیدکو

کلیه محصولات و طرح های صنعتی شرکت شیدکو در اداره کل مالکیت صنعتی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
از آنجایی که شرکت شیدکو تنها کارخانه تولیدی تجهیزات آموزشی و تولید تخته وایت برد در ایران می باشد و با دارا بودن واحد R&D ، محصوالات خود را مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید مینماید، محصولی متمایز و بی رقیب در بازار تخته وایت برد ایران می باشد. با این همه بسیاری از کارگاه های کوچک اقدام به کپی کردن و نقص حقوق مالکیت معنوی این شرکت میکنند و محصولی بی کیفیت را با طرحی مشابه طرح شرکت شیدکو به بازار عرضه میکنند. شرکت شیدکو در صورت هرگونه کپی برداری و مشابه سازی حق اقامه دعوی در مراجع ذیصلاح و درخواست توقیف و جلوگیری از تولید، فروش، واردات و اخذ خسارت و ضررهای وارده را بر خود محفوظ دارد. اما از شما مصرف کنندگان گرامی تقاضا می شود در زمان خرید محصول به برند و نام تجاری شیدکو روی تخته وایت برد دقت نمایید. شرکت شیدکو هیچ ضمانتی در خصوص محصولات مشابه ارائه نمی دهد.

شماره های ثبتی شیدکو

شرکت شیدکو هم اکنون با ثبت طرح صنعتی بیش از ۲۰ محصول فعال ترین و موفق ترین شرکت در خصوص رعایت حقوق مالکیت معنوی و کپی رایت می باشد.

برای مثال هر سه تخته وایت برد شیدکو به شماره های ذیل در اداره مالکیت معنوی ثبت گردیده اند:

تخته وایت برد کلاسیک: ID20436
تخته وایت برد آلفا:ID20435
تخته وایت برد تابا: ID22204