در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

دربـــاره مدیـــر کارخانــه شیدکــو

Behnam Shams

مهندس بهنام شمس

پیام مدیریت کارخانه شیدکو: “ماموریتی که بر دوش ما قرار دارد، تعالی هر چه بیشتر و روز افزون شرکت شیدکو و قرار گرفتن نام این شرکت در کنار نام بزرگان صنعت تجهیزات آموزشی در جهان است.”

مسیر طراحی و تولید تجهیزات استاندارد آموزشی که شرکت شیدکو در آن قدم گذاشته است، مسیری آسان، ساده و هموار نیست! قطعاً دشواری های زیادی پیش رو داریم. حفظ جایگاه شرکت در میان مشتریان و ارتقای فعالیت های شرکت، مستلزم تلاش شبانه روزی، همکاری همدلانه و از خودگذشتگی تک ‌تک پرسنل و اعضای تیم کاری شرکت شیدکو خواهد بود. سخت کوشی تمام افراد این شرکت، سازمان را در جهت دستیابی به اهداف جزئی و کلی یاری می رساند. در مسیر موفقیت های شرکت شیدکو، بیش از هر چیز، همدلی، همکاری و همفکری و مسئولیت پذیری تک‌ تک پرسنل اهمیت دارد؛ چرا که تمام این عوامل در کنار یکدیگر به صورت یکپارچه و هماهنگ موجب می شوند برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت از پیش تعیین شده، قابل اجرا باشند.
به عبارت کلی، ارتقای مستمر، کیفیت و کمیت محصولات شرکت شیدکو، در سایه همکاری همه جانبه تمام تیم کاری، از مدیران عالی رتبه گرفته تا کارمندان جز در گروه های کوچک تر، میسر خواهد شد…
محصولات تجهیزات آموزشی شرکت شیدکو با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین در صنعت تجهیزات آموزشی، طراحی و تولید شده اند. برای تولید محصولات، تک تک پرسنل، تلاش مضاعف داشته و تمامی همکاران و کارمندان در قسمت های مختلف، تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند؛ به همین دلیل محصولات شرکت شیدکو امروزه توانسته است سهم بزرگی در موفقیت های بازارهای رقابتی داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.

مهمترین اهداف مدیریتی شرکت برای اجرای پروژه ها

مدیر کارخانه شرکت شیدکو، مهمترین اهداف اجرایی و عملکردی را که سرلوحه پروژه های آتی شرکت شیدکو قرار دارد به صورت زیر معرفی کرده است:

  • به کارگیری دانش تخصصی و فناوری های مدرن در تکنولوژی تجهیزات آموزشی
  • کسب و ارتقای دانش تخصصی در حوزه فناوری تجهیزات آموزشی
  • به ‌روزرسانی فرآیندهای تولید و طراحی برای محصولات کارخانه با هدف حفظ و ارتقای کیفیت محصولات
  • بهبود مستمر و ثبت رکوردهای جدید در طراحی و تولید محصولات جدید
  • افزایش ارتقای سطح مدیریت سازمان در بخش های مختلف شرکت شیدکو

2) اهمیت آموزش پرسنل

یکی از موارد بسیار مهمی که در شرکت شیدکو به آن اهمیت داده می شود، آموزش پرسنل و ارتقای سطح دانشی و مهارتی همه کارکنان است. یک شرکت موفق، مجموعه ای از یک تیم کاری با مهارت ها، تجربه و دانش تخصصی در یک حوزه خاص است. مدیران و سرپرستان شرکت شیدکو همواره در این تلاش هستند که کارمندان و کارکنان زیر دست در تمامی گروه ها را در برنامه های آموزشی، ارتقای دانش و علم، کسب مهارت ها و کسب تجربه های جدید، شرکت دهند.

3) ترجیح شایسته محوری به جای جایگاه محوری

در شرکت شیدکو، نظام مدیریت دانش پایه ریزی شده است. بر پایه این نظام مدیریتی، تمام پرسنل از آموزش های تخصصی و تجربیات سایر همکاران مجرب تر بهره مند می شوند. مدیران شرکت شیدکو به اصل “شایسته محوری” در مقابل “جایگاه یا سمت محوری” اهمیت ویژه ای می دهند. این جمله به مفهوم آن است که افراد شایسته و دارای صلاحیت، همواره می توانند به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند. هرچه افراد، مهارت بیشتری داشته باشند، از نظر شایستگی در رتبه بالاتری در مقایسه با سایر افراد قرار می گیرند.
تک تک کارکنان و پرسنل در شرکت شیدکو، هر روز یک مطلب تازه یاد می گیرند. بر این اساس، سازمان شرکت شیدکو به یک سازمان یادگیرنده مبدل شده است. به طور قطع این سازمان یادگیرنده می تواند به راحتی، خود را با تمام اتفاقاتی که در بازار می افتد، وفق دهد و بر اساس آن عمل کند و در نتیجه، به عملکرد بهتری برسد. این عوامل منجر به طراحی و تولید محصولات جدید تر و با کیفیت تر نیز خواهد شد.

مهندس بهنام شمس، مدیر کارخانه شیدکو بیان می کند، برنامه های شرکت یا یک سازمان یادگیرنده به گونه ای طراحی شده است که تمام اعضا، فرصت رشد و یادگیری مداوم تخصص ها، مهارت ها و دانش مورد نیاز را داشته باشند. جمله زیر از زبان مدیریت کارخانه برای موفقیت کل سازمان، حائز اهمیت است:

5) تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری

یکی از مهمترین مواردی که از نظر مدیر کارخانه و مدیران عالی رتبه شرکت شیدکو برای کسب موفقیت اهمیت دارد، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری است. بر همین اساس، شرکت شیدکو در تلاش است تا از خلاقیت و ایده های نوآورانه تک ‌تک افراد و پرسنل در تمام مراحل طراحی و تولید بهره بگیرد و در نهایت بتواند در بازار به موفقیت دست پیدا کند.

لازم به ذکر است که استفاده از خلاقیت و نوآوری افراد در راستای احترام به حقوق فردی و شایسته سالاری انجام خواهد گرفت. این شرکت برای نیروهای متخصص خود، ارزش زیادی قائل است. تمام موارد اجرایی در شرکت نظیر طراحی اولیه، تکنولوژی تولید، مدرن کردن دستگاه ها و ماشین آلات، تست های اولیه، ایده های جدید برای محصول، بهینه سازی محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و غیره در حوزه خلاقیت و نوآوری قرار می گیرند. شرکت شیدکو همواره از ایده‌های جدید پرسنل خود در راستای توسعه و پیشرفت شرکت استفاده می کند و همچنین اقداماتی با هدف گستردگی سطح ایده پردازی پرسنل و تیم کاری شرکت در جهت افزایش سطح مهارت و روحیه خلاقیت و نوآوری کارکنان خود انجام می دهد.
مجموعه این اقدامات، سبب می شود شرکت شیدکو محصولات بهتری را وارد بازار نماید و در مدت کوتاهی می تواند به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

نظام مدیریتــی و اجرایــی شرکـت شیدکــو

در اینجا لازم به ذکر است که نظام مدیریتی و اجرایی که در حال حاضر در شرکت شیدکو در حال انجام است را به ترتیب بیان کنیم:

1) قدرشناسی تلاش همکاران

یکی از سیاست های مدیریتی در نظام شرکت شیدکو، قدرشناسی و ارزش گذاری به تمام کارمندان و پرسنل و تلاش مستمر آنها است. در این شرکت، سخت کوشی و تلاش کارکنان مورد توجه قرار می گیرد و شرکت برای آن ارزش زیادی قائل می شود. این شرکت، همواره در حفظ و ارتقای سرمایه های سازمانی خود می کوشد، چرا که این کار را یکی از اهداف از پیش تعیین شده شرکت می داند.

در راستای ارج نهادن به تلاش های مستمر کارکنان در نظام مدیریتی شرکت شیدکو، ارزیابی مستمر هر یک از کارکنان به طور مستقیم در عملکرد برنامه های اجرایی مؤثر خواهد بود و همچنین موجب می‌شود فعالیت تک تک پرسنل در جهت پیشبرد هرچه بهتر فعالیت ها و در نهایت، دسترسی به موفقیت بسیار تاثیر گذار باشد. بر همین اساس، شرکت با تشویق کارمندان و در نظر گرفتن پاداش برای آنها باعث دلگرمی آنها خواهد شد. این کار موجب می شود کارکنان سخت کوش و مسئولیت‌پذیر، بیش از پیش، تلاش و مهارت های خود را برای دسترسی به اهداف عالی شرکت به کار گیرند.

“تنها با رشد و توسعه فردی، کسب دانش، مهارت ها و ارتقای سطح عملکردی کارکنان در یک سازمان، امکان دستیابی به موفقیت کل سازمان وجود خواهد داشت”.

4) ارزیابی عملکرد در شرکت شیدکو

یکی دیگر از موارد نظام مدیریتی شرکت شیدکو، عملکرد مستمر و دقیق هر یک از کارکنان و یا گروه های کاری در قسمت ‌های مختلف سازمان است. در شرکت شیدکو، به شیوه‌ های مختلف، عملکرد و فعالیت های تمامی پرسنل و کارکنان مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد. یک سیستم پاداش دهی مناسب، متناسب با استراتژی ها و برنامه ریزی های شرکت شیدکو در راستای قوانین انضباطی برای پرسنل در نظر گرفته شده است که بتواند انگیزه لازم برای ادامه کار را برای آنها فراهم کند و راندمان پرسنل را افزایش دهد.

مهندس بهنام شمس بیان می کند در صورتی که برنامه های ارزیابی از عملکرد هر یک از کارکنان به طور دقیق وجود نداشته باشد و نیازهای نیروهای کار به درستی پاسخ داده نشود، وظیفه و مسئولیت‌ های محول شده به افراد، به خوبی انجام نخواهد گرفت و در نتیجه، شرکت یا سازمان به وضعیتی دچار خواهد شد که در آن، کارکنان همواره به دنبال بهانه تراشی و فرار از بار مسئولیت ها هستند. این نوع عملکرد در انتها نتیجه ای جز عدم موفقیت شرکت، عدم رشد کارکنان، اختلال و نابسامانی در وضعیت سازمان نخواهد داشت.

6) اهداف مناسب – تلاش مستمر

شکی در آن نیست که دسترسی به رشد و موفقیت برای سازمان ها و شرکت ها جز با داشتن اهداف جزئی و کلی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آنها میسر نخواهد بود! موفقیت هر شرکت به اهداف آن بستگی دارد. هر چقدر اهداف، بزرگ تر و دقیق تر باشند، تلاش بیشتری از پرسنل را طلب می‌کنند. اگر نگرش ها و انگیزه های تک تک پرسنل برای رسیدن به اهداف معین شده، بیشتر باشند، تلاش بیشتری را به کار می گیرند. مجموعه این عوامل، موفقیت کامل شرکت و تمامی پرسنل را به ارمغان خواهد آورد.ند.

7) شادابی و نشاط

یکی دیگر از ویژگی های تیم کاری شرکت شیدکو که به طور موثر در نحوه کار کردن آنها و بازدهی عملکرد آنها در شرکت تاثیرگذار است، نشاط و شادابی این افراد خواهد بود. شاد بودن در تمام مراحل زندگی، یک امر مهم و حیاتی است، به صورتی که زندگی شخصی و شغلی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

اعضای کاری شرکت شیدکو از همکاری با یکدیگر احساس خوشحالی و شادابی دارند، به گونه‌ای که در خارج از ساعات کاری نیز با حضور در اجتماعات و برنامه‌های تفریحی و سرگرمی از لحظه‌های زندگی خود لذت می برند. در کنار یکدیگر بودن، احساس خوشایندی را در تیم کاری شرکت شیدکو به وجود می آورد و موجب می شود احساس کنند همگی، اعضای یک خانواده هستند. نتیجه این کار، ایجاد یک محیط کاری سرشار از آرامش است. قطعاً اعضای گروه در این حالت توانایی برخورد با مشکلات و چالش‌ها را داشته و به خوبی می توانند بر رفتار و تفکرات خود تسلط داشته باشند.