در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

تعویض ورق وایت برد + تعمیر تخته وایت برد

فهرست مطالب

تعمیر وایت برد فرسوده

اگر تابلو وایت برد شما فرسوده شده است و یا ورق سفید روی وایت برد آسیب دیده است مطالعه این بخش به شما برای تصمیم گیری بهتر کمک می کند.
آیا تعویض ورق وایت برد امکان پذیر است؟

هزینه تعویض ورق وایت برد حدودا چه قدر است؟

تعویض ورق وایت برد تعمیر وایت برد

خرید و قیمت ورق وایت برد

تخته وایت برد در هر مکانی اعم از مدارس، دانشگاه ، دفاتر کار یا حتی در منازل که استفاده شوند، سطوح بسیار مفیدی هستند که می توان بارها و بارها روی آنها نوشت یا نقاشی کرد. تنها کاری که باید انجام داد تمیز کردن سطح وایت برد در طول مدت استفاده است. سطح تخته های وایت برد در صورت استفاده نادرست دچار خراشیدگی می شوند یا به علت استفاده از پاک کننده هایی ماننده الکل، تینر، نفت، بنزین و … خاصیت پاک شوندگی ان از بین برود و ما فکر می کنیم می توانیم با خرید ورق وایت برد، آن را تعمیر و تعویض کنیم. این کار به همین راحتی نیست.

چرا سطح تابلوی وایت برد خراب می شود؟​

عوامل متعددی می‌توانند در خراب شدن سطح تابلوی وایت برد تاثیر گذار باشند. نسبت به جنس استفاده شده در تولید تابلوی وایت برد، فرسوده شدن سطح و از بین رفتن پاک شوندگی در تابلو می‌تواند متفاوت باشد. اما از مهمترین عوامل در ایجاد خراش یا فرسایش بافت سطح تابلوی وایت برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از ماژیک نامرغوب

نوع جوهر استفاده شده در تولید ماژیک وایت برد برای حفظ طول عمر مفید تابلو بسیار مهم است. اگر در متریال استفاده شده در تولید جوهر ماژیک مواد بی کیفیت و غیر استاندارد بکار برده شده باشد، این جوهر می تواند به مرور زمان باعث آسیب دیدن سطح تابلوی وایت برد و از بین رفتن خاصیت وایت بردی آن شود.

  • بکار بردن تخته پاک کن غیراستاندارد

در برخی مکان ها به دلیل عدم وجود تخته پاک کن مناسب در کنار تابلو، افراد تابلو را با وسایل دیگری مانند پارچه یا حتی دستمال کاغذی پاک میکنند. چنانچه سطح پارچه و یا دستمالی که تابلو با آن پاک میشود زبر و خشن باشد و تابلو با آن تمیز شود، در دراز مدت باعث آسیب به سطح تابلو خواهد شد.

  • خرید تخته وایت برد از برندهای نامعتبر

از آنجا که هر تولید کننده ی تابلوی وایت برد ترجیح می دهد جنس سطح تابلو را از متریال مختلف مانند ملامین، پرسلین، ورق فلزی و یا رنگ وایت برد کاور شده بر روی MDF تابلو تولید کند، برخی برندها با استفاده های متعدد در مدت زمان کمتری غیر قابل استفاده خواهند شد.

  • استفاده از اشیا نوک تیز برای لکه زدایی از تابلو

اگر تابلوی وایت برد برای مدت زمان نسبتا طولانی استفاده نشود، سطح آن در اثر گرد و غبار هوا و یا اثرات به جا مانده از ماژیک و عدم پاک کردن تابلو در آخرین استفاده کثیف باقی می ماند. در این حالت ممکن است بعضی افراد با استفاده از اشیا نوع تیز مانند کارد یا سیم ظرفشویی، سعی در زدودن برخی لکه ها از روی سطح تابلو کنند که این کار باعث تخریب بافت سطح وایت برد خواهد شد.

 

تعمیر و تعویض ورق وایت برد​

تابلو وایت برد یک وسیله آموزشی بادوام است که در صورت نگهداری درست تا چند سال قابل استفاده است. همه کیفیت وایت برد را با سفید بودن سطح، نماندن اثر ماژیک، تاب بر نداشتن و استحکام خوب بررسی می کنند و در استفاده طولانی مدت کیفیت را ارزیابی می کنند. حالا اگر در صورت رعایت نکردن نکات نگهداری وایت برد و یا خرید وایت برد های نامرغوب، با یک سطح کثیف و غیر قابل استفاده مواجه شوند، تلاش می کنند راهی برای تعمیر و تعویض سطح وایت برد پیدا کنند.

 سهم عمده هزینه تولید یک وایت برد، مربوط به ورق رویه آن است، هرچه کیفیت این ورق وایت برد بهتر و بالاتر باشد، وایت برد گرانتر است، البته ضخامت و نوع فریم دور آن هم عامل دیگری برای قیمت وایت برد است، اما تعویض ورق وایت برد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست که در ادامه توضیح می دهیم.

مزایای تعویض ورق وایت برد( آنچه شما فکر می کنید)

اگر صاحب تابلو وایت بردی در منزل یا محل کار خود هستید، ممکن است خودتان را توجیه کنید که ورقش را می توانم تعویض کنم. شاید از نظر شما دور انداختن تابلوی وایت برد قدیمی و تهیه یک تابلوی وایت برد جدید گران باشد و باید هزینه زیادی داشته باشد، اما تعویض ورق وایت برد و نوسازی تابلو چندان مزیتی ندارد. تصورت اشتباه را با هم بخوانیم

    1. اشتباه اول: صرفه ی اقتصادی

اگر ورق تابلوی وایت برد قدیمی خود را که فرسوده شده است عوض کنیم، مطمئناً هزینه ای کمتر ازهزینه ی خرید یک تابلوی وایت برد نو را خواهیم پرداخت، چرا که دیگر نیازی به هزینه کردن برای قاب تابلو و دیگر هزینه های خرید یک تابلوی وایت برد نو وجود ندارد.
خب! ورق وایت برد سهم بیشتری در قیمت تمام شده وایت برد دارد، شما نمی توانید به همین سادگی ورق وایت برد را جدا کنید و ورق جدیدی جایگزین کنید. در مورد یک سطح گالوانیزه رنگ ظده با ضخامت 3 دهم میلیمتر صحبت می کنیم که در هنگام حمل ممکن است دچار شکستگی و ناخنک شود. با هر چسبی به پر کننده ها نمی چسبد و حتی ممکن است چسب مورد استفاده شما، پر کننده های داخلی وایت برد را بخورد و در نهایت هم ورق را خراب می کنید و هم مجبور می شود یک وایت برد بخرید. برای چسباندن ورق وایت برد به پرس با فشار تنظیم شده نیاز دارید.

    1. اشتباه دوم: حفاظت از محیط زیست

با دور انداختن هر وسیله ای به دلیل عدم بازیافت آن، به محیط زیست آسیب وارد می شود. پس می توان به راحتی با خرید ورق وایت برد ، سطح تابلو را تعویض کرد و با این کار به محیط زیست آسیب وارد نکرد.

ورق وایت برد، یک ورق گالوانیزه قابل بازیافت است و به عنوان ضایعات فولاد مورد استفاده مجدد قرار می گیرد،آلومینیوم قاب دور وایت برد، پر کننده ها و قطعات پلاستیکی گوشه های وایت برد همگی قابل بازیافت هستند و در تولید محصولات جدید استفاده می شوند.

    1. اشتباه سوم: عدم نیاز به جدا کردن وایت برد از دیوار و نصب مجدد تابلو

در بعضی مکان ها مانند کلاس یا سالن های خیلی بزرگ، تابلوهای وایت برد بر روی دیوار نصب شده اند و به دلیل بزرگ بودن سایز آن جدا کردن تابلو از دیوار برای تعویض ورق وایت برد به سختی انجام میشود. در این حالت از می توانیم این کار را در همان مکان انجام دهیم.
گفتیم ورق وایت برد باید پرس شود، شما به هیچ عنوان نمی توانید ورق وایت برد جدیدی بخرید و رویه وایت برد چسبیده به دیوار را تعویض کنید. ورق وایت برد باید ساعتها زیر دستگاه پرس مخصوص بماند.میزان فشاری که به سطح می آید مهم است.

به جای تعویض ورق وایت برد؛ یک وایت برد جدید بخرید.​

اکنون که با مشکلات تعویض ورق وایت برد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم برای مقرون به صرفه بودن استفاده از وایت برد، در نگهداری آن کوشاتر باشید و دستور العمل نگهداری وایت برد را که بر روی وایت برد های شیدکو نصب شده است به دقت مطالعه نمایید. در بسیاری از دانشگاته ها و مدارس کشور که از مشتریان قدیمی شیدکو هستند، وایت برد ها تا 10 سال کیفیت خود را حفظ کرده اند. اگر دستور العمل نصب و نگهداری وایت برد را ندارید، کافی است با واحد خدمات پس از فروش و یا واحد فروش شیدکو تماس بگیرید تا همکاران ما، راهنمای های لازم را ارائه دهند.
حالا اگر به هر دلیلی وایت برد قبلی شما دچار آسیب شده و دیگر کارایی ندارد، پیشنهاد می کنیم یک وایت برد نو بخرید. کارخانه شیدکو با توجه به نوع کاربرد و سطح نیاز مشتریان خود، 4 مدل وایت برد تولید کرده است که در سایز های مختلف و ضخامت های متفاوت قابل تهیه است. اینجا با وایت برد های شیدکو بیشتر آشنا شوید.

چه کسانی ورق وایت برد میخرند؟

جواب ساده است؛ تولید کنندگان وایت برد. اگر شما تولید کننده وایت برد هستید و کارگاه، تجهیزات و سیستم فروش دارید، می توانید ورق وایت برد خریداری کنید و اقدام به تولید وایت برد نمایید. در غیر این صورت خرید ورق وایت برد به قصد تعویض ورق های قدیمی و آسیب دیده توصیه نمی شود.
البته اگر قبلا از شیدکو وایت برد خریده اید و با مشکلات فنی ناشی از تولید و نه نشآت گرفته از استفاده نادرست، روبرو شده اید، نگران نباشید. کافی است با واحد خدمات پس از فروش شیدکو تماس بگیرید. ما در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل می کنیم.

ویژگی های ورق وایت برد شیدکو

ورق وایت برد شیدکو یک ورق استاندارد وارداتی مخصوص وایت برد است که با تکنولوژی روز دنیا و توسط کارشناسان کره ای در خارج از کشور تولید می شود. این ورق دارای 3 لایه پوشش رنگ و یک لایه پلاستیک محافظ است که خریداران قبل از استفاده باید رویه پلاستیکی آن را از ورق جدا کنند.
کیفیت پاک شوندگی بالا، سطح صیقلی و مناسب وایت برد، انعکاس نور کمتر، سازگاری با انواع ماژیک های با کیفیت و عمر طولانی تر از ویژگی های منحصر بفرد ورق وایت برد شیدکو است.

چند نکته ی پایانی در مورد نگهداری وایت برد​

  • هنگام استفاده از وایت برد برای اولین بار، به یاد داشته باشید که کاور نازک محافظی که به سطح تخته چسبیده است را جدا کنید.
  • ماژیک های مرغوب و باکیفیت مانند ماژیک وایت برد شیدکو را تهیه کنید که با جوهر آلمانی تولید شده است. این ماژیک وایت برد علاوه بر حفظ خاصیت پاک شوندگی وایت برد، به خوبی پاک می شود و چرب و روغنی نیست.
  • از یک پاک کن تخته وایت برد نرم و تمیز استفاده کنید، در غیر این صورت با پاک کردن تخته به راحتی به سطح آن آسیب می رسانید. هر دو ماه یکبار تخته پاک کن جرم گرفته را تعویض کنید.
  • اگر از تابلوی وایت برد زیاد استفاده می کنید، تا حد ممکن سعی کنید بعد از هر بار استفاده تابلو را به طور کامل پاک نمایید. توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار از اسپری مخصوص پاک کردن تابلو وایت برد برای تمیز سازی سطح وایت برد و افزایش طول عمر آن استفاده شود. اسپری پاک کننده وایت برد شیدکو را از فروشگاه های معتبر سراسر کشور تهیه کنید.

در پایان اگر در خصوص تعویض ورق وایت برد و یا نحوه خرید ورق وایت برد سوالی دارید، همین الان یکی از خطوط تلفن شیدکو را بگیرید و با کارشناسان فروش ما صحبت کنید. منظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید