در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

نکات کاربردی استفاده از ماژیک وایت برد

فهرست مطالب

چگونه از ماژیک وایت برد درست تر استفاده کنیم؟

امروزه ماژیک های وایت برد نقش مهمی در زندگی اداری مدرن دارند، اما بعنوان یکی از ابزارهای دنیای آموزشی مدرن دست کم گرفته می شوند و خلاء خاصی از دانش استفاده از آنها احساس می شود. در این مقاله اطلاعات به ظاهر ساده اما بسیار کاربردی را در مورد استفاده ی درست از ماژیک های وایت برد بررسی می کنیم تا بتوانیم با استفاده ی صحیح تر از آنها، مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده کنیم.

نکات مهم استفاده از ماژیک وایت برد

تقریبا همه ی ما تجربه ی استفاده از ماژیک وایت برد را در مدرسه، دانشگاه ، آموزشگاه و درخانه داریم، اما آیا روش درست استفاده از آنها را می دانیم و یا حتی تابحال به راه های استفاده ی درست از ماژیک وایت برد فکر کرده ایم؟ برخی مواقع عادات اشتباه ما و یا عدم آگاهی از روش درست استفاده از یک محصول باعث خرابی یا کم شدن عمر مفید استفاده از آن محصول می شود. اگر ماژیک وایت برد شیدکو را خریداری کرده اید یا در محل کار خود از ماژیک شیدکو استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید تا ماژیک وایت برد شما، با استفاده ی صحیح تر عمر طولانی تری داشته باشد.

نباید های استفاده از ماژیک وایت برد!

باز گذاشتن درب ماژیک وایت برد: برای شروع، بهتر است به سراغ اولین اشتباه در استفاده از ماژیک وایت برد برویم، یعنی باز گذاشتن درب ماژیک. ماژیک وایت برد از موادی تشکیل شده که به راحتی خشک می شود. اصلا فلسفه استفاده از ماژیک وایت برد هم همین است، ماژیک وایت برد خوب، باید پس از نوشتن روی تابلو به سرعت خشک شود و بعد از آن راحت پاک شود.

درب ماژیک را باز نگذارید!

برای شروع، بهتر است به سراغ اولین اشتباه در استفاده از ماژیک وایت برد یعنی باز گذاشتن درب ماژیک برویم. جوهر ماژیک وایت برد از موادی تشکیل شده که به راحتی خشک می شود. بطور کلی از ویژگی های یک ماژیک وایت برد خوب، خشک شدن سریع جوهر آن و خاصیت پاک شوندگی خوب آن است.

اگر ماژیک وایت برد را برای استفاده کودکانتان خریداری کردید حتما به آنها یاد دهید که چطور باید برای جلوگیری از خشک شدن ماژیک، درب آن را ببندند.

فشار دادن ماژیک وایت برد روی تابلو!

اگر ماژیک وایت برد شما استاندارد باشد، هنگام نوشتن روی وایت برد، جوهر باید به راحتی و بدون فشار پخش شود. این موضوع به طراحی نوک ماژیک و الیاف آن بستگی دارد. اگر ماژیک وایت برد استاندارد باشد، مقدار کافی جوهر وارد مخزن می شود و به نوک (نیب) می رسد، بنابراین دیگر نیازی نیست ماژیک را روی تخته فشار دهید.

سعی کنید تحت هیچ شرایطی نوک ماژیک را روی تابلو فشار ندهید، زیرا این کار باعث می شود الیاف سر ماژیک آسیب ببیند و نوشته شما از حالت عادی خارج شود.

نوشتن با ماژیک روی سطوح سخت

همانطور که اشاره کردیم، نوک ماژیک از الیاف ابریشمی ساخته می شود تا جوهر را به راحتی روی سطح تخته وایت برد، انتقال دهد. بنابراین ماژیک وایت برد را می توانید برای نوشتن روی تخته وایت برد، شیشه، جعبه های کارتنی و سطوح صاف استفاده کنید. بنابراین استفاده از آن برای نوشتن روی سطوحی مانند سنگ، دیوار های بیرون ساختمان و غیره، مناسب نمی باشد. کشیدن ماژیک وایت برد روی سطوح دندانه دار باعث خراب شدن نوک ماژیک می شود و آن را برای استفاده روی تخته وایت برد، غیر قابل استفاده می کند.

پاک کردن ماژیک با دست

سعی کنید ماژیک وایت برد را با دست پاک نکنید. ماژیک های وایت برد موجود در بازار، کیفیت های مختلفی دارند. فقط کافیست درب ماژیک های کم کیفیت را باز کنید تا بوی تندی اتاق را پر کند.
این موارد نتیجه ی کیفیت پایین مواد استفاده شده در ماژیک است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.
اگر مواد به کار رفته در ماژیک، اسیدی باشد، بوی تندی می دهد و برای سلامت پوست شما و نیز سطح تخته وایت برد، مضر است. برای همین حتی الامکان سعی کنید برای پاک کردن نوشته های روی تخته از دست استفاده نکنید و به جای آن از تخته پاک کن نمدی استفاده کنید.

با چه چیزی جوهر ماژیک را پاک کنیم؟

حالا که صحبت از تخته پاک کن شد، بهتر است ویژگی های تخته پاک کن مناسب برای پاک کردن ذرات جوهر ماژیک از روی تابلوی وایت برد را بررسی کنیم. جوهر ماژیک، ترکیبی از مواد آلی و روغنی است که نباید اسیدی باشند. این مواد روغنی کمک می کند تا جوهر به راحتی پس از نوشته شدن روی تابلو پاک شود. همچنین کمک می کند که جوهر ماژیک، نه به صورت جوهر، بلکه به صورت ذرات خشک شده از روی تابلو وایت برد پاک شود.

پارچه نمدی و نخی برای این کار بهترین انتخاب هستند. اما پارچه های پلاستیکی یا حتی دستمال کاغذی که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند، کمک زیادی به شما برای پاک کردن جوهر ماژیک وایت برد نخواهند کرد.

با کمرنگ شدن ماژیک چه کار کنیم؟

به طور کلی هر نوع ماژیک یا خودکار، زمانی که به مدت طولانی به صورت افقی یا خلاف جهت نوک آن، نگه داشته شوند، کمرنگ می شوند زیرا جوهر آن، برخلاف جهت جاذبه قرار گرفته است.
برای همین پس ازکمرنگ شدن جوهر، مدتی در ماژیک را ببندید و آن را به صورت عمودی به گونه ای نگه دارید که نوک ماژیک رو به پایین باشد. در نتیجه به دلیل اثر جاذبه، جوهر به سمت پایین حرکت می کند و پس از مدتی می توانید با جوهر پررنگ روی تخته بنویسید.
البته این موضوع در مورد ماژیک های مختلف، شدت و ضعف دارد و هر چقدر ماژیک وایت برد کمتر دچار این مشکل شود، کیفیت بهتری دارد.
یکی دیگر از اشتباهات استفاده از ماژیک وایت برد، اضافه کردن روغن، نفت یا الکل به آن است. با خشک شدن ماژیک یا نزدیک شدن به اتمام آن، ممکن است برخی از افراد بخواهند با اضافه کردن حلال ها باعث روان تر شدن جوهر ماژیک شوند. این تفکر کاملا غلط است زیرا با اضافه کردن این مواد، ممکن است به تابلو آسیب وارد شود یا پاک کردن ماژیک به سختی انجام شود.

خرید ماژیک وایت برد شیدکو

شرکت تولید تجهیزات آموزشی شیدکو با سالها سابقه در زمینه تولید این محصولات، به همت بخش تحقیق و توسعه این کارخانه توانسته است؛ موفقیت های چشمگیری بدست آورد. این بخش، در طول سالها، بهترین فرمولاسیون جوهر ماژیک و طراحی مناسب برای بدنه و درب ماژیک را به همت طراحان بدست آورده و همواره در تلاش است از طریق دریافت بازخورد مشتریان، این محصول و سایر محصولات را بهبود ببخشد.

ویژگی های زیر تنها بخشی از ویژگی های ماژیک وایت برد شیدکو می باشد:

• طول نوشتاری بالا
• قدرت پاک شوندگی بالا
• جوهر استاندارد با آخرین تکنولوژی کشور آلمان
• ضخامت نوشتاری زیاد
• بدنه ارگونومیک و متناسب با ساختار دست افراد مختلف
• تکنولوژی جدید در ساخت سر ماژیک
• و بسیاری از مواد دیگر که ماژیک شیدکو را رقیب جدی محصولات خارجی کرده است.

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. طباطبایی گفت:

    سلام
    ما برای آموزشگاه فنی بصورت عمده ماژیک وایت برد خریدیم ، خیلی عالی هستن و خیلی هم دیر تموم میشن

  2. محمدرضا گفت:

    سلام ماژیک شیدکو خیلی با کیفیته ، پر رنگه و یک دست مینویسه، از تولید کننده های داخلی حمایت کنید

  3. سعید گفت:

    واقعا عالیه
    بنده اکثر ماژیکهای وایت برد رو استفاده کردم مثل
    پایلوت.. اسنومن.. فابر.. مونامی.. ماژیکهای دارای مخزن مایع جوهر و قابل شارژ ووووو…
    واقعا شیدکو رو رقیب خیلی جدی دیدم برای خارجی ها.. نوک عالی ومقاوم بهتر از نوک پایلوت ژاپنی… جوهر خیلی خوب مثل جوهر فابر کاستل وحتی بهتر… دست سازنده ش درد نکنه.. بچه های وطن دستتون طلا. ممنونم

  4. سعید گفت:

    سراج هستم. مدرس حرفه ای ریاضی
    توی کسبینو هم پست گذاشتم
    هرکس لوازم التحریر ایرانی بخره من حاضرم رایگان آنلاین رفع اشکال ریاضی درخدمتش باشم. یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *