در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

صندلی محصلی دست چپ + قیمت صندلی دانشجویی چپ دست

فهرست مطالب

زندگی به عنوان یک چپ دست در دنیای راست دست‌‌ها هرگز آسان نبوده است. 13 آگوست روز جهانی چپ دست‌‌ها است که برای اولین بار توسط باشگاه چپ دستان مستقر در بریتانیا در سال 1992 آغاز شد. این روز آگاهی‌دهنده در مورد دشوار بودن زندگی در دنیایی برای افرادی با دست‌‌های مسلط متفاوت است. زندگی کردن به عنوان یک چپ دست با چالش‌‌های بسیار زیادی همراه است که افراد راست دست متوجه عمق این مشکلات نخواهند بود.
یکی از چالش‌‌های همیشگی افراد چپ دست در دوران مدرسه است که مجبور به سپری کردن مدت زمان زیادی بر روی صندلی محصلی معمولی هستند. احساس درد و ناراحتی حاصل از خم‌شدن به سمت راست صندلی جهت استفاده از میز متصل به صندلی آموزشی، باعث احساس درد در قسمت کتف و کمر دانش آموزان و دانشجویان می‌شود. برای دانستن در مورد روش حل این‌گونه مشکلات در محیط آموزشی، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مشکلات مربوط به چپ دست ها

همه‌ی ابزار و دستگاه‌‌هایی که برای استفاده راست دست‌ها طراحی شده‌‌اند، می‌توانند برای استفاده افراد چپ ‌دست سخت و گاهی خطرناک باشند. چرا که باید برای دستیابی به همان سطح دقت با دست راست خود، سخت تلاش کنند. تقریباً تمام محصولات از قیچی گرفته تا صفحه کلید کامپیوتر و موس، به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند که مختص به 90 درصد افراد راست دست جهان هستند. این موضوع باعث می‌شود که چپ دست‌ها در طول زندگی همیشه با مشکلاتی مواجه باشند و نتوانند کارهای خود را به‌درستی انجام دهند.

دانش آموزان چپ دست با چه چالش‌‌هایی روبرو هستند

دانش آموز چپ دستی را تصور کنید که بر روی صندلی محصلی مخصوص راست دست‌ها نشسته است. او باید تمام بدنش را منحرف کند تا با استفاده از میز متصل به صندلی که مخصوص راست دست‌ها است، بنویسد. او گردنش را خم کرده، پشتش را خم می‌کند و بازویش را می‌چرخاند تا بتواند بر سطح مسلط باشد. این روند حداقل برای 1200 ساعت در طول سال تحصیلی برای دانش آموزی چپ دست که در مرحله حیاتی رشد قرار دارد، ادامه دارد. واضح‌تر از این نمی‌توان گفت: صندلی‌‌‌های راست دست برای دانش‌آموزان چپ دست خطر جدی برای سلامتی دارند. مدارسی که یک صندلی معمولی را به دانش آموز چپ دست می‌دهند – چه از روی بی‌توجهی و چه به دلیل عدم تهیه صندلی مخصوص – مسئول قراردادن دانش آموزان در معرض این خطر و آسیب هستند.

راه‌حل مشکلات مربوط به افراد چپ دست چیست

برای راحت‌تر کردن زندگی برای افراد چپ دست، مدیران مدارس و مراکز آموزشی و همچنین مدیران شرکت‌‌ها باید خود را مسئول تهیه تجهیزات مخصوص، به‌ویژه صندلی چپ دست‌‌ها بدانند. با این کار افراد چپ دست چالش کمتری در طول روز خواهند داشت.
• مدیران مدارس باید موظف باشند:
1. فهرستی از تمام دانش آموزان چپ دست ثبت نام شده در مدرسه در آغاز سال تحصیلی و قبل از اولین روز کلاس تهیه کنند.
2 بر اساس آن فهرست، صندلی دانش آموزی و دیگر تجهیزات مخصوص چپ دست‌‌ها را تهیه کنند و مطمئن شوند که در روز اول کلاس صندلی مخصوص برای دانش آموزان چپ دست تهیه شده است.
3. معلمان و پرسنل مدرسه را در مورد نیازهای ویژه دانش آموزان چپ دست راهنمایی کنند.
• مدیران شرکت‌ها باید موظف باشند:
مدیران شرکت‌‌ها و کارخانجات نیز باید برای کارمندان چپ دست خود، تجهیزات ویژه چپ دست‌‌ها مانند صندلی، موس کامپیوتر، قیچی و دیگر تجهیزات را فراهم کنند. به نفع یک شرکت است که نیازهای کارمندان را سریع شناسایی کند و تجهیزات مناسب را فراهم کند تا آنها بتوانند به طور مؤثر کار کنند. این کار نه‌تنها بهره‌وری را بهبود‌‌‌می بخشد، بلکه باعث می‌شود هر یک از اعضای تیم احساس ارزشمندی و حمایت کنند.

صندلی مخصوص چپ دست ها

برای حل مهم‌ترین مشکل افراد چپ دست، بخصوص دانش آموزانی که چپ دست هستند، تهیه صندلی دانشجویی مخصوص یکی از الزامات است. ‌‌‌میز متصل به سمت راست صندلی برای دانش‌آموزان چپ دست باعث عدم راحتی قرارگرفتن بازویشان بر روی آن می‌شود. در این حالت آنها مستعد ابتلا به دردهایی مانند درد کمر، گردن و شانه هستند. حتی تحقیقات پزشکی نشان داده است که نوشتن در این حالت برای مدت طولانی باعث درد مزمن گردن و کمر و آسیب مادام‌العمر می‌شود. شرکت شیدکو که از تولیدکنندگان متبحر انواع تجهیزات آموزشی است، جهت کمک به‌راحتی افراد چپ دست، در کنار دیگر انواع صندلی محصلی خود، صندلی چپ دست‌‌ها را جهت رفاه حال افراد چپ دست طراحی و تولید کرده است. از ویژگی‌‌های این صندلی‌‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: • تعبیه‌شدن میز متصل به صندلی در سمت چپ • ارتفاع مناسب دسته متصل برای راحتی قرارگرفتن دست • باز و بسته‌شدن آسان دسته صندلی • استفاده از پروفیل بادوام در ساخت اسکلت • قابلیت تولید در دو جنس فایبرگلاس و MDF • قابلیت تولید به‌صورت تک نفره، دو نفره و چند نفره • دارای منحنی قسمت تکیه‌گاه و نشیمنگاه • متریال باکیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه
صندلی محصلی چپ دست با برند شیدکو با توجه دقیق به جزئیات طراحی شده است تا نیازهای خاص افراد چپ دست را برآورده کند. این صندلی‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ترجیحات و حرکات طبیعی دانش‌آموزان چپ‌دست را در خود جای دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا به‌راحتی بنویسند و با مطالب موردمطالعه خود درگیر شوند. ترتیب دسته‌، سطح میز و سایر ویژگی‌های ارگونومیک برای بهبود تجربه کاربری کلی برای افراد چپ‌دست تنظیم شده است. این صندلی‌ها با فراهم‌کردن محیطی که الزامات منحصربه‌فرد آنها را تأیید می‌کند، به ایجاد یک محیط آموزشی فراگیر و حمایت‌کننده کمک می‌کند، جایی که دانش‌آموزان چپ‌دست می‌توانند بدون چالش‌ها یا ناراحتی‌های غیرضروری بر مطالعات خود تمرکز کنند.

ویژگی های کلی صندلی دانشجویی شیدکو

تیم تحقیق و توسعه شرکت شیدکو، با بررسی‌‌های تخصصی خود اقدام به نیازسنجی متقاضیان و کاربران محصولات آموزشی خود کرده است. بدین جهت صندلی چپ دست‌‌ها در شرکت شیدکو به طور ویژه برای تقاضای این افراد تهیه و تولید شده است. قسمت کفی و پشتی این صندلی‌‌ها دارای منحنی مناسب با ارگونومی بدن انسان است که باعث راحتی استفاده از این صندلی‌‌ها می‌شود. این منحنی باعث عدم احساس خستگی و درد در ساعت‌‌های طولانی استفاده از صندلی می‌شود. این صندلی‌‌ها چه با فایبرگلاس و چه با MDF تولید شوند، دارای متریال بادوام و باکیفیت هستند. کیفیت و قیمت رقابتی این محصول کمک به تهیه و تأمین این تجهیز بسیار ضروری برای اماکن آموزشی کرده است.

سخن پایانی

در دنیای مدرن امروز در اکثر محیط‌‌ها سعی بر طراحی و تأمین تجهیزات موردنیاز افراد چپ ‌دست شده است. شرکت شیدکو نیز این نیاز را در نظر گرفته و صندلی مخصوص چپ دست‌‌ها را طراحی و تولید کرده است. این صندلی‌‌ها با استفاده از دو متریال فایبرگلاس و MDF طراحی و تولید‌‌‌می شوند. استفاده راحت از این صندلی برای افراد چپ دست می‌تواند رضایت و عدم احساس خستگی در ساعت‌‌های طولانی نشستن بر روی صندلی را برای آنها به ارمغان بیاورد. اگر مدیر یک مجموعه آموزشی هستید همین امروز برای تهیه صندلی دانشجویی چپ دست‌‌ها برای کلاس‌‌های خود اقدام فرمایید. با این کار می‌توانید با شماره تماس‌‌های شرکت شیدکو تماس گرفته و در اولین فرصت صندلی چپ دست‌‌ها را در کلاس‌‌های خود داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *