در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

تفاوت وایت برد آلفا و وایت برد دلتا در چیست؟

فهرست مطالب

مقایسه وایت برد های شیدکو

از زمانی که استفاده از تخته وایت برد در اکثر مراکز آموزشی و تجاری تبدیل به ترند شد، تیم تحقیق و توسعه شرکت شیدکو مطابق با نیاز مشتریان و کاربران تابلوهای وایت برد خود، در مدل و سایز های تابلوهای وایت برد تولیدی خود تنوع چشمگیری را ایجاد کرد. در این مقاله از بین چهار مدل تابلوی وایت برد کلاسیک، آلفا، تابا و دلتا، به بررسی و مقایسه دو مدل تابلوی آلفا و دلتا می پردازیم:

مقایسه وایت برد آلفا و دلتا

دو مدل تابلوی آلفا و دلتا که در شرکت با سابقه و معتبر شیدکو طراحی و تولید می شوند، دارای ویژگی‌های متفاوت از هم هستند. برای آشنا شدن با این دوم دل تابلو بیایید به بررسی تک تک ویژگی های آنها بپردازیم:

1. ضخامت تابلو

در شیدکو تابلوی آلفا با ضخامت 2 سانتیمتر طراحی و تولید می شود ، در حالیکه ضخامت تابلوی دلتا 1 سانتیمتر می باشد. تفاوت در ضخامت ناشی از تفاوت در تخته MDF تابلو می باشد که پس از آن با ورق گالوانیزه ی وایت برد پوشانده میشود.

2. ابعاد

ابعاد تابلوی آلفا از 30*40 سانتیمتر تا 100*120 سانتیمتر در شید کو قابل تولید می باشند که رنج متنوعی از این تابلو است.از طرف دیگر تابلوهای وایت برد دلتا در این شرکت در سایزهای کوچک یعنی ۲۰ در۳۰ تا ۷۰ و ۵۰ سانتی متر تولید می شوند.
تخته وایت برد شیدکو

3. طراحی زهوارها

زهوار تابلو وایت برد در شرکت شیدکو از آلومینیوم آنادایز شده ساخته می شوند، اما طراحی زهوار ها باهم متفاوت است. به عنوان مثال تابلوی وایت برد مدل آلفا دارای ضربه گیر هایی در چهار گوشه آن میباشد که در دو رنگ تولید می شوند. این قسمت ها ساخته شده از پلاستیک با دوام و محلی برای مخفی کردن پیچ های نصب تابلو نیز می باشند. از طرف دیگر تابلوی وایت برد مدل دلتا دارای زهوار آلومینیومی و ضربه گیر پلاستیکی در گوشه های آن می باشد که دارای تنوع رنگ و مدلی متفاوت از تابلوی آلفا هستند.

4. کاربرد های متفاوت

• تابلوی آلفا

یکی از ویژگی های خاص تابلو وایت برد آلفا این است که این تابلوها در سایزهای ۳۰ در ۴۰، ۴۰ در ۶۰ و ۵۰ در ۷۰ بصورت یکطرف وایت برد و طرف دیگر گرین برد تولید میشوند. به همین دلیل کاربرد تابلو های آلفا در سایز های کوچک برای کودکان و دانش آموزان بسیار مناسب است. آنها می توانند از این سایز تابلوها برای حل تکالیف درسی و تمرین در منزل به خوبی بهره ببرند. از طرف دیگر تابلوهای آلفا در سایز های بزرگتر به دلیل ضخامت مناسبی که دارند، بهترین گزینه برای کلاس هایی با ابعاد کوچکتر در مدارس یا کلاس های آموزشگاه ها هستند. همچنین اگر در فضای کلاس های بزرگتر مانند کلاس های دانشگاه ها نیاز به اضافه کردن تابلویی برای افزایش سطح نوشتاری در کلاس است، و یا در مدارس امکان نصب تابلو وایت برد در کنار تابلو گرین برد گچی وجود ندارد، تابلوی آلفا می‌تواند به صورت متحرک نصب شده بر روی پایه وایت برد مورد استفاده قرار گیرد.

• تابلوی دلتا

از آنجا که رنج ابعاد تولیدی تابلوهای دلتا بسیار محدود و منحصر به فرد است، کاربرد های این تابلو نیز به همین نسبت صرفاً برای مکان ها و استفاده های خاص میباشد. به طور کلی تابلوی وایت برد مدل دلتا در ۵ سایز متفاوت قابل تولید است. این سایز ها به دلیل کوچک بودن و سبک بودن وزن تابلو به دلیل ضخامت یک سانتی متری آن، به طور معمول برای استفاده های شخصی کاربرد دارد. به عنوان مثال اگر نیاز به صفحه ای به عنوان پلنر و یاد آور شخصی دارید یا برای کودک تان تابلویی با ابعاد کوچک می خواهید تا با استفاده از ماژیک های رنگی ذوق نوشتن و نقاشی کشیدن را تجربه کنند، این تابلو می تواند بهترین آپشن باشد. کوچکترین سایز از این مدل تابلو برای روی میز مدیران در دفاتر کاری نیز برای نوشتن سریع مواردی که در لحظه به ذهن می رسند یا بعنوان صفحه ای برای یاداوری بسیار پر کاربرد می باشد.

ویژگی های کلی تابلوها

اکنون که با تفاوت‌های ظاهری دو مدل تابلوی آلفا و دلتا آشنا شدید، بهتر است به بررسی کلی جزئیات این دو مدل تابلو بپردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سطح وایت برد

تابلوهای وایت برد شرکت شیدکو در هر مدل و با هر ابعادی، دارای سطح وایت برد بسیار با کیفیت می باشند که این صفحه ساخته شده از ورق گالوانیزه وایت برد است. فلزی بودن سطح تابلوی وایت برد علاوه بر افزایش استحکام سطح در مقابل استفاده های مکرر، باعث دارا بودن خاصیت مغناطیسی سطح نیز شده است. سطح مغناطیسی یک تابلو میتواند باعث افزایش کاربری تابلو شود از این جهت که می توان علاوه بر نوشتن بر روی سطح به ‌سادگی تجهیزات آموزشی مگنتی و یا عکس یا برگه هایی مانند نقاشی های کودکان در کلاس را نیز بر روی تابلو با استفاده از مگنت های رنگارنگ نصب کرد. این کار کمک بسیار زیادی به سهولت استفاده از تابلو وایت برد می کند چرا که اگر قصد نمایش اطلاعات نوشته شده بر روی برگه ای را به مخاطبان خود دارید، نیاز به نوشتن مجدد آنها بر روی سطح تابلو نیست. می‌توانید به سادگی آن برگ کاغذ را با استفاده از مگنت بر روی سطح بچسبانید. همچنین می توان از ماژیک وایت برد مغناطیسی و تخته پاکن های مغناطیسی نیز استفاده کنید و آنها را به سادگی بر روی سطح تابلو قرار دهید.

کیفیت متریال

شرکت شیدکو تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا از متریال با کیفیت در تولید تجهیزات آموزش خود استفاده کند، چرا که استفاده از بهترین متریال می تواند باعث کمک به افزایش طول عمر محصول، رضایت کاربران، افزایش تقاضا جهت آن محصول و در نتیجه هزینه مقرون به صرفه محصولات شود. قاب و زهوار بکار رفته در تولید تابلو های وایت برد شرکت شیدکو از آلومینیوم بسیار با کیفیت و ضد خش تولید شده است. در قسمت پشت تابلوی وایت برد نیز ورقی فلزی جهت حفاظت از تخته ام دی اف تابلو نصب شده است که باعث عدم رسیدن رطوبت در مکانهای مرطوب به سطح تخته می شود.
اکنون که با تفاوت ها و ویژگی های دو مدل تابلوی وایت برد آلفا و دلتا آشنا شدید، متناسب با نیاز خود و کاربرد تابلو برایتان، می توانید یکی از این دو مدل را در سایز دلخواه خود تهیه کنید. فقط کافیست گوشی تلفن را برداشته و با شماره های تماس شیدکو تماس بگیرید و پس از مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت، سفارش خود را ثبت کرده و در زمانی بسیارکوتاه تابلوی خود را تحویل بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید