در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

کدام بهتر است ؟ صندلی محصلی چوبی یا پلاستیک

فهرست مطالب

بهترین انتخاب صندلی آموزشی

هنگامی که صحبت از انتخاب بین MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) و صندلی دانشجویی فایبرگلاس می شود، تصمیم گیری مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلف است. هر دوی این مواد مزایا و ویژگی‌های متمایزی را ارائه می‌کنند که می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر کیفیت و عملکرد کلی صندلی دانش‌آموز تأثیر بگذارد. در این مقایسه، ویژگی‌های منحصر به فرد صندلی‌های دانشجویی ام‌دی‌اف و فایبرگلاس رویال را بررسی می‌کنیم و دوام، راحتی، زیبایی‌شناسی و مناسب بودن آن‌ها برای محیط‌های آموزشی را بررسی می‌کنیم. با تحلیل این جنبه‌ها، می‌توانیم به یک نتیجه‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام گزینه برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات خاص دانش‌آموزان و مؤسسات آموزشی مناسب‌تر است، برسیم.

صندلی محصلی فایبرگلاس مدل رویال محصلی

این نوع صندلی‌های دانش آموزی نسل جدیدی از صندلی‌ها هستند که تمامی قسمت‌های آنها به غیر از اسکلت صندلی، ساخته شده از پلاستیک فشرده‌ بسیار با دوام است. جنس مواد به کار رفته در تولید این صندلی‌ها در شرکت شیدکو، قابل قیاس با صندلی‌های پلاستیکی قدیمی که بعد از مدتی استفاده دچار شکستگی و یا کمرنگ شدن می‌شد، نیست. از سبک و بادوام بودن گرفته تا قیمت مقرون به صرفه، این صندلی‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و به‌صورت تک نفره، دونفره و چند نفره موجود هستند.
به جرات می توان گفت که این صندلی‌ها از بهترین مواد موجود در بازار تهیه و تولید شده‌اند که نه‌تنها دچار شکستگی یا آسیب نخواهد شد، بلکه رنگ آنها نیز بسیار با کیفیت است و حتی در معرض نور آفتاب و یا قرار گرفتن در فضای باز هیچ‌گونه آسیبی نخواهد دید.

کاوش در محبوبیت صندلی‌های رویال در میان تسلط پلاستیک

برای مدت طولانی، پلاستیک درمان طیف وسیعی از مردم، از جمله محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست، دانشمندان، پزشکان و طیف وسیعی از افراد دیگر شهرت بسیار بدی داشت. از سوی دیگر، علیرغم این واقعیت که افراد کمی از مزایای بی‌شماری که پلاستیک برای ساخت صندلی دارد آگاه هستند، پلاستیک یکی از رایج‌ترین مواد مورداستفاده در جهان است. در واقع، غیرممکن است که تعداد زیادی از مردم هرگز بدانند چگونه یک زندگی بدون پلاستیک داشته باشند.
اما چرا صندلی‌های محصلی فایبرگلاس رویال با جنس پلاستیک خود بسیار محبوب هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از پلاستیک به کاهش ضایعات کمک می‌کند و در واقع کمک قابل توجهی به کاهش زباله‌ها می کند، چرا که بازیافت آن بسیار ساده است. علاوه بر این، شما می‌توانید مطمئن باشید که آنها برای مدت‌زمان قابل توجهی طولانی تر از مواد دیگر دوام خواهند داشت. خرید صندلی فایبرگلاس مدل رویال یک گزینه عالی برای مشتریانی است که با بودجه کم خرید می کنند یا دوست دارند از تنوع رنگ و وزن سبک آنها برای ایجاد محیطی زیبا استفاده کنند. محبوبیت صندلی دانشجویی پلاستیکی بر اساس این معیارها است:

• شیک و مقرون به صرفه

بطور کلی مبلمان پلاستیکی بسیار ارزان‌تر از مبلمان چوبی یا فلزی است. صندلی‌های پلاستیکی برای استفاده در موقعیت‌های مختلف داخلی از جمله استفاده در محیط آموزشی، سازگار و همه‌کاره هستند؛ زیرا قیمت نسبتاً خوبی دارند و کاملا راحت و شیک هستند.

• قابل‌حمل بودن

به دلیل وزن سبک‌تر، جابه‌جایی صندلی دانش آموزی پلاستیکی بسیار راحت‌تر از صندلی‌های چوبی یا فلزی است. پلاستیک به دلیل چگالی کم در برابر شکستن در هنگام افتادن مقاوم است و به دلیل عدم زنگ‌زدگی و فرسایش به پولیش نیازی ندارد.

• طراحی منحصر به فرد

صندلی‌های دانش آموزی پلاستیکی شیدکو دارای طراحی بسیار زیبا و شیک هستند. تنوع رنگ آنها و همچنین منحنی قسمت تکیه گاه و نشیمنگاه که متناسب با اصول ارگونومی بدن ساخته شده باعث راحتی قرارگیری بدن می‌شود. وجود سبد و قلابی در قسمت کناری اسکلت صندلی باعث راحتی قراردادن وسایل دانش آموزان از جمله کیف و کتاب‌های اضافی می‌شود.

صندلی محصلی چوبی MDF

در چندین دهه‌ی گذشته در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی، استفاده از صندلی دانش آموزی MDF با ساختاری بسیار محکم یکی از ملزومات جدانشدنی از محیط کلاس‌ها بود. صندلی‌هایی با ظاهری نه‌چندان زیبا با آثار خردگی‌هایی در سطح MDF آن که نشستن بر روی آنها حتی برای مدت‌زمان کوتاه بسیار خسته‌کننده بود.
اما به مرور با افزایش تقاضا برای جایگزینی نیمکت‌ها و صندلی‌های قدیمی با صندلی دانش آموزی جدید، تولید کنندگانی مانند شرکت شیدکو که بازار تقاضا و نیاز مشتریان به محصولات جدید را به طور دقیق رصد می‌کنند، طرح‌هایی جدید و متنوع از انواع صندلی‌های MDF و همچنین صندلی‌های فایبرگلاس را طراحی و تولید کردند که قابل استفاده در فضاهای آموزشی هستند. هر نوع از این صندلی‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که می‌تواند طبق سلیقه‌ی کاربران و متناسب با تقاضای آنها انتخاب و تهیه شود.
ترک‌خوردن یا آسیب دیدن صندلی‌های چوبی به طور کلی غیر معمول نیست. اما اگر تولید کننده در استفاده از بهترین جنس MDF دقت کرده باشد این اتفاق رخ نخواهد داد. در شرکت شیدکو از MDF بسیار ویژه به‌صورت منحنی جهت تولید صندلی‌های دانشجویی استفاده می‌شود. این منحنی در قسمت تکیه‌گاه و کف صندلی باعث ایجاد راحتی و عدم خستگی دانش آموزان می‌شود. عدم آسیب به کمر، کتف و گردن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی استاندارد است که صندلی MDF شرکت شیدکو این مزیت را دارا است.
صندلی‌های MDF از قدیمی‌ترین صندلی‌های دانشجویی و دانش آموزی در مراکز آموزشی هستند. اما در طراحی‌های جدیدتر این صندلی‌ها، شرکت شیدکو نهایت تلاش خود را در جهت رفع عیوب صندلی‌های قدیمی موجود در بازار با ارائه ی طرحی نوین، کرده است.
از ویژگی‌های صندلی محصلی MDF می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• طراحی ویژه

این صندلی‌ها مانند صندلی‌های پلاستیکی دانش آموزی شیدکو، دارای طراحی بسیار مدرن و رسمی هستند. در قسمت کناری اسکلت صندلی یک قلاب برای آویزان کردن کیف دانش آموزان قرار دارد. در قسمت زیر صندلی نیز، با ارتفاع مناسب از سطح زمین سبدی برای قراردادن کتاب و سایر وسایل دانش آموزان وجود دارد.

• اسکلت صندلی فلزی

صندلی‌های دانش آموزی MDF شیدکو از اسکلت بسیار محکم دارای رنگ کوره‌ای ساخته شده‌اند. در قسمت دسته ی صندلی از اتصالات بسیار با کیفیت استفاده شده است، از این رو بازو بسته کردن دسته (میز متصل) به سهولت انجام می شود و با گذشت زمان اتصالات بکار رفته در آن دچار فرسایش نخواهند شد.

• انواع متنوع
صندلی‌های MDF

شیدکو نیز مانند صندلی‌های پلاستیکی دانش آموزی، به‌صورت تک نفره، دونفره یا چند نفره تولید می‌شوند. اسکلت و ساختار این صندلی‌ها بسیار محکم و اصولی ساخته شده‌اند که دچار تکان خوردن‌های بی‌دلیل نشده و از ثبات کافی برخوردار هستند. این صندلی‌ها در مکان‌های آموزشی یا غیرآموزشی قابل نصب بر روی زمین نیز هستند.

نتیجه گیری

اکنون که ویژگی‌ها و تفاوت‌های دو نوع صندلی دانش آموزی فایبرگلاس مدل رویال محصلی و MDF را می‌دانید، می‌توانید مطابق با نیاز و کاربری مخصوص به کلاس یکی از این دو نوع صندلی را تهیه کنید. اگر نیاز به صندلی‌های سبک‌تر برای استفاده‌های کوتاه مدت دانش آموزان و دانشجویان را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید صندلی محصلی رویال است. این مدل صندلی با وزن سبک خود، قابلیت جابه‌جایی آسان در فضای کلاس در مدارس و آموزشگاه‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، از مقاومت و کیفیت بالایی است، در حالی که وزن مناسب‌تری نسبت به صندلی MDF چوبی دارد.
فراموش نکنید که اگر قصد اضافه کردن یا نوسازی صندلی‌های مکان آموزشی خود را دارید، چند صندلی مخصوص چپ دست‌ها نیز تهیه کنید. این صندلی‌ها هم به صورت MDF و هم پلاستیکی در شرکت شیدکو قابل تولید هستند. برای خرید عمده صندلی محصلی رویال و یا صندلی دانشجویی MDF همین امروز باشیدکو تماس بگیرید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *