در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

پنج نکته برای نگهداری و تمیز کردن میز طراحی و نقشه کشی

فهرست مطالب

انتخاب رشته هایی مانند مهندسی، معماری، نقشه کشی و طراحی از رشته های بسیار کارامد و پربازده در دنیای مدرن و پیشرفته ی امروزی هستند. دانشجویان این رشته ها ازترم های اول ملزم به خرید تجهیزات وابزارآلات نوشتاری و مهندسی هستند.یکی از تجهیزات ضروری و بسیار کاربردی برای این قبیل رشته ها میز مهندسی شیب دارمی باشد که سهولت دقت و بازبینی بر روی جزییات یک طرح یا پلن را فراهم می کند. همچنین از ابزار آلات مورد نیاز دانشجویان رشته های گرافیک وهنر نیز میز طراحی یا میزرسم است که بصورت شیب داردرنج وسیعی ازابعاد مختلف تولید می شوند. این میزها در حالت میز نور شیب دار نیز طراحی شده برای بازبینی موثر انواع نقشه ها وپلن ها، کارهای هنری ، گرافیک و نقاشی با نورپردازی حرفه ای و دیدن بهترجزئیات و ایرادات طرح ها هستند.

در شرکت شیدکو میزهای شیب دار نقشه کشی یا معماری پرتابل تولید می شوند که شامل پایه هایی با طراحی مدرن برای تسهیل جابجایی میزها در محیط کار یا منزل هستند. ارتفاع و شیب این میزها با استفاده از پیچ های تعبیه شده بر روی پایه های میز به راحتی قابل تنظیم است و سطح بالایی از ثبات در هنگام استفاده را برای تکمیل کارهای حساس تضمین کند. از آنجا که هر ابزارآلات کاربردی نیاز به دانستن نکاتی برای مراقبت دارد، در این مقاله برخی موارد مهم را بررسی می کنیم:

1.نصب میز نقشه کشی و نور

اگر از میزهای معماری و طراحی پرتابل استفاده میکنید، باید خودتان پایه های میز را باز و آن را مونتاژ کنید. در حین نصب و آماده سازی میزبرای استفاده دفترچه ی راهنمای آن را مطالعه کرده و در نهایت دقت قطعات میز را به هم وصل نمایید تا در هنگام استفاده با فشار دست شیب میز تغییر نکند و باعث ایجاد خطا در انجام اصلاحات یا طراحی شما نشود. میز نقشه کشی ومعماری شرکت شیدکو دارای ویژگی سهولت نصب بدون نیاز به کمک نفر دوم می باشند و پس از مونتاژ شدن به راحتی در حالت ثبات درارتفاع و شیب مناسب قرار می گیرند.به همین دلیل از دسته ابزار آلات بسیار کاربردی رشته های مهندسی و هنر به شمار می روند.

2.تمیز نگهداشتن سطح میز طراحی

از آنجا که میزهای معماری و طراحی برای بررسی جزئیات پلن های بسیار خاص استفاده می شوند، تمیز بودن همیشگی سطح آن به دلیل کثیف نکردن قسمت پشت پلن ها و طرح ها توسط ذرات گرد و غبار یا چربی سطح میز، یک ضرورت است. برای تمیز نگهداشتن همیشگی سطح میز طراحی آن را با دستمال نخی یا حوله ای غبارزدایی کنید و یا اگر لکه ی چرب یا جامد سهوا بر روی میز باقی مانده، ازاشیا نوک تیز برای برداشتن آن استفاده نکنید. کافیست دستمال را با محلولی حاوی کمی الکل مانند شیشه شوی نم دار کرده و سطح را به آرامی تمیز کنید. اگر از میز به صورت ثابت استفده می کنید روزانه سطح میز را با دستمالی نرم تمیز کنید.

3.عدم استفاده از وسایل تیز

جنس سطح میزهای طراحی یا نقشه کشی باید از مواد با کیفیت و ضدخش تولید شده باشد که درعین داشتن کیفیت بالا، به اندازه کافی شفاف نیز باشد. این ویژگی منحصر به فرد را کلیه ی میزهای شیب دار و میزهای نور شرکت شیدکو دارا هستند. اما بطور کلی نباید از تیغ یا چاقو برای بریدن چیزی مانند کاغذ یا مقوا بر روی سطح میز طراحی خود استفاده کنید تا سطح میز دچار خراش نشود. این اثرات خراشیدگی به مرور زمان باعث مات شدن سطح میز و تجمع گرد وغبار در داخل قسمتهای خراشیده می شود. پس برای برش کنار طرح های کاغذی یا مقوایی خود از سطحی به جیز سطح میز استفاده کنید و یا مقوای ضخیم در زیر طرح قرار دهید تا آسیبی به سطح میز وارد نشود.

4. عدم استفاده از چسب های قوی

مهندسان یا دانشجویان رشته های مهندسی و معماری درهنگام رسم، طراحی، بازبینی و رفع ایرادات احتمالی یک طرح ، گاهی برای بازکردن و ثابت کردن پلن و طرح ها بر روی سطح میز، از هرنوع چسب قوی در دسترسشان استفاده میکنند. اما پس از از جدا کردن چسب از روی سطح میز، ردی از چسب بر روی میز باقی می ماند که سبب کثیف شدن وگرفتن گرد وغبار هوا به آن می شود. پس توصیه می شود از چسب کاغذ برای ثابت کردن طرح ها و پلن ها برروی میز استفاده شود که بدون جاگذاشتن هیچگونه رد واثر، به راحتی جدا می شود.

5.دمونتاژ و انبارش

از ویژگی های میزهای معماری ومیزهای رسم پرتابل قابلیت دمونتاژ کردن آنها است. میتوانید برای استفاده میز را مونتاژ و پس از اتمام استفاده آنها را به راحتی بدون ایجاد فشار اضافی جهت جدا کردن قطعات از هم، دمونتاژ کنید. سپس قطعات میز را بر روی هم قرار داده و در محلی مناسب به دور از رطوبت و یا فشار حاصل از انبارش اجسام سنگین دیگر قرار دهید. توصیه می شود آنها را در پک خود مانند روزاول چیدمان نمایید و در هنگام استفاده ی مجدد به راحتی آنها را مجدد مونتاژ واستفاده کنید.

شیدکو تولید کننده انواع میز طراحی

در شرکت شیدکو انواع میزهای معماری، میز طراحی ومهندسی، میز نقشه کشی ومیز نور شیب دار در سایزهای مختلف طراحی و تولید می شود. در تولید این میزها از با کیفیت ترین پروفایل و متریال فلزی جهت ساخت پایه ها استفاده شده است که در دراز مدت بدون هیچگونه خمش یا خط و خراش افتادن قابل استفاده خواهد بود.بسیار یاز دانشجویان رشته های معماری، مهندسی ، نقشه کشی وهنر در ترم های اول میز مورد نظر خود را خریداری کرده و پس از فارغ التحصیلی نیز آن میز را در دفترکار یا شرکت خود بعنوان تجهیزی ضروری استفاده میکنند.

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد سطح این میزها نیز از متریالی ضدخش و بادوام تولید شده است که اگر اصول نگهداری اشاره شده از آن رعایت شود، بعداز هر بار تمیز کردن مانند روز اول خرید نو و شفاف خواهد بود.امروز برای مشاوره و خرید ابعاد مناسب این میزهای کاربردی و شیک برای تامین تجهیزات کاربردیتان با کارشناسان فروش شیدکو تماس بگیرید و از رضایت حاصل از خرید خود لذت ببرید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *