در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

تفاوت وایت برد کلاسیک و وایت برد دلتا در چیست؟

فهرست مطالب

ما به شما کمک می کنیم برای خرید وایت برد بهتر تصمیم گیری کنید

تفاوت وایت برد کلاسیک و وایت برد دلتا در چیست؟

ابزارها در طول زمان برای تطبیق فناوری ‌های جدید و روش‌های جدید یادگیری تکامل یافته‌ اند، اما در درجه اول تجهیزات متفاوتی برای یادگیری مبتنی بر کلاس طراحی شده ‌اند. در کلاس های مدارس و دانشگاه ها استفاده از تابلوهای وایت برد در طی سالیان اخیرتبدیل به ترند شده است. از اینرو تولید کنندگان تابلو وایت برد با افزایش تقاضا برای مدل ها و سایزهای متفاوت وایت بردها مواجه بوده اند. شرکت شیدکو که یکی از تولید کنندگان تجهیزات آموزشی از قبیل انواع مختلف تابلو وایت برد و گرین برد است، با در نظر گرفتن سلیقه مشتریان تحصیل کرده خود و همچنین نسبت به نیاز آنها اقدام به تولید انواع مختلفی از تابلوهای وایت برد کرده است. دو مدل از این تابلو ها، وایت بردهای کلاسیک و دلتا هستند که در ادامه به بررسی ویژگی های آن ها و دانستن تفاوت بین این دو مدل می پردازیم.

تفاوت های دو مدل تابلو وایت برد کلاسیک و دلتا

1 – تفاوت از نظر سایز قابل تولید

تابلو های وایت برد کلاسیک در رنج بسیار متنوعی قابل تولید هستند. کوچکترین سایز این تابلوها ۶۰ در ۹۰ سانتی متر و بزرگترین سایز آنها ۱۲۲ در ۲۵۰ سانتی متر است. همانطور که تصور می کنید این تابلو ها می توانند برای مکان هایی که نیاز به تابلوی سایز بزرگ دارند، بهترین گزینه باشند. از طرف دیگر تابلوهای وایت برد دلتا در شرکت شیدکو در سایزهای کوچک یعنی ۲۰ در۳۰ تا ۷۰ و ۵۰ سانتی متر تولید می شوند.

2 – تفاوت در ضخامت

اگر تابلو وایت برد کلاسیک را از لحاظ ضخامت بررسی کنیم، باید بگویم یکی از ضخیم ترین تابلو های تولید شده در شرکت شیدکو است که دارای ضخامت سه و نیم سانتیمتر می باشد. ضخامت زیاد این مدل تابلو به کیفیت و استحکام این تابلو به ویژه در ابعاد بزرگ بسیار کمک می کند. اما تابلو وایت برد دلتا در شرکت شیدکو دارای ضخامت حدود یک سانتیمتر می باشد که باعث سبکی و استفاده راحت از این تابلو شده است.

3 – ویژگی های متفاوت ظاهری در زهوار

شرکت شیدکو برای تولید زهوارهای تابلو وایت بردهای خود از آلومینیوم بسیار با دوام آنادایز شده استفاده می کند. اما از آنجا که تابلو وایت برد کلاسیک دارای ضخامت بیشتری است، زهوار آلومینیومی به کار رفته در آن به همان اندازه ضخیم تر می باشد. وایت برد مدل دلتا نیز از آلومینیومی با دوام و با ضخامت متناسب با تخته ی وایت برد تولید شده است. در چهار گوشه هر دو مدل تابلو، قسمت هایی برای ضربه گیری به همراه مکانی برای مخفی نمودن پیچ یا میخ جهت اتصال تابلو به دیوار وجود دارد. طراحی این قسمت ها در دو تابلوی کلاسیک و دلتا با هم متفاوت می باشند و در هر مدل تابلو منحصر به فرد می باشند.

4 – کاربردهای متفاوت

کاربردهای دو وایت برد کلاسیک و دلتا نسبت به تنوع سایز و ابعاد آن ها می تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد. همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، تابلوهای کلاسیک در سایزهای بزرگ تری نسبت به تابلو های دلتا تولید می شوند. بنابراین می توانند برای کلاس های بزرگ، سالن های کنفرانس و میتینگ و تالارهای همایش به کار برده شوند. برخی از ابعاد تولید شده از این مدل تابلو قابلیت نصب بر روی پایه وایت برد و استفاده به صورت متحرک را دارند. از طرف دیگر از آنجا که تابلو های دلتا در ابعاد بسیار کوچک تولید می شوند، برای استفاده کودکان در منزل و یا به عنوان پلنر شخصی در دفتر کار یا منزل جهت قرار دادن بر روی میز و دسترسی راحت به آن استفاده می شوند.

ویژگی های سطح تابلوهای وایت برد شیدکو

همه مدلهای تابلو وایت برد تولید شده در شرکت شیدکو دارای سطح مغناطیسی که حاصل از استفاده از ورق گالوانیزه وایت برد در تولید آنها میباشد، هستند. رنگ سطح تابلو به طور یکسان بر روی کل سطح پخش شده است که باعث ایجاد سطحی نرم و یکدست برای تابلو گشته است. سطح هر دو مدل وایت برد کلاسیک و دلتا قابلیت پاک شدن بسیار راحتی را دارد و به دلیل عدم تخلخل جنس رویه ی سطح ، اثر جوهر یا گرد و غبار هوا در داخل حفره های سطح باقی نمی ماند. بنابراین سطح تابلو پس از هر بار استفاده به راحتی تمیز و براق می شود.

چرا سطح مغناطیسی؟

تیم تحقیق و توسعه شرکت شیدکو همواره سعی در اطمینان خاطر از رضایت مشتریان محصولات خود داشته اند. به همین دلیل سعی در افزایش کاربری محصولات خود از جمله تابلوی وایت برد کرده اند. بعنوان مثال تابلو های وایت برد که صرفاً بعنوان تجهیزی آموزشی برای نوشتن و پاک کردن راحت مطالب از روی آن استفاده می شد، امروزه با داشتن خاصیت مغناطیسی سطح آن می تواند به ابزاری برای تعامل بیشتر با مخاطبان تبدیل شود. اساتید و معلمان می توانند با استفاده از تابلوی وایت برد مغناطیسی کل کلاس خود را درگیر فعالیت برای یادگیری بهتر کنند، همه ی دانش ‌آموزان را در آن فعالیت بگنجانند و به آنها اجازه دهند که با استفاده از تابلو مطالب را ارائه و به تمرینها جواب دهند. اساتید دانشگاه ها می توانند مطالب آموزشی مانند عکس ها، گراف ها و مطالب اضافه تری را از طریق مگنت های رنگی بر روی سطح تابلوهای مغناطیسی بچسبانند. معلمان خوش ذوق مدارس ابتدایی و مهد کودک ها نیز می توانند نقاشی ها و کاردستی های مقوایی بچه‌ ها را با مگنت های رنگی به تابلو چسبانده و باعث ایجاد تنوع در کلاس و افزایش اشتیاق دانش آموزان به مباحث درس ها شوند.

سخن پایانی

با مطالعه توضیحات این بخش با ویژگیهای دو مدل تابلویی کلاسیک و دلتا آشنا شدید و تفاوت های آنها را نیز با یکدیگر متوجه شدید. اکنون می توانید بهترین انتخاب را نسبت به کاربرد مورد نظرتان از تابلو وایت برد داشته باشید: اگر قصد استفاده شخصی از تابلو برای کمک به یادآوری مطالب و یا نوشتن یادداشت های فوری را دارید و یا برای فرزندانتان قصد تهیه تابلویی با ابعاد کوچک، سبک و یوزر فرندلی دارید، وایت برد مدل دلتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ولی اگر قصد استفاده از تابلوی وایت برد در کلاس یا محیط اداری مانند شرکت را دارید، تابلوهای کلاسیک می توانند بهترین گزینه ممکن برایتان باشند. برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش و مدت زمان لازم جهت رسیدن سفارش به دستتان با شرکت شیدکو تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان فروش این شرکت بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *