در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

خرید و قیمت ورق وایت برد، ورق گالوانیزه و ورق سفید وایت برد

فهرست مطالب

ورق وایت برد شیدکو

ورق گالوانیزه نازک، ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم، ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم، ورق سفید وایت برد، ورق وایت برد ،قیمت ورق وایت برد در شیدکو

تخته سفید یا وایت برد

ورق وایت برد به طور کلی به متریال سطح تابلو وایت برد گفته می شود که می تواند از جنس های مختلفی مانند ملامین، پرسلین ، کاغذ یا ورق گالوانیزه تهیه شود که هرکدام ویژگی ها و کیفیت مخصوص به خود را دارا هستند. شرکت شیدکو با چندین دهه سابقه ی درخشان در تولید تابلوهای وایت برد همیشه تلاش بر تولیدات منحصر به فرد و مدرن کرده است . تابلوهای وایت برد این شرکت تولید شده از ورق گالوانیزه ی وایت برد هستند که در ضخامت های 20 و 15 صدم تولید می شوند. از خواص این ورق، طول عمر بسیار زیاد خاصیت وایت بردی آن است که دچار خراشیدگی، پوسیدگی جنس رویه ی سطح، لکه شدن توسط جوهر ماژیک و بطور کلی فرسایش زودهنگام و غیرقابل استفاده شدن نخواهد شد.

تعویض ورق وایت برد

اگر ماژیکی با جوهرنامرغوب برای نوشتن بر روی تابلو استفاده شود، و یا از تخته پاک کن های بی کیفیت برای پاک کردن نوشته ها از روی تابلو استفاده شود، با مرور زمان خاصیت وایت بردی ورق سفید تابلو از بین رفته و رنگ سطح آن رو به تیرگی می رود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در این شرایط تعویض ورق وایت برد تابلو ضروری خواهد بود. حتی اگر در محل کار خود از گرین بردهای گچی قدیمی استفاده می کنید نیز می توانید با اندکی هزینه، ورق وایت برد را جایگزین سطح تابلو کرده و از مزایای استفاده از تابلو وایت برد استفاده کنید.

محاسبه هزینه ورق وایت برد

برای محاسبه ی هزینه ی ورق سفید وایت برد باید عواملی مانند جنس ورق، مزایا و کیفیت آن را در نظر گرفت.قیمت ورق وایت برد قطعا نسبت به گرین برد گچی بیشتر است چرا که هم محصولی مدرن تر به شمار می آید وهم دارای ویژگی های کاربردی با طول عمر بیشتر می باشد.

ورق وایت برد قابلیت نصب روی تخته سیاه های قدیمی را نیز دارد اما آیا برای تعویض، باید قیمتی برابر تخته وایت برد پرداخت کنید یا هزینه ای که پرداخت می کنید صرفا برای ورق وایت برد است؟ باید بگوئیم در صورتی که تنها قصد تعویض ورق را دارید (قاب تخته موجود است) قیمت ورق وایت برد کمتر از زمانی است که آن را با قاب تهیه می کنید.

ورق گالوانیزه نازک

  1. ورق گالوانیزه، نوعی کالای فلزی است که برای ساخت ابزاها و لوازم مختلف در کارگاه ها و صنایع به کار می رود. بسیاری از محصولات فولادی آلیاژی که در بازار می شناسیم از همین ورقه ها تهیه شده اند.

    گالوانیزه، اصولاً فرآیندی است که از یک پوشش روی (Zn) محافظ، بر روی فولاد یا آهن به منظور جلوگیری از زنگ زدگی آن اِعمال می شود. این اصطلاح از نام دانشمند ایتالیایی؛ “لوئیجی گالوانی” گرفته شده است.

    ورق های گالوانیزه آهن (GI) –Galvanized Iron – ورق های فولادی هستند که در اصل با Zn روکش شده اند و شامل طیف وسیعی از ورق های فولادی گالوانیزه و الکترو گالوانیزه می باشند.

    پودرهای فلز روی با سرعت بسیار آهسته بر سطح فلز می نشیند، بنابراین عموماً این روکش دارای عمر طولانی و دوام بسیار عالی است. Zn نسبت به آهن، مقاومت بیشتری دارد و از این رو، محافظت کاتدی از فولاد را فراهم می کند.

    اگر این روکش آسیب دیده باشد، باعث تركیب شدن روی در بافت فولاد می شود. در بازار خرید و فروش انواع ورق گالوانیزه، این محصولات با ضخامت های متنوع یافت می شوند؛ ورق گالوانیزه نازک، ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم، ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم و ورق های رنگی، نمونه هایی از این محصولات هستند.

عمر مفید ورق های گالوانیزه

زمان زیادی طول می کشد تا ورق های گالوانیزه( ورق گالوانیزه نازک و ضخیم) بین بروند بنابراین می توان گفت عمر بالایی دارند. نکته قابل ذکر آن که عمر ورق گالوانیزه نازک (ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم)، ورق سفید وایت برد بسته به نوع مراقبت از آن ها تعیین می شود بنابراین در صورت رعایت نکات مراقبت از این نوع ورق ها، نیاز به تعویض آن ها نیست.

زمان زیادی طول می کشد تا ورق های گالوانیزه( ورق گالوانیزه نازک و ضخیم) بین بروند بنابراین می توان گفت عمر بالایی دارند. نکته قابل ذکر آن که عمر ورق گالوانیزه نازک (ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم)، ورق سفید وایت برد بسته به نوع مراقبت از آن ها تعیین می شود بنابراین در صورت رعایت نکات مراقبت از این نوع ورق ها، نیاز به تعویض آن ها نیست.

از ورق سفید وایت برد برای ساخت تخته های وایت برد استفاده می شود. علاوه بر این که این پوشش گالوانیزه به عنوان محافظ گالوانیک عمل می کند، عملکردهای دیگر لایه روی نیز به شرح زیر معرفی است:

  • برای حفظ فولاد با مقاومت اولیه کامل
  • برای ایجاد سطح ظاهری دلنشین تر
  • برای افزایش عمر هر سیستم مناسبی که روی آن اعمال شود
  • برای محافظت از فولاد در برابر حمله خوردگی در شرایط آب و هوایی متفاوت ، به عنوان محافظ مداوم و ماندگار بین فولاد و محیط عمل می کند.

تولید ورق گالوانیزه نازک با استفاده از فرآیند گالوانیزه

فرایند گالوانیزه ورق فولادی به طور همزمان در فرانسه و انگلستان در سال 1837 توسعه یافت. هر دوی این روش ها از روند گرمایش – غوطه وری در محلول داغ – برای پوشاندن ورق فولادی با Zn استفاده می کردند.

گالوانیزه، بر روی ورق های نورد سرد / نوارهای نورد سرد انجام می شود. فرایند گالوانیزه به طور کلی به دو روش غوطه وری گرم (داغ) و الکتروگالوانیزه تقسیم می شود.

فرآیند غوطه وری گرم برای ایجاد وزن های سنگین تر و ضخامت بیشتر پوشش Zn بر روی سطوح، مناسب تر است؛ برای پوشش های سبک تر، روش الکتروگالوانیزه به کار می رود. به دلایل کارآیی بالاتر، گالوانیزه سرد (ورق های گالوانیزه نورد سرد) رایج تر هستند. لازم به ذکر است فرآیند گالوانیزه کردن ورق های فولادی در ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت ۱۵ صدم یکسان بوده و تفاوتی ندارد.

روش گالوانیزه گرم برای تولید ورق گالوانیزه نازک

اصل فرآیند گالوانیزه گرم یا داغ شامل غوطه وری نوارهای استیل در روی مذاب است. روی (Zn) مورد استفاده برای گالوانیزه دارای دمای بالایی است و مقدار روی حداقل آن 99.95٪ است. پس از گذر از مخازن پیش تصفیه برای دانه زدایی، ایجاد ترشی و پاکسازی، نوار ورق از داخل کوره پخت حاوی روی مذاب عبور می کند.
از کوره بازپخت استفاده می شود تا چرخه گرمای مورد نیاز برای ایجاد خواص مکانیکی مورد نظر و فعال کردن سطح با یک گاز کاهش دهنده برای ورق ها، به خوبی انجام گیرد؛ این کار باعث می شود پوشش دهی Zn روی سطح نوار آسان باشد.
وزن پوشش Zn، توسط جت گاز، تمیز شده و در هر دو سطح نوار، از نازل بالایی کنترل می شود تا روی بیش از حد مذاب را از بین ببرد. در طی فرآیند گالوانیزه گرم، یک ساختار چند لایه از آلیاژهای آهن بین سطح داخلی پوشش روی و نوار فولادی شکل می گیرد.

روش الکتروگالوانیزه برای تولید ورق گالوانیزه

برای تولید ورق گالوانیزه با ضخامت ۲۰ صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت ۱۵ صدم از چه روشی استفاده می شود؟ الکترو گالوانیزه در اصل، فرآیندی شامل غوطه ور شدن ورق فولادی در یک الکترولیت، محلول سولفات روی یا سیانید است. در این فرآیند الکترولیتی، پوششی از روی خالص روی سطح آهن یا فولاد را رسوب می کند.

از مزایای این فرآیند این است که می توان ضخامت پوشش را به طور دقیق کنترل کرد؛ در حالی که محدودیت این فرآیند این است که پوشش های ضخیم Zn تهیه شده توسط فرآیند گالوانیزه گرم، معمولاً با این روش امکان پذیر نیست.

تولید ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم نیز با این ضخامت اندک به روش الکتروگالوانیزه تولید می شوند. البته این فرآیند در کارخانه به فناوری های آن صنعت بستگی دارد.

تولید ورق گالوانیزه نازک موجدار

  • بخشی از تولید ورق گالوانیزه نازک برای تولید ورق های موجدار (GC) به کار می رود. امروزه فرایند تولید ورق گالوانیزه نازک موجدار با استفاده از تشکیل رول انجام می شود. این فرایند مدرن برای دستیابی به بهره وری بالا و هزینه های پایین کار بسیار ایده آل است.
    در این فرایند، ورق های عظیم از طریق میله های غلتکی که شکل موجدار یا راه راه را تشکیل داده اند، کشیده می شوند. پس از عبور ورق ها از غلطک ها، به طور خودکار در طول مورد نظر برش داده می شود.
    سطح مقطع یک ورق گالوانیزه نازک و ضخیم از لایه های آلیاژ آهن و یک لایه روی تشکیل شده است. از آنجا که چسبندگی رنگ و قابلیت جوشکاری سطح این لایه لزوماً مناسب نیست، برای بهبود این خواص، گالوانیزه کردن توصیه شده است.

    در فرآیند اصلی گالوانیزه کردن ورقه ها، نوار گالوانیزه از دستگاه بیرون می آید و در یک کوره گالوانیزه گرم می شود؛ لایه روی نیز حاوی مقداری آهن است. ورق گالوانیزه نازک، ضخیم و ورق سفید وایت برد، همچنین ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم، هم در شرایط آنیل و هم کاملاً سخت تولید می شوند.


    ورق های گالوانیزه (GI) به صورت کویل / ورق ساده (GP) و ورق های راه راه (GC) تولید می شوند. ورق های راه راه همچنین به عنوان ورق های آهن گالوانیزه (CGI) شناخته شده اند.

    این محصولات فولادی با ارزشی هستند که دارای وزن بالا، محکم، ظاهری درخشان، مقاوم در برابر خوردگی و حمل و نقل آسان هستند. این ورق گالوانیزه معمولاً در ضخامت 0.15 میلی متر تا 2.0 میلی متر و دامنه عرض 800 میلی متر تا 1560 میلی متر تولید می شوند. نمونه ای از این محصولات، ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدمی باشد.

    وزن پوشش Zn از 100 گرم در متر مربع (gsm) تا 750 گرم در متر مربع متغیر است. وزن پوشش روی متناسب با ضخامت ورق فولادی و کاربرد ورق GI متفاوت است. عمر تخمینی ورق های آهنی گالوانیزه در شرایط جوی مختلف در جدول زیر آورده شده است.

سنجش ورق گالوانیزه (ورق های نازک و ورق های ضخیم) !

ورق گالوانیزه تحت آزمایش خم قرار می گیرد. این ورق ها برای مقاومت در برابر خم شدن در زاویه های 180 درجه در اطراف یک مخزن با قطر مشخص، بدون از بین رفتن لایه محافظ یا پوسته پوسته شدن پوشش روی مورد سنجش قرار می گیرند.

ورق گالوانیزه نازک شامل ورق گالوانیزه با ضخامت ۱۵ صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت ۲۰ صدم و همچنین ورق گالوانیزه ضخیم نیز مطابق با استاندارد مشخص، تحت آزمایش تست پوشش قرار می گیرند.

کاربردهای ورق گالوانیزه نازک ، ضخیم !!

ورق گالوانیزه محصولاتی هستند که در برنامه های مختلف، صنایع تولیدی و کارگاهی، کاربرد زیادی دارند. برخی از کاربردهای رایج انواع ورق های گالوانیزه شامل ورق گالوانیزه نازک( ورق گالوانیزه با ضخامت ۱۵ صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت ۲۰ صدم) و ورق گالوانیزه ضخیم در زیر آورده شده است.

    • بخش کشاورزی : سیلوهای ذخیره سازی دانه، تولید دستگاه های سمپاش، مخازن ذخیره غذا، خوراک و ….
    • بخش خودرو : بدنه اتومبیل، اتوبوس و کامیون، بدنه و اجزای کشتی، مخازن سوخت و روغن، لوله های اگزوز و غیره
    • ساخت و ساز : بام، دیوارهای جانبی، پارتیشن ها، پانل ها، ناودانی های، لوستر، سقف کاذب، دیوارهای پارتیشن، کرکره، ضربه گیر، محصولات روکش دار و غیره
    • لوازم نگهدارنده و برخی وسایل خانه : سطل، مخازن ذخیره سازی، مخازن آب، ماشین لباسشویی، لوله ها، اتصالات لوله، درب و غیره.
    • تولید وسایل برقی : سیستم های تهویه مطبوع، یخچال، فریزر، پانل برقی، لامپ تزئینی و غیره
    • مبلمان و وسایل جانبی : میز، قفل، جبهه، قفسه، صندلی با وزن سبک و غیره
    • سایر کاربردهای عمومی : درام / بشکه، ظروف، روکش، راه‌آهن، تابلوهای علائم، علائم جاده و غیره


برای دریافت قیمت خرید ورق گالوانیزه نازک، ورق گالوانیزه یا ضخامت 20 صدم، ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم و ورق های رنگی، ورق سفید وایت برد حتماً باید با نمایندگی فروش تماس بگیرید. این محصولات به قیمت روز، محاسبه می شوند. نوسانات قیمت بازار، در تغییر قیمت فروش انواع ورق های گالوانیزه، مؤثر است.

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه

استفاده از ورق گالوانیزه نازک (ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم) و ضخیم، مزایای زیر را ارائه می دهد :

  • کم هزینه : گالوانیزاسیون در مقایسه با بسیاری از پوشش های محافظ معمول برای فولاد دارای هزینه پایین تر است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری کمتر : ورق گالوانیزه نازک و ضخیم، در واقع نگهداری آسان تری دارند و در طولانی مدت، دوام خود را حفظ می کنند.
  • عمر طولانی : کارکرد ورق گالوانیزه نازک و ضخیم در محیط های روستایی، شهری و ساحلی بسیار زیاد است.
  • قابلیت اطمینان : تولید ورق گالوانیزه معمولاً طبق استاندارد انجام می شود و حداقل ضخامت پوشش اعمال می شود. طول عمر و عملکرد پوشش محافظ، قابل اعتماد و قابل پیش بینی است. تولید ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم نیز در همین مورد صدق می کند.
  • سخت ترین پوشش : یک پوشش گالوانیزه دارای یک ساختار متالورژی منحصر به فرد است که مقاومت قابل توجهی در برابر آسیب های مکانیکی در حمل و نقل، نصب و سرویس را می دهد.
  • حفاظت ذاتی برای مناطق آسیب زننده : پوشش های گالوانیزه ترجیحاً از فولاد در برابر خوردگی محافظت می کنند.
  • محافظت کامل : هر قسمت از یک ورق آهنی گالوانیزه، کاملاً محافظت می شود.
  • سهولت بازرسی : روکش گالوانیزه در انواع ورق گالوانیزه به راحتی با چشم ارزیابی می شود و می توان از روش های ساده آزمایش ضخامت غیر مخرب استفاده کرد.
    اجرای فرایند گالوانیزه بستگی به شرایط آب و هوایی ندارد. سطح ورق گالوانیزه از نظر زیبایی شناسی، خوشایند و مطلوب است.

آیا فولاد گالوانیزه، خاصیت مغناطیسی دارد؟ چرا بله و چرا خیر ؟

“گالوانیزه” فقط به این معنی است که روکش روی در قسمت بیرونی فولاد وجود دارد. اگر فولاد آلیاژی، غیر مغناطیسی باشد، پس از گالوانیزه نیز غیر مغناطیسی خواهد ماند. برعکس این حالت هم هست؛ ورق گالوانیزه با خاصیت مغناطیسی عموماً از آلیاژهایی با این ویژگی تولید می شوند.

از آنجا که معمولاً دلیلی برای گالوانیزه شدن فولاد ضد زنگ وجود ندارد، پاسخ تقریباً همیشه این گونه است؛ “بله، فولاد گالوانیزه، مغناطیسی است”. با این وجود از لحاظ فنی می توان یک فولاد گالوانیزه غیر مغناطیسی ساخت.

بسته به اینکه نیاز واحدهای تولیدی به مقدار و اندازه های ورق گالوانیزه نازک، ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم، ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم و ورق های رنگی، ورق سفید وایت برد، چقدر است، این محصولات قابل ثبت سفارش عمده و خرده هستند. برای انتقال رول های بزرگ ورق های گالوانیزه، حمل توسط خودروهای سنگین انجام می گیرد.

درباره استانداردهای ورق گالوانیزه نازک – ضخیم !

مشخصات استاندارد ورق فولادی، روکش روی (گالوانیزه) یا آلیاژ روی با آلیاژ روی (Galvannealed) توسط فرآیند Hot-Dip

این استاندارد، مشخصات ورق فولادی، روکش روی (گالوانیزه) یا آلیاژ روی-گالوانیزه (گالوانیزه شده) را با فرآیند گرمازدگی در کویل ها و طول های برش، پوشش داده است. این ماده در چندین عنوان به شرح زیر موجود است:

  • فولاد تجاری
  • تشکیل فولاد
  • رنگ آمیزی فولاد
  • فولاد سازه
  • فولاد آلیاژی با استحکام بالا
  • فولاد آلیاژی با استحکام بالا با بهبود شکل پذیری
  • فولاد سخت شده
  • فولاد سخت شده با محلول
  • انواع فولاد سازه، فولاد آلیاژی با استحکام بالا، فولاد سخت شده با محلول و فولاد سخت شده در چندین گرید و براساس خصوصیات مکانیکی موجود است. مقاومت، کشیدگی و خاصیت خمشی فولاد باید مشخص شود.

آزمایش خم شدن روی ورق های روکش دار باید انجام شود. طبق این استانداردها، ورق گالوانیزه نازک و ضخیم، ورق گالوانیزه با ضخامت 20 صدم و ورق گالوانیزه با ضخامت 15 صدم و البته ورق سفید وایت برد، همگی در کارخانه تولید می شوند.

استانداردهای ASTM

A90 / A90M: روش تست برای وزن [توده] پوشش روی مواد آهنی و فلزی با “روکش های روی” یا “روی– آلیاژ”

A370: روش ها و تعاریف تست برای آزمایش مکانیکی محصولات فولادی

A568 / A568M: مشخصات برای فولاد، ورق، کربن، سازه و مقاومت بالا، آلیاژ کم کربن، نورد گرم و نورد سرد

A902: اصطلاحات مربوط به محصولات فلزی با روکش فلزی

A924 / A924M: مشخصات برای عمومی ورق فولادی، روکش فلزی با نورد داغ

B6: مشخصات روی

B852: مشخصات برای آلیاژ روی، گالوانیزه دائمی (CGG) برای گالوانیزه شدن ورق فولادی

D7396: راهنمای برای تهیه سطوح جدید و مداوم روی (روکش شده با گالوانیزه) برای نقاشی – رنگ کاری

E646: روش آزمایش برای مواد سخت کننده؛ کشش (n-values) مواد ورق فلزی

استانداردهای ISO:
کیفیت فولاد کربن دار، دارای پوشش دائمی روی، ضخامت ISO3575 / خصوصیات تجاری و طراحی

قیمت ورق وایت برد با توجه به چه عواملی تعیین می شود؟

قیمت ورق وایت برد، مانند قیمت هر محصول دیگری با توجه به عوامل ویژه و منحصر به فرد تعیین می شود. در این رابطه، جنس کالا، اندازه، ابعاد و ضخامت آن از مهمترین فاکتورهایی هستند که قیمت ورق وایت برد را مشخص می کنند.

قیمت ورق وایت برد نسبت به ثبت سفارش حضوری یا اینترنتی، و همچنین توانایی فرد خریدار به نصب ورق ویا نیاز به نصاب برای نصب ورق وایت برد متفاوت خواهد بود. برای مشاوره در مورد خریدن ورق وایت برد با کارشناسان ما درارتباط باشید.

نحوه ثبت سفارش ورق های وایت برد شیدکو

درخواست تماس کارشناسان فروش شیدکو و ارسال سفارش شما

ورق وایت برد، ورق گالوانیزه نازک با ضخامت 20 و 15 صدم، قیمت ورق وایت برد | شیدکو
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. محمد رضوانی گفت:

    سلام توصیحات کاملی درباره انواع ورق گالوانیزه نازک و ورق وایت برد ارائه کردید ممنون

  2. tehlux گفت:

    عاااااااااااالی

    tehlux

  3. محمد صدیقی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 1000 ورق وایت برد سایز1*2 میخواستم
    لطفا راهنمایی کنید

    • admin گفت:

      سلام
      برای خرید ورق وایت برد و ورق گالوانیزه میتونید با شمار های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

  4. شاه نظری گفت:

    ما تعدادی ورق وایت برد و ورق گالوانیزه از شیدکو خریدیم با کیفیت خیلی عالی و قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *