در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

وایت برد را در ارتفاع مناسب نصب کنید

فهرست مطالب

وایت برد چه قدر از زمین فاصله داشته باشد؟

طراحی فضاهای آموزشی و تجهیزکردن محیط‌های آموزشی و اداری به وسایل و تجهیزات کاربردی، از جمله موارد مهمی است که باید توسط مدیران این مجموعه‌ها مدنظر قرار گیرد. یکی از تجهیزات الزامی در مراکز آموزشی مانند دانشگاه و مدارس، و یا شرکت‌ها و ادارات، تابلوی وایت برد است. نصب وایت برد در ارتفاع مناسب، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، اهمیت بسیاری دارد.
در این مقاله، به بررسی اهمیت انتخاب ارتفاع مناسب برای نصب وایت برد و ارتفاع پیشنهادی برای نصب وایت برد در مکان‌های مختلف می‌پردازیم. هدف ما این است که با ارائه راهنمایی‌های کاربردی، به مخاطبان این امکان را بدهیم تا بتوانند بهترین روش را برای نصب وایت برد خود در ارتفاع مناسب انتخاب کنند و بدین ترتیب، به بهبود کیفیت جلسات آموزشی و کارگاه‌های آموزشی خود دست یابند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت نصب وایت برد در ارتفاع مناسب از سطح زمین

در هنگام تجهیز کلاس یا دفاتر کار وقتی نوبت به نصب تخته وایت برد می‌رسد، یافتن ارتفاع مناسب برای عملکرد بهینه و راحتی کاربران بسیار مهم است. چه در حال نصب وایت برد در کلاس درس باشید و چه در حال تجهیز دفتر و اتاق کنفرانس یا سالن همایش، ارتفاع نصب مناسب می‌تواند ارتباطات و بهره‌وری موثر کاربر را افزایش دهد. در هنگام نصب تابلو به چند نکته باید توجه داشت:

دسترسی: تخته وایت برد را در ارتفاعی نصب کنید که به‌راحتی برای همه مخاطبان قابل‌دسترسی باشد. میانگین قد افرادی که از تخته وایت برد استفاده می‌کنند را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تابلو متناسب با قد آنها نصب شده است.

در یک محیط کلاسی، متوسط قد دانش آموزان ارتفاع ایده آل تخته سفید را تعیین می‌کند. اگر قصد نصب تابلو در کلاسی در دبستان را دارید باید بدانید که ارتفاع تابلو از زمین کاملاً متفاوت از تابلویی در کلاس دانشگاه یا دبیرستان است.

سطح چشم: وایت برد را در موازات سطح چشم مخاطبان قرار دهید تا از دید واضح هم برای کاربر و هم برای مخاطب اطمینان حاصل کنید. نصب تابلو در ارتفاع درست و در معرض دید مخاطبان، به آنها اجازه می‌دهد بدون ایجاد فشار به گردن یا چشمان خود، محتوای روی تابلو را ببینند.
نصب تخته وایت برد
اندازه اتاق یا کلاس: قبل از نصب تابلو وایت برد ابعاد اتاقی که وایت برد در آن نصب می‌شود را در نظر بگیرید. در فضاهای بزرگ‌تر، ممکن است لازم باشد تخته وایت برد بزرگ‌تر را در ارتفاع کمی بالاتر نصب کنید تا نسبت به دید راحت از فواصل مختلف اطمینان حاصل شود. در کلاس یا دفاتر کوچک‌تر، ارتفاع نصب کمتر مناسب‌تر است.

چیدمان صندلی: ترتیب نشستن مخاطبان در محیط کلاس یا دفتر کار را در نظر بگیرید. اگر صندلی‌های ثابتی مانند کلاس درس وجود دارد، مطمئن شوید که تابلو وایت برد در ارتفاعی قرار دارد که به همه افراد در حالت نشسته اجازه می‌دهد دید واضحی داشته باشند. اگر صندلی‌های قابل‌تنظیم وجود دارد، ارتفاع را متناسب با اولویت‌های مختلف تنظیم کنید.

تعامل و راحتی: در مورد استفاده‌های متفاوت از تخته وایت برد فکر کنید. اگر تابلو برای نوشتن یا نقاشی در حالت ایستاده استفاده می شود، ارتفاع نصب بالاتری را در نظر بگیرید که امکان حرکت راحت بازو را فراهم می کند. اگر در محیطی که تابلو قرار می‌گیرد افراد ناتوان حرکتی مانند معلولین نیز از تابلو استفاده می‌کنند، تابلو را در ارتفاع مناسب و در دسترس آنها نصب کنید و یا از تابلوهای متحرک با قابلیت تنظیم ارتفاع برای آنها استفاده کنید.

تست و تنظیمات: پس از نصب تخته وایت برد، آن را از دیدگاه‌های مختلف داخل اتاق یا کلاس تست کنید. هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محتوا به‌راحتی قابل‌مشاهده و خواندن از زوایای مختلف و فواصل مختلف است.

انعکاس نور محیط: نور طبیعی و یا نور لامپ‌ها در هر محیط در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. برای نصب تابلوی وایت برد، پرنورترین ساعت روز را در نظر بگیرید. سپس نسبت به مقدار انعکاس نور محیط بر روی سطح تابلو، درمورد مکان و ارتفاع نصب تابلو تصمیم بگیرید. انعکاس بیش از حد نور بر روی سطح تابلو باعث عدم مشاهده درست اطلاعات نوشته شده بر روی سطح توسط مخاطبان می‌شود.

راهنمای ارتفاع نصب تابلو وایت برد

در کلاس درس، تخته وایت برد باید به طور ایده آل در ارتفاعی نصب شود که به همه دانش آموزان اجازه دهد به راحتی تابلو را بدون فشار به گردن یا چشمان خود مشاهده کنند. گفته می‌شود که مرکز تابلو باید در ارتفاع یکسان با شانه شخص باشد تا بتواند دسترسی کامل به کل سطح را داشته باشد.
ارتفاع توصیه شده برای وایت برد در کلاس معمولاً بین 122 تا 152 سانتی متر از زمین است که نسبت به رنج سنی و میانگین قد دانش آموزان و دانشجویان انتخاب می‌شود.
در یک محیط اداری، ارتفاعی که تخته وایت برد باید در آن نصب شود بستگی به هدف استفاده از آن دارد. اگر از تابلو برای ارائه و تعامل با مخاطبان در حالت نشسته استفاده می شود، ارتفاع 107 تا 122 سانتی متر از کف زمین مناسب است. از طرف دیگر برای ارائه در حالت ایستاده یا جلسات مشترک (ترکیبی از افراد ایستاده و نشسته) ارتفاع نصب بالاتر در حدود 152 تا 183 سانتی متر برای تابلو ترجیح داده می‌شود.

وایت برد در اتاق کنفرانس

در اتاق‌های کنفرانس یا اتاق‌های جلسه، وایت برد باید در ارتفاعی نصب شود که دید واضح را برای همه شرکت‌کنندگان چه نشسته و چه ایستاده تضمین کند. توصیه می‌شود تخته وایت برد را در ارتفاعی در حدود 152 تا 183 سانتی متر از زمین نصب کنید. این ارتفاع امکان مشاهده و تعامل آسان در طول بحث یا ارائه را برای همه اعضا فراهم می‌کند.

وایت برد در مهدکودک

برای کلاس‌هایی که به طور خاص برای کودکان طراحی شده اند، مانند مهدکودک‌ها یا اتاق‌های بازی، تخته وایت برد باید در ارتفاع کمتری نصب شود تا بتواند برای بچه‌هایی با قد کوتاه‌تر در دسترس باشد. ارتفاع حدود 91 تا 122 سانتی‌متر از زمین معمولاً مناسب است و این اطمینان را می‌دهد که کودکان به راحتی می‌توانند تخته را ببینند و از آن استفاده کنند. فراموش نکنیم که دسترسی آسان، فراگیری را ترویج می‌کند.
برای نصب تابلوی وایت برد در ارتفاع مناسب باید ابعاد تابلو، گروه سنی کاربران تابلو، میانگین قد مخاطبان و دور یا نزدیک بودن تابلو به مخاطبان در نظر گرفته شود.

مشاوره و خرید تابلو وایت برد شیدکو

در شرکت شیدکو به عنوان شرکتی شناخته شده در تولید تجهیزات آموزشی، انواع مدل‌های تابلوی وایت برد در رنج ابعاد متنوع طراحی و تولید می‌شود. می‌توانید با درنظرگرفتن ابعاد مناسب برای فضای موردنظر خود، تابلو و اکسسوری‌های موردنیاز را از طریق مراجعه به وب‌سایت شیدکو انتخاب و خریداری نمایید.
خبر خوب این است که برای تنظیم راحت ارتفاع تابلو، می‌توانید تابلو را بر روی پایه متحرک شیدکو قرار دهید. استفاده از این پایه‌ها بسیار راحت است و پس از نصب تابلو بر روی آن، ارتفاع و شیب سطح تابلو از طریق پیچ‌های متصل به پایه تنظیم می‌شود. این پایه‌ها ثبات ایده‌آلی را برای تابلو و عدم لرزش تابلو در حین استفاده ارائه می‌دهند. برای مشاوره جهت خرید و انتخاب ارتفاع مناسب برای نصب تابلو وایت برد همین امروز با شماره‌های موجود در وب‌سایت شیدکو تماس بگیرید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید