در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

چگونه یک وایت برد در خانه داشته باشیم؟

فهرست مطالب

استفاده ازتابلو وایت برد در خانه

با شناخته‌شدن و استفاده آسان از تخته وایت برد در مراکز آموزشی، افراد بیشتری تمایل به استفاده از وایت برد در خانه برای یادداشت کردن کارهای روزانه، نوشتن لیست خرید و یادآورها و حتی جملات انگیزشی دارند. اما آیا همه ما در خانه یا محل کار یک تخته وایت برد داریم؟ البته راه‌های خلاقانه تری هم به جای خرید وایت برد برای خانه وجود دارد؛ مانند ساخت یک وایت برد در خانه
در این مقاله به راه‌های مختلف ساخت وایت برد برای خانه می پردازیم و سعی ‌می‌کنیم از آسان‌‌ترین راه‌ها مانند استفاده از آینه تا پیچیده‌‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم.

نحوه ساخت و استفاده از وایت برد در خانه | چطور وایت برد خانگی بسازم؟

احتمالا برایتان پیش آمده است که بخواهید برنامه روزانه‌تان را روی چیزی بنویسید تا آن را همیشه جلوی چشم داشته باشید. شاید هم اهداف طولانی مدت و جملات انگیزشی و یا حتی یک لیست خرید. قطعا یکی از وسایلی که در این شرایط به شما کمک ‌می‌کند، وایت برد است. اما همیشه لازم نیست از قبل یک وایت برد شیک و تمیز خریده باشید. گاهی حتی با یک متر شیشه هم می‌توانید وایت برد کوچک دلخواهتان را درست کنید.

چطور می توان در خانه وایت برد قابل استفاده ساخت؟

ابتدا به این فکر کنید که چقدر می‌خواهید برای وایت برد دست ساز خودتان هزینه کنید، زیرا می‌توانید وایت برد کوچک خانگی بسیار ساده یا انواع پیشرفته آن را بسازید. برای این کار، ما به شما چند راه پیشنهاد می‌دهیم:

• وایت برد آینه ای

آینه یکی از لوازمی است که در همه خانه‌ها پیدا ‌می‌شود. آینه‌ها در ابعاد و شکل‌های مختلفی هستند مانند آینه‌های قدی، آینه کوچک و موارد دیگر. هر روز که از خواب بیدار می‌شوید تا به سرکار، مدرسه یا دانشگاه بروید، احتمالا اولین و آخرین کاری که در خانه انجام می دهید، قرار گرفتن در برابر آینه است تا از ظاهر خودتان مطمئن شوید. پس احتمالا نوشتن برنامه‌ها روی آینه و استفاده از آن به عنوان وایت برد در خانه، راه حل خوبی باشد. مخصوصا اینکه هر بار با دیدن این برنامه‌ها، خود را هم در آینه می بینید و به خودتان یادآوری می‌کنید. پس اگر در خانه خود یک آینه دارید، با هر سایزی که هست، یک ماژیک وایت برد بردارید و افکاری که به ذهنتان می‌رسد را روی آن یادداشت کنید. برنامه، ایده و هر چیزی را می‌توانید با یادداشت کردن روی آینه به خاطر بسپارید و در ذهن خودتان گسترش دهید یا با نوشتن آنها بر روی آینه، پلن برای روتین روزانه تان را فراموش نکنید. وایت برد خانه

• وایت برد خانگی با شیشه

گاهی با تمام‌شدن ساخت و ساز و تعمیرات خانه، وسایلی باقی می‌ماند که دقیقا نمی‌دانیم کجا و کی به کارمان خواهد آمد؛ شیشه هم یکی از این وسایل است. ممکن است قطعه‌ای شیشه را برای پنجره و یا روی میز خریداری کرده باشید که اکنون دیگر کاربردی ندارد، اما این وسیله دیگر چه استفاده‌ای برایمان دارد؟ بهتر نیست آن را دور بریزیم؟ پاسخ این جاست: می‌توانید با آن وایت برد برای خانه درست کنید! از ویژگی‌های مثبت بازسازی وسایل خانگی، استفاده از دورریختنی‌هاست. برای تبدیل کردن شیشه به وایت برد نیاز دارید یک طرف شیشه را سفید کنید تا نوشته‌های روی طرف دیگر خوانا باشد. برای این کار راه حل‌های بسیاری وجود دارد که در زیر به چند تا از آنها اشاره کردیم:

• راه اول: رنگ‌کردن یک سمت شیشه

ابتدا با رنگ‌زدن یکنواخت یک سمت شیشه، می‌توانید آن را سفید کنید. البته مشکل این روش این است که این رنگ برای همیشه باقی خواهد ماند و شما دیگر نمی‌توانید از شیشه به عنوان شیشه‌ای شفاف استفاده کنید.

• راه دوم: چسباندن کاغذ و مقوا

در راه دوم شما می‌توانید با چسباندن ورق کاغذ یا مقوا در ابعاد مختلف به پشت شیشه، یک وایت برد کوچک بسازید. برای مثال اگر شیشه شما ابعاد حدودا یک متری دارد کافیست کاغذ A2 و یا کاغذ‌های 100*70 (که می‌توانید از بازار نوشت‌افزار تهیه کنید) را به یک سمت آن بچسبانید. ایده: کاغذ‌های خاص را فراموش نکنید! کاغذهای رنگی و یا کاغذهایی با الیاف خاص، طرح زیبایی به وایت برد خانگی شما می دهد. مثلا نوشتن یا طراحی روی پس زمینه ” کاغذ پارس قهوه ای رنگ” حس قدیمی بودن را القا ‌می‌کند.

• راه سوم: استفاده از فوم یا فوم برد

فوم یک ماده آلی و شبیه به اسفنج فشرده است که خاصیت ارتجاعی ندارد (تقریباً مانند ورق‌های یونولیت). فوم برد، همان فوم است که دو ورقه مقوای نازک، با فشار به دو طرف آن چسبانده‌اند. این دو وسیله از اساسی‌‌ترین لوازم برای ساخت ماکت و نمونه‌های کوچک هستند که البته پیداکردن آنها در بازار کار راحتی است. کافیست به لوازم معماری فروشی‌ها سری بزنید و بگویید فوم یا فوم برد می‌خواهید تا فروشنده رنگ‌های مختلفی از آنها را به شما نشان دهد. نکته مثبت در مورد فوم برد این است که مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ دارد بنابراین وایت برد خانگی شما دوام و زیبایی بیشتری خواهد داشت. پس از آن، فقط کافیست تا فوم یا فوم بردتان را به پشت شیشه چسبانده و از طرف دیگر به عنوان وایت برد استفاده کنید. نکته مهم: اگر می‌خواهید با فوم (یا فوم برد) کار کنید حتما یادتان باشد که چسب فوم تهیه کنید. زیرا چسب‌های معمولی حلال فوم هستند و باعث خوردگی آن شما می شوند. ساخت وایت برد در خانه

• وایت برد برای خانه با کارتن

یکی از در دسترس‌‌ترین وسایل که همه جا پیدا ‌می‌شود، کارتن‌های بسته بندی است. می‌توانید از مغازه‌های محله‌تان بخواهید باقیمانده کارتن‌های بسته بندی‌شان را به شما بدهند یا اینکه به بازار بروید و بگویید “مقوای کارتن” می‌خواهید. این مقواها بر عکس فوم برد، قیمت ارزانی دارند و اگر رنگ سفید آن را تهیه کنید دیگر نیازی به رنگ کردن نیست. برای ساختن وایت برد خانگی با مقوای کارتن، دو راه دارید: می‌توانید به روش قبلی مقوا را به شیشه بچسبانید و یا این که از خود آن برای ساخت وایت برد استفاده کنید. ما روش دوم را توضیح می دهیم: برای انجام این کار به یک برگ مقوا کارتن، ترجیحا ابعاد 100*70 نیاز دارید به همراه ورق پلکسی که همان تلق شفافی است که شکل نازک آن را برای کاردستی‌ها استفاده می کردیم. با این تفاوت که پلکسی ضخامت و وضوح بیشتری دارد. بهتر است برای وایت برد خانگی از پلکسی نیم میلیمتری که مقاومت بیشتری دارد، استفاده کنید. برای ساختن وایت برد باید ابتدا کارتن را برش داده و برای آویزان کردن، دو حلقه به پشت آن وصل کنید، سپس پلکسی را با چسب چوب یا پیچ مخصوص پلکسی به مقوا کارتن پیچ کنید. حالا به راحتی می‌توانید با ماژیک وایت برد روی پلکسی بنویسید.

• وایت برد خانگی با کارتن پلاست

حتی اگر اسم کارتن پلاست را نشنیده باشید، قطعا آن را دیده اید. کارتن پلاست همانند مقوای کارتن است اما با جنس پلاستیکی که در عین سبکی مقاومت بالایی هم دارد. کارتن پلاست برای ساخت وایت برد در خانه انتخاب بهتری است زیرا مقاومت بیشتری داشته، ضد آب بوده و رنگ سفید آن طبیعی و یکدست است. اگر می‌خواهید از کارتن پلاست استفاده کنید کافیست مراحلی که برای مقوای کارتن دنبال کردید را در اینجا هم استفاده کنید.

مرحله آخر زیباسازی وایت برد خانگی

همانطور که گفتیم شما می‌توانید وایت برد خودتان را با استفاده از صفحات رنگی مختلف تزئین کنید. یا برای آن با چوب و فلز، قاب درست کنید. بهترین راه برای جذاب کردن این وایت برد کوچک برای کودکان، ایجاد طرح‌های مختلف روی قاب آن است که می‌توانید با استفاده از گواش این طرح‌ها را روی چوب نئوپان یا تخته سه لایه پیاده کنید. اگر هم از چوب زیبایی برای ساخت قاب استفاده نکرده اید؛ فقط کافیست یک لایه چوب بالسا را با چسب چوب روی لایه قبلی بچسبانید. به نظر شما چه راه‌های دیگری برای زیباسازی وایت برد خانگی وجود دارد؟
کلام آخر
می دانیم که با وجود درست‌کردن وایت برد برای خانه، در نهایت هیچ چیز جای وایت برد کارخانه‌ای را نمی‌گیرد زیرا آنها عمر طولانی‌تر، کیفیت بهتر و استحکام بیشتری دارند که در نمونه‌های خانگی وجود ندارد. اگر فکر می‌کنید خرید وایت برد، خرج روی دستتان می‌گذارد؛ باید بگوییم که در اشتباه هستید. انواع وایت برد وجود دارد که در جاهای مختلفی استفاده می‌شوند و کیفیت‌های گوناگونی نیز دارند. می‌توانید از ابعاد ‌‌کوچک‌تر تابلوهای وایت برد استفاده کنید. شرکت شیدکو چهار مدل تابلوی وایت برد با نام‌های کلاسیک، آلفا، تابا و دلتا تولید کرده است که رنج وسیعی از ابعاد را در بر می‌گیرند. قیمت این تابلوها مقرون به صرفه است. جهت انتخاب وایت برد در خانه می‌توانید از ابعاد ‌‌کوچک‌تر این تابلوها استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تابلوها، در وب‌سایت شیدکو در مورد آنها مطالعه کنید و پس از آن با شماره‌های این شرکت تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *