در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

نحوه تمیز کردن تخته وایت برد؟ تابلو وایت برد را چگونه تمیز کنیم؟

فهرست مطالب

تابلو وایت برد به‌عنوان ابزاری ارتباطی و همچنین وسیله‌ای آموزشی برای تسهیل‌سازی آموزش جای خود را در محیط‌های آموزشی و همچنین در دفاتر کار و منازل به‌خوبی بازکرده است. اما گاهی اوقات به دلیل عدم تشخیص ماژیک غیر وایت برد از ماژیک وایت برد و یا پس از گذشت مدت‌زمان طولانی از آخرین استفاده از تابلو، جوهر ماژیک روی تخته وایت بر خشک شده است و تمیزکردن وایت برد کمی سخت است؛ بنابراین نیاز به روش‌های راحت و دردسترس برای پاک‌کردن سریع تابلو وایت برد داریم.

پیشنهاد ما استفاده از اسپری پاک کننده وایت برد شیدکو است که همه لک های ناشی از اثر ماژیک را از روی وایت برد از بین می برد، جهت سفارش با ما تماس بگیرید.

چگونه تابلو وایت برد را کامل تمیز کنیم؟ نحوه تمیز کردن لکه های تخته وایت برد

شاید پاک کردن تخته وایت برد برایتان کار ساده ای به نظر برسد اما اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید برای مدتی طولانی از وایت برد خود استفاده کنید حتما لازم است از آن به درستی نگهداری کنید.
اگر تازه چیزی روی وایت برد کشیده یا نوشته باشید، پاک کردن ماژیک وایت برد از روی تخته کار سختی نیست. اما مشکل زمانی شروع می شود که اشتباهاً از ماژیک غیر وایت برد استفاده کنیم و یا ماژیک وایت برد برای مدت طولانی روی تخته مانده باشد.

نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

شاید چند راه‌حل ساده برای تمیزکردن وایت برد در این دو موقعیت سراغ داشته باشید؛ اما در این مقاله به راه‌های پاک‌کردن تخته وایت برد می‌پردازیم و در انتها اشتباهات متداول در نگهداری و پاک‌کردن تخته وایت برد را بررسی می‌کنیم. همچنین به معرفی بهترین روش برای تمیز کردن وایت برد خواهیم پرداخت.

در دوحالت برای پاک کردن تخته وایت برد دچار مشکل می شویم

  1. پاک کردن تخته وایت برد از ماژیک وایت برد خشک شده
  2. پاک کردن ماژیک غیر وایت برد از روی تخته

1.پاک کردن ماژیک خشک شده از تخته وایت برد

اگر برای مدت‌زمان طولانی ماژیک وایت برد روی تخته وایت برد شما مانده باشد؛ می‌توانید با پارچه‌ای نرم و یا پارچه‌ای نمدی آن را پاک کنید. اما ممکن است رد به جامانده از ماژیک وایت برد به‌خوبی تمیز نشود. بله درست است، چراکه جوهر بعد از مدت‌ها باقی‌ماندن بر روی سطح تابلو کاملا خشک شده است و زدودن آن از روی سطح تابلو کار سختی است.
اما می‌توانید برای پاک‌کردن فوری آثار قدیمی جوهر از روی وایت برد این روش‌ها را امتحان کنید:

راه اول:

در این شرایط کمی پارچه را نمناک کنید. در این حالت رطوبت پارچه باعث می شود تا ذرات ماژیک به آن بچسبد و از تخته جدا شود. البته یادتان باشد که لازم نیست پارچه را خیس کنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به تخته و به اصطلاح باد کردن سطح آن می شود.

راه دوم:

یک راه دیگر هم راه حل دانش آموزیست!

ممکن است در مدرسه یا دانشگاه باشید و دسترسی به پارچه نمناک نداشته باشید. در این جا خیلی راحت می توانید با ماژیک وایت برد روی نوشته های قبلی بکشید و با تخته پاک کن به راحتی جوهر ماژیک قبلی را پاک کنید.
توجه کنید که گاهی با این کار جوهر پاک می شود اما ممکن است اثر آن بر روی وایت برد باقی بماند. برای پاک کردن اثر ماژیک، می توانید پارچه را به شیشه پاک کن رقیق شده، آغشته کنید و روی تخته بکشید.

راه سوم:

برای پاک‌کردن اثرات ماژیک و تمیزکردن وایت برد، می‌توانید پارچه را به شیشه ‌پاک‌کن رقیق شده، آغشته کنید و روی تخته بکشید. مواد موجود در شیشه‌ پاک‌کن باعث زدودن راحت و سریع آثار خشک شده جوهر ماژیک و لکه‌های ناشی از گردوغبار هوا می‌شود.

راه چهارم:

سرکه پاک‌کننده‌ای قوی برای تقریباً هر نوع لکه‌ای است. اما اگر از آن برای پاک‌کردن تخته وایت برد استفاده می‌کنید حتماً درصد کمی از آن را با آب رقیق کنید و هرگز سرکه را به طور مستقیم روی تخته نپاشید. چراکه خاصیت اسیدی سرکه می‌تواند باعث آسیب به سطح وایت برد شود.

راه پنجم:

استفاده از ژل یا مایع ضدعفونی‌کننده دست نیز می‌تواند در تمیزکردن آثار قدیمی ‌جوهر از روی تابلو به ما کمک کند. برای این کار کافیست کمی‌از ژل یا مایع را بر روی دستمال تمیز یا دستمال‌کاغذی بزنید و سپس تابلو را با آن پاک کنید. بلافاصله بعد از آن با دستمالی دیگر آثار به‌جامانده را به طور کامل از روی سطح تابلو پاک کنید.

این‌ها راه‌حل‌ها فوری و موقت هستند. دقت کنید که به هیچ عنوان از حلال‌های غلیظ استفاده نکنید، زیرا باعث خرابی سطح وایت برد شما می‌شوند و در طولانی‌مدت حتی روی چوب زیر روکش وایت برد اثر منفی می‌گذارند.

2. پاک کردن ماژیک غیر وایت برد از روی تخته

البته گاهی به دلیل اشتباه دانش آموزان یا معلم و اساتید، از از ماژیک غیر وایت برد با جوهر دائمی روی وایت برد استفاده می شود. که ممکن است در همان لحظه متوجه اشتباه خود نشوند. البته این موضوع هم راه حل های نسبتا ساده ای دارد.
مثل پاک کردن ماژیک وایت برد خشک شده از روی تخته، برای این مورد هم می توانید از کشیدن ماژیک وایت برد روی نوشته های قبلی استفاده کنید که مطمئن باشید به شما جواب می دهد.

اما اگر نوشته ها و اشکال روی وایت برد زیاد بود چکار کنیم؟

از آنجایی که این ماژیک ها با آب پاک نمی شوند، می توانید از حلال ها برای پاک کردن آن استفاده کنید، فقط دقت کنید که این حلال غلیظ نباشد و باعث خوردگی سطح وایت برد نشود.
مثلا الکل رقیق شده بهترین انتخاب برای این کار است زیرا که خاصیت خوردگی کمتری داشته و می تواند ذرات جوهر ماژیک را به راحتی در خود حل کند و از اثر نوشته های قبلی چیزی باقی نگذارد.
از کمی شیشه‌پاک‌کن، سرکه یا مایع ضدعفونی‌کننده دست نیز می‌توان برای پاک‌کردن آثار به‌جامانده از ماژیک غیر وایت برد استفاده کرد.

اشتباهات پاک کردن تخته وایت برد

برای پاک کردن اثر ماژیک از روی وایت برد راه های زیادی وجود دارد اما متاسفانه گاهی اوقات، ناخواسته کار هایی انجام می دهیم که باعث آسیب به تخته می شود مانند:

  • 1.چرب کردن وایت برد برای پاک کردن ماژیک
  • 2.اسپری کردن آب یا مواد پاک کننده به وایت برد
  • 3.کشیدن ناخن یا استفاده از اشیاء تیز، برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد
  • 4.پاک کردن وایت برد با شوینده های بسیار قوی مانند سفید کننده

چطور از وایت برد نگه داری کنیم؟

به طور کلی اگر می خواهید تا سالها از وایت بردتان استفاده کنید هر روز آن را تمیز کنید و از مواد ساینده و پاک کننده هایی که به سطح تخته وایت برد شما آسیب می رساند، استفاده نکنید.
مثلا استفاده از استون برای پاک کردن رنگ ماژیک غیر وایت برد، رنگ تخته را از بین برد و به آن آسیب جدی ای وارد می کند. یا هرگز از الکل غلیظ برای پاک کردن سطح وایت برد استفاده نکنید زیرا اثر مشابه استون دارد.
استفاده از حلال هایی مانند بنزین و نفت که گاها برخی افراد از آن استفاده می کنند هم بسیار به وایت برد آسیب می رساند.

چگونه لکه های روی تابلو وایت برد را تمیز کنیم؟

برای پاک کردن نوشته ها، صبر کنید تا جوهر ماژیک خشک شود و بعد از آن آثار به جا مانده از ماژیک را پاک کنید تا جوهر آن روی تخته پخش نشود.
هرگز از حلال هایی مانند آب ژاول، سفید کننده و شوینده های قوی خانگی که برای پاک کردن سینک و سطوح استفاده می کنید، برای پاک کردن وایت برد استفاده نکنید.

اکنون که راه حل های پاک کردن تابلووایت برد را دانستید، باید بدانید این که وایت برد شما تا چند سال کار خواهد کرد کاملا به طرز استفاده شما و کیفیت وایت برد بستگی دارد. البته کیفیت ماژیک وایت بردی که استفاده می کنید هم در این موضوع بسیار تاثیر گذار است. ماژیک هایی با کیفیت پایین بدلیل خاصیت اسیدی زیادی که دارند سطح وایت برد شما را پس از مدتی از بین می برند. بنابراین دقت کنید که چه نوع و چه برند تابلو و ماژیک وایت برد خریداری می کنید.

بهترین روش پاک‌کردن تابلو وایت برد چیست

اکنون که با راه‌حل‌های موقت برای تمیزکردن لکه‌های قدیمی یا آثار به‌جامانده از ماژیک غیر وایت برد بر روی تابلو آشنا شدید، بهتر است با بهترین روش زدودن آلودگی‌ها از روی وایت برد نیز آشنا شوید. اسپری پاک‌کننده تابلو وایت برد شیدکو یکی از محصولات پرفروش این شرکت است که مختص تمیزکردن اصولی تابلوی وایت برد از هرگونه لکه، چه لکه‌های قدیمی ماژیک یا گردوغبار هوا، و چه آثار ماژیک غیر وایت برد از روی تابلو، است. این اسپری حاوی ترکیب چند ماده پاک‌کننده است که هیچ‌گونه آسیبی به سطح تابلوی وایت برد نمی‌رساند. می‌توانید در هنگام خرید وایت برد، یک اسپری برای تمیزکردن وایت برد و پک ماژیک‌های چندرنگ را نیز تهیه کنید.
برای خرید اسپری مخصوص وایت برد شیدکو همین امروز با شماره‌های این شرکت تماس بگیرید. با اسپری وایت برد شیدکو شفافیت تابلوی خود را مانند روز اول تجربه کنید.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. هفت اقلیم گفت:

    سلام
    ما تعدادی تابلو وایت برد برای آموزشگاه خریدیم اما بعضیاشون مشکل دارن و نمیتونیم ماژیک رو از روش پاک کنیم ، باید چیکار کنیم؟

    • admin گفت:

      سلام روزتون بخیر باید لایه پلاستیک خیلی نازک روی سطح وایت برد رو بکنید و این مشکل برطرف میشه، در صورت نیاز میتونید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید