در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

چک لیست نوسازی و بهسازی کلاس های دانشگاه ها برای ترم جدید

فهرست مطالب

چک لیست نوسازی و بهسازی کلاس های دانشگاه ها برای ترم جدید

در پایان هر ترم تحصیلی، به ویژه در شروع ترم بهمن ماه هر سال که فرصتی برای ورود دانشجویان جدید به دانشگاه ها ومراکز آموزشی می باشد، اغلب اساتید و مدیران چک لیست هایی از مواردی که دچار مشکل بوده و نیاز به بازبینی و اصلاح در محیط کلاس دارند را فراهم کرده اند. این موارد می‌توانند از برنامه ریزی دروس مختلف ارائه شده توسط اساتید تا وسایل و تجهیزات آموزشی کلاس ها را شامل شوند. برای اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، یک ترم تحصیلی جدید می تواند به معنای فرصتی برای بازسازی و تغییر باشد، به ویژه مدیریت کلاس که مهمترین چیز برای اطمینان ازداشتن برنامه ریزی مناسب است. علاوه بر داشتن ساختار محکمی از قوانین، روش‌های مدیریت کلاس و استراتژی‌های انگیزشی، توجه ویژه به ملزومات کلاس درس نیز مهم ترین جنبه ازنوسازی و بهسازی کلاس میباشد.

ملزومات آموزشی

همه ما میدانیم تجهیزات کلاس ها، یا به بیانی دیگر وسایلی که یک اتاق ساده را تبدیل به کلاس درس می کنند، چه هستند. این تجهیزات شامل صندلی دانشجویی، تابلوی وایت برد در ابعاد مناسب بصورت نصب شده بر روی دیوار و یا قرار گرفته بر روی پایه تخته وایت برد متحرک (در کلاس های قدیمی ترتابلو گرین برد گچی به همراه چند تکه گچ رنگی) ، چند ماژیک وایت برد رنگارنگ، تخته پاک کن مخصوص، مگنت های رنگارنگ (در صورت مغناطیسی بودن تابلوی وایت برد)، میز مخصوص استاد و صندلی آن می باشند.
تقریباً همه این تجهیزات در یک کلاس ضروری هستند اما ممکن است این وسایل از برند های نا معتبر که دارای قیمت مناسب تر هستند، تهیه شده باشند که در این صورت طول عمر استفاده از آنها چندان زیاد نخواهد بود و بعد از گذشت چند ترم نیاز به بازسازی یا تعویض آنها می باشد. بیایید به صورت خلاصه مشکلاتی را که ممکن است برای تک تک این ملزومات آموزشی در محیط کلاس پیش آمده باشد را به همراه راه حل آنها بررسی کنیم:

صندلی دانشجویی

نیمکت های چوبی قدیمی امروزه به ندرت در محیط‌ های آموزشی دیده می شوند، اما در طول چند دهه گذشته صندلی های دانشجویی ساخته شده از ام دی اف بسیار محکم جایگزین آنها شدند.مشکلی که وجود دارد این است که اگرچه این صندلی ها دارای ظاهری بسیار محکم هستند، اما در واقع دانشجویان در ساعات طولانی استفاده از آن ها به تدریج دچار درد های ماندگار در قسمت کتف، کمر و گردن خواهند شد. آنها حتی ممکن است متوجه منشاء این درد ها نشوند، اما مدیران با مسئولیت در شروع هر ترم جدید تحصیلی مانند ترم بهمن اقدام به نوسازی و تعویض صندلی های نامناسب و فرسوده با صندلی های نو، جهت جلوگیری از بروزمشکلات مرتبط با سلامتی دانشجویان می کنند.

تخته وایت برد

ترم بهمن هر سال فرصتی مناسب برای رفع مشکلات موجود درتجهیزات آموزشی کلاس ها که در طول ترم قبل مشخص شده اند، از طریق بهسازی و نوسازی آنها می باشد. یکی از تجهیزات ضروری هر کلاس درس تابلوی آن کلاس می باشد. برخی مدیران برای شروع ترم تحصیلی جدید قصد جایگزینی تابلوهای گرین برد گچی که باعث آلودگی و پخش شدن ذرات ریز غبار گچ در هوا می شد را با تابلوی وایت برد دارند. یا شاید تمایل به اضافه کردن یک تابلو وایت برد در کنار تابلوی قدیمی آن کلاس جهت افزایش فضای مورد نیاز تدریس داشته باشند. جایگزینی تابلوی قدیمی کلاسها با یک تابلوی وایت برد جدید می‌توانند باعث ایجاد فضایی جذاب و مدرن در کلاس شود. میتوان در صورت عدم وجود فضای کافی در کلاس ها برای نصب تابلو وایت برد بر روی دیوار، از تابلو های متحرک چرخدار استفاده کرد.

ماژیک وایت برد

با روند روبه رشد استفاده از تابلوهای وایت برد در مراکز آموزشی، استفاده از ماژیک وایت برد به عنوان المنتی ضروری در کنار تابلو به حساب می آید. وجود چند ماژیک وایت برد در رنگ های مختلف درکنار تابلو باعث ایجاد تنوع و تسهیل در ارائه مطالب درسی می شود. با شروع ترم تحصیلی جدید بهتر است پک هایی از ماژیک های چند رنگ با کیفیت برای کلاس ها تهیه شود تا اساتید دغدغه ی تمام شدن سریع جوهر ماژیک در حین تدریس را نداشته باشند.
وسایل و تزیینات داخلی کلاس از جمله صندلی هایی با استایل منحصربه فرد، تابلوهای وایت برد شیک، میز مخصوص استاد که با ابعاد مناسب ساخته شده است و دیگر تجهیزات مورد نیاز فضای کلاس می ‌توانند به ایجاد احساس مطلوب در دانشجویان به واسطه ی بودن در کلاسی مدرن، تجهیز شده با وسایل آموزشی به روز، توام با احساس رضایت از نشستن بر صندلی های مرغوب کمک نماید.

محصولات کارخانه تجهیزات آموزشی شیدکو برای ترم بهمن ماه قابل سفارش است

اگر برای محیط کلاس های خود در ترم بهمن ماه نیاز به ایجاد تغییراتی در تجهیزات آموزشی از جمله تعمیر یا جایگزینی تابلوهای قدیمی با تابلوهای وایت برد مغناطیسی، تهیه ماژیک های مرغوب و با کیفیت بصورت یکبار مصرف یا قابل شارژ و خرید صندلی های با کیفیت تولید شده مطابق با اصول ارگونومی بدن انسان دارید، پیشنهاد می شود به وب سایت شرکت شیدکو نگاهی بیندازید.
این شرکت یکی از بهترین ها و برترین ها در حیطه ی تولید تجهیزات و ملزومات آموزشی با سابقه ی بیش از چهار دهه می باشد. در شرکت شیدکو شناخت و آگاهی از تقاضا ها و نیازهای کاربران تجهیزات آموزشی همیشه در اولویت بوده است. از این رو تیم تحقیق و توسعه ی این شرکت همواره در تلاش برای تولید محصولات آموزشی متناسب با نیاز کاربران و مطابق با استانداردهای روز جهان، با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال بوده است.
اگر برای شروع ترم بهمن ماه نیاز به بازسازی و بهسازی فضای کلاسهای خود را دارید بهتر است پس از مشاوره با کارشناسان این شرکت تمامی تجهیزات مورد نیاز کلاس خود را به طور یکجا از برند معتبر شیدکو تهیه کنید. صندلی های دانشجویی شرکت شیدکو از فایبرگلاس و MDF تولید شده مطابق با اصول ارگونومی بدن انسان و با مواد اولیه با کیفیت می باشند. تابلوهای وایت برد این شرکت نیز به صورت مغناطیسی و در ابعاد مختلف در چهار مدل متنوع تولید می شوند. در شرکت شیدکو پک های ماژیک های وایت برد دررنگهای بسیار زیبا با جوهری با کیفیت تولید و به بازار تجهیزات آموزشی عرضه شده اند. رضایت از خرید را با نوسازی فضای آموزشی خود با برند شیدکو تجربه کنید.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. ناهید شیخان گفت:

    با سلام
    ایا جدول استاندارد های کلاسهای آموزشی دانشگاه را دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *