در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

یک چیدمان خوب و تحول در یادگیری

فهرست مطالب

به‌تدریج و با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مدیران وارد مرحله کاری دیگری می‏شوند. آنها این فصل را بهترین زمان ممکن برای اعمال برنامه‌‏ها و تغییرات در کلاس‏ها می‏دانند. تعویض، نوسازی، بهسازی و تغییر در وسایل و تجهیزات و ارائه طراحی‏های نوین نیز جزء همین برنامه‏‌هاست.
در بعضی کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها نیز صندلی‌ محصلی های قدیمی نیاز به جایگزین‌شدن با صندلی محصلی جدید دارند، چراکه فضای کلاس نیاز به نوسازی و مدرن‌شدن دارد؛ بنابراین بهترین زمان برای انجام این نوسازی‌ها و خرید تجهیزات آموزشی در تابستان است. مدیران مراکز آموزشی و مدارس می‌توانند با نوسازی وسایل آموزشی انرژی تازه‌ای را در فضای کلاس‌ها به جریان بیندازند تا هم از ورودی‌های جدید استقبال گرمی بکنند و هم دانشجویان و دانش‌آموزان قبلی را سورپرایز کنند.
آیا به این موضوع فکر کرده‏اید تا چه اندازه طراحی داخلی کلاس در میزان یادگیری و شوق دانش آموزان برای حضور در کلاس موثر است؟
پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

خرید انواع صندلی محصلی با دوام

1.طراحی کلاس

همیشه وقتی وارد مکانی می‏شویم ناخودآگاه چیدمان و طراحی آن محیط توجه ما را به خود جلب می‏کند. از رنگ و طراحی دیوارها، جنس و مدل لوازم گرفته تا میزان نور و گرما و سرما همگی می‏توانند تاثیرات جالبی به همراه داشته باشند. مانند احساس راحتی بیشتر داشتن، برانگیخته‌شدن حس کنجکاوی، حتی اینکه بخواهیم فقط برای لذت‌بردن هم که شده زمان بیشتری را در آن محیط بگذرانیم. از این موضوع می‏توان در طراحی فضای کلاسی هم استفاده کرد. نحوه چیدمان میز و صندلی و تابلو ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پس باید در نوع چیدمان تحقیق و دقت لازم به عمل‌آورده شود.
2. یک درس، یک کلاس

بیایید مدل‏های سنتی برگزاری کلاس را کنار بگذاریم. در حالت عادی و معمول ابتدای هر سال کلاس‏ها مشخص شده و دانش‌‏آموزان تمام سال را فقط در همان کلاس می‏گذرانند. از ایرادات این کار یکنواخت و تکراری شدن محیط کلاسی و در نتیجه کسل کننده شدن آن درس و همچنین بی‏حوصلگی دانش‌‏آموزان است.

راه حل چیست؟

اگر برای هر درس یک کلاس در نظر گرفته شود این مشکل به‌راحتی حل می‏گردد. تصور کنید برای درس علوم یک کلاس را تعیین و آن کلاس را متناسب با محتوایی که دارد تجهیز و تابلو و بنرهای آموزشی متفاوت نصب کنیم. با این روش در هر ساعت دانش آموز
محیط آموزشی جدیدی را تجربه می‏کند که در آن همه مدرسه از تجهیزات به یک اندازه استفاده می‏کنند. به‌علاوه آموزه‌‏های قبلی سایر کلاس‏ها برای یادگیری گروه بعد نیز می‏تواند کمک بزرگی باشد.

3.چیدمان صندلی

با توجه به نوع و اندازه کلاس، سن دانش‏‌آموز، تعداد افراد و هدف درس، انواع چیدمان صندلی در کلاس وجود دارد که به اختصار آنها را توضیح می‏دهیم.

الف) چیدمان ردیفی

این نوع چیدمان برای کلاس‏های معلم محور مناسب‏تر است. کلاس‏هایی که در آن بیشتر معلم صحبت می‏کند و شاید به مشارکت دانش آموزان نیاز چندانی نباشد و دقیقا ضرر این نوع از چیدمان همین عدم تعامل و مشارکت درسی دانش آموزان، افزایش حواس پرتی و در نتیجه کاهش راندمان یادگیری است. عموما از این نوع چیدمان برای سالن های سینما و کنفرانس استفاده می‏شود. در این چینش در فضای کم تعداد صندلی زیادی می‏توان قرار داد و ارائه دهنده به خوبی قابل رویت است.

ب) چیدمان دایره‌‏ای

در این مدل چینش صندلی معلم در مرکز کلاس و صندلی ها بصورت دایره ای به دور معلم چیده می‏شوند. در این حالت معلم و دانش‏آموزان فرصت بیشتری برای تعامل و نزدیک تر شدن به یکدیگر دارند. اما برای معلم استراحت و نشستن در چنین کلاسی کمی دشوار است. همچنین برای این مدل چیدن صندلی به فضای کلاسی بزرگی نیاز است.

4.صندلی تک نفره به جای نیمکت

از قدیم الایام وقتی صحبت از دوران مدرسه و کلاس درس می‏شد آن نیمکت های چند نفره چوبی تداعی‏گر خاطرات خوب و بدمان در مدرسه بود. نیمکت‏های چوبی که دو یا سه نفره پشت آنها مینشستیم و بعضی وقت‏ها حتی جای کتاب و دفترهایمان هم نبود. چوبی بودند و گاهی می‏شکستند یا پوسته پوسته می‏شدند. لباس‏هایمان به آنها گیر می‏کرد و خراب می‏شد یا گاهی پاهایمان از فضای تنگ نیمکت‌ها درد می‌گرفت. امروزه هنوز هم استفاده از این نیمکت‏ها در کلاس‏ها مرسوم است که معایب بسیاری به دنبال دارند. به دلیل استفاده زیاد چوب در این سازه می‏بایست منتظر پوسیده شدن آن در مدت زمان کوتاه بود که در اینصورت سرانه هزینه کرد برای خرید نیمکت بسیار بالا خواهد بود. نیمکت‏ها بزرگ و سنگین هستند پس جابجایی آنها واقعا سخت است و در نتیجه امکان تغییر در فضا و چیدمان کلاسی عملا میسر نمی‏شود. از طرفی چون پشت هر میز حداقل دو نفر می‏نشینند پس حفظ حریم خصوصی افراد امکان‏پذیر نیست. در مواقعی جابجایی وسایل افراد هم باعث بروز اختلافاتی بین هم‏کلاسی‏ها می‏شود.

اما آیا استفاده از این نیمکت‏ها تنها گزینه است؟ جواب بی شک خیر است.

در سال‌های اخیر صندلی محصلی توانسته است جایگزین بسیار خوبی برای نیمکت‌‏ها باشند. تنوع آنها در طرح و رنگ و مدل و نیز تولید آنها طبق اصول ارگونومی و استاندارد دلایل بسیار خوب و محکمی برای عدم استفاده از نیمکت‌‏ها هستند. صندلی محصلی شیدکو در سه مدل صندلی رویال دسته دار، صندلی محصلی فایبرگلاس و صندلی دانشجویی MDF تولید می‌شود که بهترین گزینه برای انواع کلاس‏ها و محیط‏‌های آموزشی می‏باشند. وزن پایین و کیفیت بالای مواد مصرفی در این صندلی‏ها باعث افزایش طول عمر آنها و در نتیجه کاهش هزینه می‏گردد. اندازه استاندارد و قابل حمل بودنشان باعث شده تا بتوانید مدل های مختف چیدمان صندلی را با آنها به اجرا دربیاوردید. صندلی دانشجویی شیدکو با دارا بودن تمامی این موارد بهترین انتخاب برای فضای درس دانشگاهی یا مدرسه‌‏ای است.
هر سه مدل صندلی محصلی شیدکو مطابق با اصول ارگونومی و با بالاترین کیفیت تولید شده‌اند و تحمل وزن افراد سنگین‌وزن را نیز دارند. صندلی‌های دسته دار فایبرگلاس و MDF به‌صورت دونفره و چندنفره نیز تولید می‌شوند که می‌توان مطابق با نوع چیدمان انتخابی برای کلاس این مدل صندلی‌ها را انتخاب کرد. همچنین این صندلی‌ها برای چپ دستان نیز تولید می‌شود که می‌توانید در هر فضای کلاسی حداقل دو عدد برای افراد چپ‌دست کلاس تهیه کنید. می‌توانید با تهیه صندلی دانشجویی شیدکو چیدمانی جدید در کلاس‌ها ایجاد کنید.

نتیجه گیری

با فرارسیدن تعطیلات تابستان، مدیران مدارس و مراکز دانشگاهی برای اجرای برنامه‌های نوسازی فضای کلاس‌ها یا اضافه‌کردن تجهیزات آموزشی مانند صندلی محصلی، تخته وایت برد و همچنین ماژیک وایت برد در رنگ‌های متفاوت، تصمیم به خرید بهترین برند از تجهیزات آموزشی می‌گیرند. در این راستا شرکت شیدکو با ارائه محصولات متنوع، کل نیازهای مدارس و مراکز آموزشی به تجهیزات را به طور یکجا پاسخ می‌دهد. امکان خرید بهترین صندلی محصلی، تخته وایت برد در مدل‌ها و ابعاد مختلف و همچنین ماژیک‌های وایت برد در چهاررنگ (سیاه، آبی، قرمز و سبز) در این مجموعه به‌سادگی فراهم شده است.
برای خرید تجهیزات آموزشی موردنیاز کلاس‌های مرکز آموزشی خود تنها کافی است لیست تجهیزات موردنیاز خود را آماده کنید، سپس محصولات متنوع شیدکو را در وب‌سایت مشاهده و پس از آن با شرکت شیدکو تماس بگیرید. کارشناسان شرکت شیدکو بهترین محصولات را مطابق با نیاز فضای آموزشی به شما پیشنهاد می‌دهند. شیدکو پاسخگوی کل نیاز کلاس به تجهیزات آموزشی است، پس بدون دغدغه فقط تعداد صندلی محصلی، تعداد ماژیک و تخته وایت برد خود را لیست کنید و با این شرکت تماس بگیرید. برای نوسازی مجموعه آموزشی خود همین امروز اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *