در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

چرا سراغ تخته وایت برد دست دوم نرویم؟

فهرست مطالب

تخته وایت برد دست دوم

خرید تخته وایت برد دست دوم صرفه جویی نیست!!

برخی از افراد، سازمان‌ها و مراکز آموزشی به دلیل جابه‌جایی مکان، قصد خرید وایت برد با ابعاد بزرگ تر، یا خرید نوع و مدل تابلویی مدرن تر مانند گلس برد، قصد فروش تخته‌ وایت برد خود را به صورت دست دوم دارند. از طرف دیگر برخی افراد برای رفع نیاز مکان اداری یا آموزشی خود، یا برای استفاده شخصی، با کاوش در بازار محصولات دست دوم، با تخته‌های وایت برد به ظاهر باکیفیتی روبرو می شوند که نیاز آن ها به تابلو را به طور موقت با قیمت ارزان تر برآورده می‌کنند. اما آیا واقعا خرید وایت برد دست دوم کاری عاقلانه و به‌صرفه است؟ در این مقاله با اشاره به مواردی مهم، بررسی می کنیم که چرا وایت برد دست‌دوم نخریم؟

معایب خرید وایت برد دست دوم

خرید وایت برد دست دوم، در ابتدا به دلیل قیمت ارزان تر آن نسبت به تابلو وایت برد نو، بسیار عاقلانه و مقرون‌به‌صرفه به نظر می رسد. اما در مدت‌زمان کوتاهی پس از آن، خریدار تابلو وایت برد دست دوم در زمان استفاده با مشکلاتی مواجه خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره شده است.

کیفیت و شرایط تخته وایت برد

تخته وایت بردی را تصور کنید که جلسات و سخنرانی‌های بی‌شماری را پشت سر گذاشته است و در سهولت تدریس های بسیاری در کلاس های گوناگون نقش موثری را ایفا کرده است. اما نشانه‌های این سفر طولانی‌مدت از استفاده، به‌مرور شروع به نمایان‌شدن می‌کنند. لکه‌ها و خراش‌هایی که محصول استفاده‌های درازمدت از تابلو بودند و در نگاه اول به چشم نمی‌آمدند، پس از چند بار استفاده شروع به خودنمایی می‌کند. یا قاب و چهارچوب تابلو ممکن است با کوچکترین جابجایی یا ضربه، دچار شکستگی و ازهم‌گسیختگی شود،این امر مشکلی جدی در خرید تابلوی دست دوم خواهد بود. MDF استفاده شده در تولید وایت برد نیز اگر به اندازه کافی از تابلو مراقبت نشده باشد، بسیار سریع دچار مشکل خواهد شد.

طول عمر محدود تخته وایت برد دست دوم

وایت بردها عمر محدودی دارند، به‌خصوص با استفاده منظم. هنگام خرید تخته وایت برد دست دوم، باید در نظر داشت که چقدر از عمر مفید تخته باقی‌ مانده است. اگر تخته وایت برد قبلاً بسیار زیاد مورداستفاده قرار گرفته باشد یا از آن به طور نامناسب استفاده شده باشد، ممکن است طول عمر و دوام مورد انتظار را نداشته باشد. این مشکل می‌تواند منجر به نیاز به تعویض مکرر تابلو شود و در نهایت در درازمدت هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد.

تمیز بودن تخته وایت برد

تخته‌های وایت برد می‌توانند بقایای حاصل از جوهر ماژیک وایت برد را جمع کنند، چراکه رنگدانه¬های جوهر به¬راحتی در منافذ ریز سطح تابلو نفوذ می¬کنند و به‌مرور زمان تمیزکردن آنها سخت‌تر می‌شود. هنگام خرید تخته وایت برد دست دوم، حتی با تمیزکردن کامل، آثار به‌جامانده از استفاده قبلی ممکن است بر ظاهر کلی و قابلیت پاک‌شدن وایت برد تأثیر بگذارد. در مکان‌هایی که بهداشت و نظافت بسیار مهم است، مانند مؤسسات آموزشی یا اماکن پزشکی و بیمارستان، بهتر است روی تخته وایت برد جدید سرمایه‌گذاری کنید.

خراش روی سطح وایت برد کهنه
مهم‌ترین ویژگی در خصوص استفاده از تابلو وایت برد یکنواختی سطح آن و عدم وجود خراش یا تخلخل بیش از حد سطح وایت بردی تابلو است. تابلوی دست‌ دومی را تصور کنید که برای پاک کردن آن قبلاً از تخته پاک کن هایی با سطح زبر استفاده شده است که منجر به ایجاد خراش‌هایی ریز و درشت بر روی سطح شده اند. این خراش‌ها در نگاه اول و با تمیز بودن سطح تابلو به چشم نمی آیند، اما پس از چندبار استفاده با نگه‌داشتن ریزدانه‌های میکروسکوپی جوهر در خود باعث ایجاد مشکل و پشیمانی از خرید تابلوی دست دوم خواهند شد.
خدمات پس از فروش محدود

اکثر تخته‌های وایت برد جدید دارای ضمانت‌نامه یا خدمات پس از فروش از سوی تولیدکننده یا عامل فروش هستند. بااین‌حال، هنگام خرید وایت برد دست دوم، این مزایا وجود نخواهند داشت. در صورت بروز هر گونه مشکل یا نقص، یافتن قطعات جایگزین یا کمک‌گرفتن برای تعمیرات ممکن است چالش‌برانگیز باشد. عدم وجود خدمات پس از فروش و یا مشاوره برای نصب و استفاده، می‌تواند یک اشکال مهم باشد، به‌خصوص اگر تخته وایت برد برای استفاده طولانی‌مدت یا برنامه‌های کاربردی مهم در نظر گرفته شده باشد.

نتیجه‌گیری

درحالی‌که خرید وایت برد دست دوم در ابتدا گزینه‌ای کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه است، ضروری است که در هنگام خرید وایت برد دست دوم، معایب احتمالی را به‌دقت در نظر بگیرید. کیفیت و شرایط، طول عمر محدود، نگرانی‌های بهداشتی، و عدم وجود گارانتی و پشتیبانی از عوامل مهمی هستند که هنگام تصمیم‌گیری برای خرید وایت برد دست دوم باید مدنظر قرار گیرند.

راه‌حل چیست؟
اگر بودجه محدودی را برای خرید تابلوی وایت برد در نظر گرفته¬اید و امکان پرداخت هزینه زیاد بابت خرید تابلو وایت برد را ندارید، یا تابلو وایت برد جزء ضروری برای کسب‌وکار یا استفاده شخصی شما نیست، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مختلف تابلو وایت برد شیدکو را ببینید. شرکت شیدکو چهار مدل تابلو وایت برد کلاسیک، آلفا، تابا و دلتا را تولید کرده است. این تابلوها در ضخامت و ابعاد متفاوتی تولید می¬شوند، در نتیجه قیمت آنها نیز رنج گسترده¬ای را در بر می¬گیرد؛ بنابراین بهتر است از بین بیش از ۴۰ مدل تابلو وایت برد شیدکو، نسبت به بودجه خود اقدام به خرید یک تابلوی نو بکنید. در نتیجه با صرف‌نکردن هزینه برای خرید وایت برد دست دوم می‌توانید تابلویی نو با ماندگاری بالا را در اختیار داشته باشید. برای خرید وایت برد شیدکو پس از بررسی مدل¬های مختلف در وب¬سایت شیدکو، یا یکی از عوامل فروش محصولات شیدکو، با این شرکت تماس بگیرید. کارشناسان ما می‌توانند نسبت به بودجه موردنظر شما برای خرید وایت برد، مدل و ابعاد تابلوهایی را به شما پیشنهاد دهند که بتوانید لذت خرید وایت برد نو را بچشید. با رنج وسیع وایت‌بردهای شرکت شیدکو و با بهره¬مندی از امکان انتخاب مدل¬های مختلف و قیمت¬های مقرون‌به‌صرفه، دیگر وایت برد دست دوم نخرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید