در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

تفاوت وایت برد کلاسیک و وایت برد آلفا در چیست؟

فهرست مطالب

مقایسه وایت برد های شیدکو

اگر از طرفداران پر و پا قرص استفاده از تخته وایت برد هستید حتما ‌می‌دانید که این تابلوها در مدل‌های گوناگون و ابعاد متفاوت در بازار موجود هستند. در شرکت شیدکو تابلو وایت برد که امروزه نقش مهمی ‌در فضاهای آموزشی و اداری دارد، در چهار مدل مختلف کلاسیک، آلفا، تابا و دلتا تولید ‌می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تابلوی کلاسیک و تفاوت آن با وایت برد مدل آلفا در شرکت شیدکو بپردازیم.

تابلو وایت برد کلاسیک

تابلو وایت برد کلاسیک همانطور که از نامش مشخص است یکی از اولین طرح‌های تابلو وایت برد تولیدشده در شرکت شیدکواست. برخی از ویژگی‌های این تابلو در ادامه بیان شده اند:
• تابلوی کلاسیک با خاصیت مغناطیسی تولید ‌می‌شود.
• این تابلو دارای ضخامت سه و نیم سانتی‌متر است که در رنج تابلوهای وایت برد بیشترین ضخامت را دارد.
• ضخامت بیشتر این تابلو‌ها باعث سنگین‌تر شدن وزن آنها ‌می‌شود.
• تابلوهای وایت برد کلاسیک از سایز 60*90 تا سایز 122* 250 قابل تولید هستند.
• طراحی زهوار تابلوی وایت برد کلاسیک، متنوع و منحصربه‌فرد است.
• این تابلو دارای قسمت‌هایی در چهارگوشه‌ی تابلو جهت مخفی کردن پیچ‌های نصب ‌است.

کاربردهای وایت برد مدل کلاسیک

همانطور که گفته شد تابلوهای کلاسیک از محکم‌ترین تابلوهای موجود در بازار ‌هستند. این نوع تابلو در سایز بزرگ تولید ‌می‌شود، بنابراین برای کلاس‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و یا استفاده در سالن‌های کنفرانس و همایش، وایت برد کلاسیک ‌می‌تواند بهترین گزینه باشد. اما از سایزهای کوچک‌تر آن هم می‌توان در دفاتر کار، شرکت‌ها و اداره جات و همینطور در منزل به صورت نصب شده بر روی دیوار و یا به صورت تابلوی متحرک چرخ دار استفاده کرد.

تابلو وایت برد آلفا

تابلوی آلفا مدل دیگری از تابلوهای تولیدشده در شرکت شیدکو است که کیفیت و دوام بالایی دارد.
برخی از ویژگی‌های تابلو وایت برد آلفا عبارت‌اند از:
• تابلوی آلفا با خاصیت مغناطیسی سطح تولید ‌می‌شود.
• ضخامت تابلوی آلفا 2 سانتیمتر است.
• ابعاد تابلوی آلفا از 30*40 سانتیمتر تا 100*120 سانتیمتر است.
• این تابلوها در سایزهای 30 در 40، 40 در 60 و 50 در 70 به‌صورت یکطرف وایت برد و طرف دیگر گرین برد تولید می‌شوند.
• تابلوی آلفا دارای زهواری با داشتن محل مخفی کردن پیچ‌های نصب است.

کاربردهای وایت برد مدل آلفا

تابلوی آلفا در ابعاد کوچکتری در شرکت شیدکو تولید ‌می‌شود. افزایش تقاضای کاربران این نوع تابلوها در کلاس‌های آموزشگاه‌هایی مانند آموزشگاه زبان، مهد کودک‌ها ومدارس غیرانتفاعی کم‌جمعیت در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است. تابلوهای دو طرفه آلفا که در ابعاد کوچک‌تری تولید ‌می‌شوند، ‌می‌توانند توسط دانش آموزان در منزل برای انجام تکالیف و تمرین‌های درسی گزینه متنوعی باشند که دانش آموزان را تشویق به درس خواندن در منزل ‌می‌کند.

مقایسه‌ی کلی تابلو وایت برد کلاسیک و آلفا

همانگونه که به ویژگی‌های دو مدل تابلویی کلاسیک و آلفا اشاره شد نسبت به نیازتان می‌توانید یک مدل تابلو را انتخاب کنید. این تابلوها هر دو دارای خاصیت مغناطیسی سطح آن هستند. مغناطیسی‌بودن سطح باعث ‌می‌شود که علاوه بر استفاده از تابلو برای نوشتن، بتوانید یادداشت ها، پلن‌ها و یا تجهیزات آموزشی مگنتی را نیز بر روی سطح تابلو نصب کنید.

ضخامت

از طرف دیگر اگر ضخامت تابلو برایتان مهم است، بهتر ‌می‌توانید بین دو مدل تابلوی کلاسیک و آلفا یکی را انتخاب کنید. هر دو مدل هم قابل‌نصب بر روی دیوار و هم قابل‌نصب بر روی پایه وایت برد متحرک ‌می‌باشند، اما پیشنهاد ‌می‌شود اگر فضای مناسب جهت نصب تابلو بر روی دیوار را دارید، از تابلوی کلاسیک استفاده کنید. درغیراینصورت تابلوی وایت برد آلفا ‌می‌تواند هم بر روی دیوار کلاس‌ها یا سالن‌ها نصب شده و هم به‌راحتی بصورت متحرک مورداستفاده قرارگیرد.

جنس وایت برد

همان‌گونه که اشاره شد تابلوهای وایت برد مدل کلاسیک و مدل آلفا هر دو دارای خاصیت مغناطیسی ‌هستند. در ساخت و تولید وایت برد‌ها در شرکت شیدکو از ورق گالوانیزه وایت بردی بسیار با کیفیت استفاده ‌می‌شود. استفاده از این ورق باعث افزایش طول عمر مفید تابلو و کاهش آسیب‌دیدن سطح تابلو در استفاده‌های متوالی ‌می‌شود. رنگ سطح تابلو بطور یکنواخت بر روی سطح پخش شده است. عدم تخلخل سطح و رنگ تابلو باعث پاک شدن راحت اثر جوهر از روی تابلو و باقی‌نماندن رد ماژیک ‌می‌شود.

جنس بدنه

زهوار تابلو وایت برد ‌می‌تواند به افزایش طول عمر مفید سطح تابلو کمک کند. به همین دلیل در شیدکو جهت تولید بدنه تابلوهای وایت برد، از زهواری ساخته‌شده از آلومینیوم اکستروژن و آنادایزشده استفاده ‌می‌شود. زهوارهای مدل‌های مختلف تابلوهای وایت برد شیدکو با هم متفاوت هستند، ولی همه آنها بسیار با کیفیت و دارای قسمتی در چهار گوشه تابلوها برای مخفی‌نمودن پیچ‌های مخصوص نصب، جهت افزایش زیبایی ظاهری تابلو هستند.

نگهداری بهتر از تابلوها

اگر در استفاده از تابلوها به نکات خاصی توجه شود، ‌می‌توان تا چندین سال از آنها به‌طور موثر بهره برد. به عنوان مثال تمیزکردن مداوم سطح تابلو و عدم استفاده از ماژیک‌های نامرغوب نکته اصلی در مراقبت از تابلو است. جوهر ماژیک‌های بی کیفیت باعث آسیب به سطح وایت بردی تابلو در دراز مدت ‌می‌شود. نکته ی دیگری که باید در مراقبت از تابلوها مد نظر قرار گیرد استفاده از تخته پاکن‌های مخصوص وایت برد است. سطح تابلوی وایت برد بسیار حساس است و نباید توسط دستمال‌های زبر، پاک و لکه زدایی گردد.

سخن پایانی

در شرکت شیدکو به اصل مشتری‌مداری توجه ویژه ای می‌شود، به همین دلیل همواره در تیم تحقیق و توسعه این شرکت سعی بر استفاده از بهترین متریال در تولید تجهیزات آموزشی شده است. تابلوهای وایت برد این شرکت دارای بهترین کیفیت جهت استفاده‌های متوالی هستند. برای انتخاب یکی از مدل‌های کلاسیک یا آلفا ‌می‌توانید با کارشناسان این شرکت گفتگو کرده و سپس بهترین سایز تابلو را انتخاب و ثبت سفارش کنید. برای تماس با کارشناسان فروش با شماره تلفن‌های این شرکت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید