در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

معایب خرید صندلی تاشو دست دوم + راهنمای خرید صندلی تاشو جدید

فهرست مطالب

موارد استفاده از صندلی تاشو

صندلی تاشو نوعی صندلی است که جهت استفاده در مکان‌های بسیاری مورد کاربرد قرار می‌گیرد. این صندلی‌ها به دلیل قابلیت تاشو بودن، بهترین گزینه برای قراردادن در محیط بالکن یا حیاط، اضافه‌کردن تعداد صندلی در مراسم‌ها و مهمانی‌ها و حتی صندلی مخصوص برای کمپینگ به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر استفاده از صندلی‌های تاشو در آپارتمان‌هایی که فضای مناسب برای چیدن میز و صندلی ناهارخوری به‌صورت دائمی وجود ندارد نیز رایج شده است. می‌‌توان تعدادی از این صندلی‌ها را در کنار اپن یا میز ناهارخوری قرار داد و پس از پایان استفاده آنها را جمع کرد.
این موارد تنها بخشی از کاربردهای استفاده از صندلی تاشو بودند. به همین دلیل برخی افراد برای تهیه صندلی تاشو اقدام به خرید صندلی تاشو دست دوم می‌‌کنند تا از آن در مکان موردنظر خود استفاده کنند. اما خرید صندلی تاشو دست دوم همیشه گزینه‌ی درستی نیست. در این مقاله مشکلاتی را که پس از خرید صندلی تاشو دست دوم با آن مواجه خواهیم شد، بررسی می‌ کنیم.

مشکلات خرید صندلی تاشو دست دوم

صندلی تاشواز قسمت‌های متفاوتی مانند قسمت تکیه‌گاه، کفی صندلی و اتصالاتی که برای تا شدن صندلی بر روی چهارچوب آن تعبیه شده، تولید شده است. در هنگام خرید صندلی دست دوم باید تک‌تک این قسمت‌ها به‌دقت مورد بررسی قرار گیرند تا پس از گذشت مدت زمانی از خرید آنها، دچار مشکل و هزینه تحمیل شده جهت تعمیر آنها نشویم. در این بخش با مشکلات مربوط به هرکدام آشنا خواهیم شد.

• خراب‌شدن زودهنگام قسمت کفی و تکیه‌گاه

اگر صندلی تاشو از برند معتبری نباشد، پس از مدت‌زمان کوتاهی از استفاده، قسمت کفی و تکیه‌گاه آن، به‌خصوص اگر جنس صندلی پلاستیکی باشد، دچار فرسایش می‌‌شوند. شاید در ابتدا پس از خرید صندلی دست دوم این فرسودگی به چشم نیاید، اما پس از مدت‌زمان کوتاهی از استفاده و با واردشدن کوچک‌ترین فشار به صندلی، بافت آن دچار شکستگی و ترک می‌شود. در چنین حالتی صندلی عملاً غیرقابل ‌استفاده خواهد شد.

• مات شدن رنگ صندلی

به طور حتم اگر در تولید صندلی تاشو از رنگ بی کیفیت و ارزان استفاده شده باشد، بعد از مدت کمی استفاده و یا قرارگرفتن در نور آفتاب، رنگ صندلی کم‌رنگ و بی‌روح می‌‌شود. برخی از رنگ‌های بی‌کیفیت در مقابل گردوغبار هوا نیز به‌راحتی دچار کم‌رنگ‌شدن می‌‌شوند. این کم‌رنگ‌شدن ظاهری نامطلوب و ناخوشایند به صندلی تاشو دست دوم خواهند داد که در چیدمان برای قرارگیری در محیط‌های مختلف چندان زیبا و جذاب نخواهد بود و باعث عدم رضایت از خرید خواهد شد.

• فرسایش اتصالات صندلی

از مهم‌ترین قسمت‌های صندلی تاشو اتصالات مورداستفاده برای تا شدن و باز شدن صندلی است. چنانچه در تولید صندلی از اتصالات و بست‌های بی‌کیفیت استفاده شده باشد به‌مرور زمان فرسایش و زنگ‌زدگی، باعث محدودشدن باز و بسته‌شدن صندلی و ایجاد صدا می‌‌شود. بی‌کیفیت بودن اتصالات صندلی تاشو دست دوم همچنین می‌‌تواند به‌مرور باعث ازهم‌گسیختگی تک‌تک قسمت‌های ریز شود که این مشکل در باز و بسته‌شدن یا استفاده توسط افراد سنگین‌وزن بیشتر مشخص می‌شود.

• مشکلات در اسکلت صندلی تاشو

صندلی تاشو از اسکلت فلزی ساخته شده است که در برندهای معتبر باید از طریق رنگ ضدزنگ و الکترواستاتیک کوره‌ای پوشانده شده باشد. این رنگ علاوه بر حفاظت از اسکلت فلزی در مقابل فرسایش و خوردگی بر اثر رطوبت، در مقابل خراش‌های احتمالی که در هنگام حمل و جابه‌جایی بر روی اسکلت صندلی ایجاد می‌شود نیز بسیار مقاوم است؛ بنابراین اگر رنگ اسکلت صندلی تاشو دست دوم باکیفیت و کوره‌ای نباشد، باعث ایجاد خط و خراش، و کثیف و نامطلوب شدن ظاهر صندلی می‌شود. علاوه بر این استحکام اسکلت نیز در اثر رطوبت احتمالی موجود در هوا بر زنگ‌زدگی دچار مشکل خواهد شد.

• هزینه‌های جانبی بعدی

ممکن است پس از مدت‌زمان کمی از استفاده، قسمت‌هایی از صندلی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کنند که این امر می‌‌تواند موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر شود؛ بنابراین اگر قصد خرید صندلی تاشو دست دوم را دارید باید تمامی این موارد را مدنظر قرار دهید. چرا که ممکن است در آینده بیشتر از هزینه‌ای که برای خرید یک صندلی تاشوی نو باید صرف می‌شد، برای صندلی تاشو دست دوم خرج شود.
صندلی تاشو دست دوم

نتیجه‌گیری

خرید وسایل دست دوم همیشه گزینه‌ای درست و مقرون‌به‌صرفه نیست. تصور کنید صندلی تاشوی دست‌دومی را خریده‌اید که در ظاهر خوب به نظر می‌‌رسد. اما در کمتر از چند ماه از استفاده دائم، مشکلات مربوط به صندلی یکی پس از دیگری خود را نشان می‌‌دهند و باعث عدم رضایت از خرید و صرف هزینه‌های دیگر برای تعمیر یا تعویض قسمت‌هایی از صندلی می‌شوند؛ بنابراین در هنگام هزینه‌کردن برای صندلی دست دوم باید تمامی جوانب را بررسی کرد.

راه‌حل چیست

باتوجه‌به مشکلاتی که در آینده پس از خرید صندلی تاشو دست دوم پیش خواهد آمد، بهتر است دید بلندمدت به خرید صندلی تاشو داشته باشیم. همان‌طور که اشاره شد استفاده از صندلی تاشو تنها محدود به یک الی دو مورد نیست. استفاده از صندلی تاشو تقریباً در هر مکانی، چه برای باغ یا حیاط و چه برای مهمانی یا استفاده در آشپزخانه باشد، خریدی کاملاً مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. پیشنهاد می‌شود برای خرید صندلی تاشو، رنگ‌های متنوع صندلی تاشو شیدکو را در وب‌سایت این شرکت مشاهده کنید. این صندلی‌های چندمنظوره از متریال بسیار باکیفیت تولید شده‌اند. ظاهر مدرن این صندلی‌ها آنها را برای استفاده در هر مکان و هر قسمتی از خانه مناسب می‌کند؛ بنابراین با داشتن دیدی درازمدت به خرید صندلی تاشو، بهترین صندلی تاشوی بازار را از شرکت شیدکو تهیه کنید. برای ثبت سفارش با شماره‌های تماس شرکت شیدکو تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید