در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

معایب میز نقشه دست دوم + معرفی میز نقشه جدید

فهرست مطالب

میز شیبدار مهندسی ضروری ترین برای طراحان

میز نقشه کشی تجهیزی بسیار مهم برای مهندسان، معماران و هنرمندان است. این نوع میز از طریق فراهم‌کردن سطحی صاف به‌صورت شیب دار به آنها امکان مشاهده جزئیات کل سطح و دقت و راحتی در نقشه‌کشی و طراحی را ارائه می‌کند. این میزها معمولاً دارای سطحی صاف و بزرگ است که از جنسی مانند چوب یا فلز ساخته ‌می‌شود. شیب این میزها باعث راحتی بدن و کاهش درد ناشی از قرارگرفتن نامناسب کمر و گردن در حین انجام کار می شود.
دانشجویان رشته‌های مهندسی، معماری، طراحی و گرافیک در ترم‌های اول که ذوق و شوق خرید تجهیزات مرتبط با رشته خود را دارند، میز نقشه کشی را برای خود تهیه می‌کنند. برخی از آنها وارد بازار کار نمی شوند یا به دلیل تغییر رشته قصد فروش میز خود به‌صورت دست دوم را دارند.
از طرف دیگر بسیاری از دانشجویان مجبور به انتخاب و خرید میز شیب برای تحصیل در رشته خود هستند، اما بودجه کافی برای خرید میز نقشه کشی نو را در اختیار ندارند؛ بنابراین تمایل به خرید میز شیب دست دوم دارند. اما همیشه خرید میز دست دوم باعث رضایت از خرید نخواهد شد. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چرا میز نقشه کشی دست دوم نخریم؟

مشکلات خرید میز شیب دست دوم

میز نقشه کشی دست دوم می تواند در ابتدا خریدی پرطرف‌دار و مقرون‌به‌صرفه باشد که نیاز دانشجویان رشته‌های مهندسی، معماری و طراحی به میز شیب دار را رفع می‌کند. اما در رشته‌های مهندسی و معماری بهتر است دیدی بلندمدت به تهیه تجهیزات موردنیاز رشته خود داشته باشیم تا بتوانیم در آینده کاری خود همچنان از میز شیب استفاده کنیم. در این بخش به بررسی مشکلات متعددی که پس از خرید میز نقشه کشی دست دوم با آنها مواجه خواهیم شد، می پردازیم.

• استحکام قسمت شیب میز

اولین مشکلی که پس از خرید میز نقشه کشی دست دوم پیش می آید، عدم تنظیم شیب میز است. این واقعیت است که میز نقشه کشی را جهت شیب‌دار بودن و قابلیت تنظیم شیب سطح آن خریداری می کنیم. اگر میز شیب از برندی نامرغوب بوده باشد در استفاده‌های متعدد قبلی قسمت اتصالاتی که برای تنظیم شیب استفاده می‌شوند، خراب شده است. شاید این مشکل در دفعات اول استفاده مشخص نشود؛ اما به‌مرورزمان با فشار دست بر روی سطح، شیب میز به‌هم‌خورده و میز به حالت صاف و فلت درمی‌آید.

• خراب شدن سطح میز

یکی از قسمت‌های مهم میز نقشه کشی جنس سطح آن است. ازآنجاکه پلن، طرح و نقشه‌های مهندسی و معماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، در هنگام پهن کردن این طرح‌ها بر روی سطح میز نباید هیچ‌گونه خراش و رد نامطلوبی بر روی سطح میز وجود داشته باشد. چرا که با وجود کوچک‌ترین خراش بر روی میز، ظرافت و دقت کارکردن بر روی نقشه‌ها و پلن‌ها از بین خواهد رفت. این مشکلی است که در هنگام خرید میز دست دوم باید در نظر بگیریم و اعتبار کار خود را با صرف هزینه کمتر جهت خرید میز نقشه کشی دست دوم کم نکنیم.

• نامناسب بودن ظاهر میز شیب

میز نقشه کشی از تجهیزاتی است که مهندسان آن را یک تجهیز ضروری برای سهولت کار انجام پروژه‌ها و بالابردن دقت و کیفیت کارشان به شمار می‌آورند. ازاین‌رو زیبایی ظاهری آن برای قرارگرفتن در دفتر کار بسیار حائز اهمیت است. در هنگام خرید میز نقشه کشی دست دوم اگر متریال بکار رفته در تولید این میز به‌اندازه کافی باکیفیت نبوده باشد، در جابه‌جایی‌های متعدد یا استفاده‌های نامناسب، بدنه میز یا سطح آن دچار خط و خراش‌های ریزودرشت می‌شود که به‌مرورزمان با گیرکردن ذرات ریز گردوغبار در این شیارها، بدنه میز کثیف و نامطلوب خواهد شد. حتی ممکن است آثار چسب حاصل از چسباندن طرح های قبلی بر روی سطح میز، در اثر گردوغبار هوا، کثیف شده باشد و به میز ظاهری نامطلوب داده باشد.
میز نقشه دست دوم

نتیجه گیری

میزهای نقشه کشی دست دوم میزهایی هستند که قبلاً توسط افراد دیگر استفاده شده و در حال حاضر به فروش می¬رسند. اگرچه ممکن است از روی ظاهر این میزها احساس کنیم گزینه مقرون به صرفه¬ای را برای خرید انتخاب کرده‌ایم، اما باید مواردی مانند خرابی قطعات و نیاز به تعمیر داشتن میز، ظاهر نازیبا و کثیف بودن و وجود خراش‌هایی بر روی سطح میز را در نظر بگیریم. علاوه بر این استفاده از این میز‌ها از لحاظ بهداشتی نیز دارای ریسک است. این میزها ممکن است به عفونت‌های قارچی یا باکتریایی آلوده شده باشند که در صورت استفاده سلامت شما را تهدید می‌کنند. در نتیجه خرید میز نقشه‌کشی دست دوم ممکن است نوعی صرفه‌جویی مالی محسوب شود، اما باتوجه‌به تعمیرات و تغییراتی که در آینده نیاز خواهند داشت در واقع بیشتر هزینه¬بر خواهند بود.

راه حل چیست؟

با توجه به تمام موارد اشاره شده در بالا، بهتر است از خرید میز نقشه کشی دست دوم اجتناب کنیم. خرید این میزها در ابتدا از لحاظ مالی برای ما مناسب است، اما در نهایت به دلیل وجود مشکلاتی مانند نیاز به تعویض یا تعمیر ، عدم وجود سایز و ابعاد مناسب برای ما، هزینه‌های بعدی را به دنبال خواهد داشت.
پیشنهاد ما به شما خرید میز نقشه کشی شیدکو است که علاوه بر کیفیت بالا، انتخابی دائمی برای رفع نیاز شما به میز شیب است. این میز را می‌توانید هم در دوران دانشجویی و هم پس از ورود به بازار کار، در دفتر کار خود همراهتان داشته باشید.
استفاده از میز نقشه کشی شیدکو علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط کار، باعث سهولت در مشاهده جزئیات پلن ها و سهولت انجام پروژه ها خواهد شد. کیفیت و دوام بالای میز نقشه کشی شیدکو در کنار ظاهر مدرن و وزن سبک ، آن را به انتخابی ایده آل برای رشته های معماری و مهندسی تبدیل کرده است. برای خرید میز نقشه کشی شیدکو با قیمتی مقرون به صرفه، همین امروز با این شرکت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید