در صورت نیاز با کارشناسان شیدکو تماس بگیرید: 09129343342

بهترین روش پاک کردن ماژیک غیروایت برد

فهرست مطالب

نگران پاک نشدن ماژیک غیروایت برد نباشید!

ماژیک های غیر وایت برد به طرز فریبنده ای شبیه به ماژیک های وایت برد هستند اما نتایج متفاوتی تولید می کنند. برای همه ما حداقل یکبار پیش آمده است که از ماژیکی برای نوشتن بر روی تخته وایت برد استفاده کرده ایم و بلافاصله متوجه شده ایم که ماژیک غیر وایت برد بوده است. سپس به دنبال انواع راه حل ها برای پاک کردن آن نوشته ها، بدون توجه به جلوگیری از آسیب احتمالی به سطح تابلو بوده ایم. اما از این پس اگر به طور تصادفی چیزی روی تخته وایت برد خود با یک ماژیک دائمی یادداشت کردید، نگران نباشید. تمیز کردن آن با استفاده از مواد دم دست آسان است. به خواندن ادامه دهید تا روش های مختلفی برای حذف نوشته ها با ماژیک غیر وایت برد از روی تابلو پیدا کنید.

روش های پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

راه حل های آسان برای حذف لکه های ماژیک غیر وایت برد از روی تابلوی وایت برد وجود دارد. این راه حل ها با یک بار استفاده به سطح تابلوی وایت برد آسیب وارد نمیکند. اما دقت کنید که این راه حل ها موقت و تنها برای استفاده تصادفی از ماژیک های غیر وایت برد کاربرد دارند. برخی از این راه حل ها عبارتند از:

• استفاده از ماژیک وایت برد

ماژیک های وایت برد به عنوان یک حلال برای جوهر ماژیک غیر وایت برد عمل می کنند. این راه حل برایتان آشنا بنظر نمی رسد؟ یک ماژیک وایت برد ترجیحا با رنگ تیره بردارید و روی خطوط بجا مانده از ماژیک غیر وایت برد بکشید. مطمئن شوید که تمام نوشته ها را بپوشانید. قبل از اینکه جوهر فرصتی برای خشک شدن پیدا کند، تخته وایت برد خود را با یک پاک کن یا یک حوله نرم پاک کنید. انجام این کار نیاز به کمی وقت و حوصله دارد تا آثار نوشته ها بطور کامل پاک شوند.

• ضدعفونی کننده دست

ضدعفونی کننده های مبتنی بر درصد کمی الکل، جوهر ماژیک دائمی را تجزیه می کنند. مقدار کمی ضد عفونی کننده را روی یک پارچه نرم و تمیز بمالید و از آن برای پاک کردن علائم روی سطح تابلو استفاده کنید. همانطور که روی لکه ها کار می کنید، باقی مانده لکه ها را با یک قسمت تمیز دیگر از پارچه پاک کنید تا از ایجاد دیگر لکه ها جلوگیری کنید.

• محلول پاک کننده شیشه

محلول پاک کننده شیشه معمولا حاوی درصد بسیار کمی الکل است و می تواند به پاک کردن لکه های سرسخت کمک کند. برای این منظورمی توان از هر محصول شیشه پاک کن تجاری استفاده کرد. محلول را روی نشانگر دائمی روی وایت برد خود اسپری کنید و اجازه دهید چند ثانیه بماند. آن را با یک دستمال کاغذی یا پارچه نرم پاک کنید.

• سرکه

سرکه به از بین بردن لکه های ماژیک دائمی از سطح تخته وایت برد کمک می کند. برای این منظور می توان از سرکه سفید که معمولا در آشپزخانه یافت می شود، استفاده کرد. مقدار کمی از سرکه را روی یک پارچه تمیز بمالید و نوشته های ماژیک غیر وایت برد را با این پارچه مرطوب پاک کنید. از یک پارچه تمیز و نرم برای خشک کردن ناحیه استفاده کنید. اگر جوهر سرسخت است، این کار را دو یا سه بار تکرار کنید تا لکه ها از بین بروند.
تمیز کردن ماژیک غیروایت برد

• خمیر دندان

از خمیر دندان نیز می توان برای پاک کردن آرام آثار بجا مانده روی تابلو استفاده کرد. مقدار کمی خمیر دندان را روی گوشه یک پارچه بگذارید و مقدار کمی آب به آن بمالید. این خمیر را به آرامی روی سطح تخته وایت برد بمالید و ماساژ دهید تا جوهر ماژیک غیر وایت برد شروع به پاک شدن کند. هنگامی که علائم به طور کامل از بین رفت، محل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده آن پاک شود. دقت کنید که از فشار کم برای تمیز کردن تابلو استفاده کنید. فشار دادن بیش از حد در حین پاک کردن تابلو ممکن است منجر به آسیب دیدن پوشش روی تخته وایت برد شود.

• استون

استون مایعی است که باید آن را با دقت برای از بین بردن لکه های سرسخت روی تخته وایت برد بکار برد. گوشه یک پارچه تمیز را با استون خیس کنید و به آرامی روی نوشته های تابلو بمالید. بعد از اینکه نوشته های تابلو را بطور کامل تمیز کردید، سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و آن را خشک کنید تا استون بطور کامل از روی سطح تابلو پاک شود و به آن آسیبی وارد نکند.

ماژیک وایت برد

از چه موادی برای پاک کردن اثر ماژیک غیر وایت برد استفاده نکنیم؟

سطح تابلو های وایت برد بسیار حساس است. برخی از مواد مانند الکل، تینر یا مواد با پایه نفتی می‌توانند خاصیت وایت بردی و رنگ تابلو های وایت برد را به راحتی خراب کنند. بنابراین اگر سهواً از ماژیک غیر وایت برد برای استفاده از تابلو استفاده کردید، از این مواد و به ویژه الکل با غلظت بالا برای پاک کردن تابلو استفاده نکنید. از دیگر مواردی که نباید برای پاک کردن لکه های روی تابلو از آن استفاده کرد پارچه های زبر و خشن، سیم ظرفشویی و یا وسایل نوک تیز مانند چاقو است. این وسیله ها به راحتی به سطح تابلو آسیب می رسانند.

بهترین راه حل

علاوه بر استفاده از موادی که در بالا به آن اشاره شد می توان از اسپری تخته وایت برد شرکت شیدکو برای پاک کردن لکه های به جا مانده از ماژیک غیر وایت برد استفاده کرد. برای اینکار کافیست مقدار کافی از این محلول را بر روی سطح تابلو اسپری کرد و آن را با دستمال نرم به طور کامل پاک نمود. اگر همچنان لکه هایی به جا مانده بودند، مجدد محلول را اسپری کرده و با دستمال تمیز دیگری لکه ها را به طور کامل پاک کنید. در استفاده از دستمال برای پاک کردن وایت برد دقت کنید که دستمال زبر و خشن نباشد. دستمال‌ های کاغذی که طرح دار و زبر هستند نیز برای پاک کردن سطح تابلو استفاده نکنید. چرا که این دستمال ها به مرور زمان باعث کاهش کیفیت سطح تابلو می شوند.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم سفارش سریع

  1. فرم را پر کنید
  2. دکمه ثبت سفارش را بزنید
  3. منتظر تماس کارشناس فروش شیدکو باشید